Instagram : @peejburhan

12 years of relationship

Korang memang sengaja kan nak bagi aku rasa bersalah.
korang tau aku memang mudah rasa bersalah tu datang dalam diri.
dan-dan kemain ramai nau komen kata tak follow ig n blog.
masih mengharapkan update blog. tumbuk kang.
aku tengok dunia blog ni macam dah krikkk krikkk krikkk je.
sebab tu kak jah ala-ala tak kuasa je now.
maybe jugak bloggers yang sama-sama ngan aku daripada dulu pun takda into blog sangat.
so aku pun rasa..lama-lama elok la kita kuburkan aje blog ni. gitu.

plus macam aku cakap. life aku setiap hari sama je takda yang extra ordinary, so takda apa nak blog pun.
sejak menjadi wanita bekerjaya ni (hahaha puiii) tapi serious ni..sejak kerja ni lagi la aku takda kemana sangat.
most of the days mesti penat. ada off days on weekend rasa nak melepek kat rumah je rasa.
tapi of coz takleh sebab laki aku sejenis tak reti nak duduk diam-diam kat rumah.
mesti nak kena pergi somewhere. walaupun hanya lepak rumah mama.
i is penattttttt..maybe sebab tu tak sihat je selalu. everyday tidur 6 hours je.
rindunya rasa nak tidur ala star fish selama 12 jam. woooowww..tinggi impian tu.

selalu aku tak kemana pun. mesti pergi makan.
kadang bungkus makanan, n bawak pergi rumah mama pulak.
tanya adik beradik semua nak makan apa..bungkus bawak sana.
kau percaya tak kereta aku dah 2 tahun, aku punya mileage tak sampai 20 ribu lagi ye.
kau leh nampak betapa aku tak berapa nak rajin keluar sana sini.
sembang-sembang..kereta orang baru 3 tahun dekat 70 ribu ye mileage. hahahah.
dasyat kau kak jah.
perjalanan kereta aku 3 hala tuju je selalunya.
office which is sekangkang kera je dari rumah.
then ke rumah mama..pun tak jauh mana pun.
then kadang ke kedai kak shidah pun tak jauh mana. kah kah kah.
lain-lain makan area rumah.
woooow so happening your life kak jah. kah kah kah.

entry raya rajin kalau aku buat eh.
al malash nak transfer pic la uolls.
lama tak berkecimpung dalam alam gigih amik pic n transfer semata-mata nak update blog. kah kah.
so untuk hiburkan korang yang kemain ramai tak follow facebook aku katanya...
ni aku share kisah sabtu lepas.



hahha tolong sampai sekarang aku rasa kelakar.
tak sangka mimpi aku dramatic begitu sekali.
aku ni memang kuat mengigau.
daripada zaman dulu. noy tidur ngan aku selalu menyirap je.
aku bercakap sorang2 pandang dinding lidah pendek sampai tunjuk2 dinding la.
noy kejut, terus rasa legaaa..sebab aku mimpi hantu yang sangat menakutkan time tu. kah kah kah.
elly pun selalu cakap, aku tidur suka bercakap...eee sooo not sexy.
laki aku pun kadang berkali kejut aku dari tidur, "oling angunnn..olingg tu pigauuu." (darling bangun, darling tu mengigau)

tapi tak sangka la kali ni sampai aku ketuk kepala dia sekuat hati.
yang kelakar pulak terus dia terjaga cakap, i buat apa??
hahahha mesti dia trauma aku kejut sebab dia buat salah.

syok gak kan. kalau gerammm je ngan dia..buat2 pukul dia..pastu kata mengigau.
eeee teruk perangai. derhaka kau kalau berperangai macam tu.


btw, last sunday 24th july genap kenal dia ni 12 tahun.
daripada aku muda remaja. sampai sekarang dah sakit sendi dah badan sana sini.
sampai kena sound ngan laki, "uuu ni hari-hari adaaaa je sakit u."
terus lepas tu sakit ke apa senyap je tak berani nak merengek atau mengadu. sampai hati mengata kita.
dia tu rambut dah banyak ubannnn i pendam je tau.
hahahah tetiba kait ke banyak uban dah kenapa kan?

12 tahun dah kenal. of coz ada berantakan dulu kejap.
tapi jodoh tu ada. kawin kita orang.
tak tau la berapa lama dapat hidup sama.
selagi ada umur atau jodoh ada la kan.
doa dan harapkan yang terbaik je la. Aaminn.

ok dah..
semoga puas hati dengar bebelan lite-lite dari kak jah untuk hari ni.

xoxo

9 Comments:

syuhadaa said... [Reply to Comments]

Yeayyyyy :D :D Ada updateee! Happy anniversary Peej dan husband moga jodoh kekal hingga ke Syurga abadi. Ameen :)

Miss M said... [Reply to Comments]

Yaay ada update. Miss you kak peej

Shahrizat said... [Reply to Comments]

Alhamdulillah ada update....ala peeja rasa biasa je , tapi bila tulis dalam blog tu benda yang biasa jadi luarbiasa di mata kami...ihik ihik ihik.

Selamat menyambut ulangtahun perkahwinan. Semoga sentiasa diberkati Allah dan berbahagia di dunia dan diakhirat.

Siti Hajar Mohamad said... [Reply to Comments]

Happy Anniversary Peej...memang selalu tunggu Peej update blog ni..

fazzie said... [Reply to Comments]

Peej! Hahahaha. I baru add u kat fb. Masa baca status kat atas tu i gelak gila okey. Lawak!

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

bagusnya duduk dekat2 ni adalah jimat minyak, kadang tak yah bayar tol pun. so baguslah mileage tak jauh lagi hihi.

wahahah sangat faham ok kisah mengigau tu.. sebab sama! kalau tetiba mimpi macam real tu, mesti di alam nyata sy mengigau. hari tu husband ckp sy buat gaya macam lukis petak di udara, padahal tengah tidur. hahaha sabarkan je la.

maizatul akman said... [Reply to Comments]

Baru best

Seri Kandi Tanah Jauhar said... [Reply to Comments]

Peej.. kete akk dah ratus ribu km tiga tahun.. maklumlah perkhwinan kutub utara kutub selatan gitu.

Akak penah kena sipi2 penumbuk org masa tgh syok tido. Agknya dia mmpi cam peej jugaklaaa

sejadahchenta said... [Reply to Comments]

kah kah kah...klaka giler kot mengigau sampai ketuk kepala laki..kemain kiter tergelak taw...dahlah kt opiis nieh....jenuh cover2...adeh! pija pija

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...