Instagram : @peejburhan

Expose Mistik: 3 Kejadian



Salam Peej…aku ni silent reader ko..suker sgt baca blog ko ngan aunty nanie…
Anyway, aku nak share sikit la cerita seram ni ngn ko….meh baca ramai2…wahhh gitew

Kejadian 1:
Kejadian ni berlaku waktu aku kecik lagi…tak silap aku dalam darjah 3 or 4 kot… masa tu family aku baru pindah dari Kem Penerissen, Kuching balik semula ke Semenanjung. Pindah waktu cuti sekolah…memandangkan masa tu cuti akhir tahun dan agak panjang, aku minta izin lepak umah nenek aku kat Semerah, Batu Pahat.  Kawasan kampung nenek aku ni memang famous dengan orang bunian.. macam2 cerita la aku dengar..tapi masa tue aku kan budak2, mana kenal erti takut tue..

Dalam tempoh waktu bercuti tu, ada satu malam nenek aku nak terberak…almaklumlah..rumah kampung kan..of course jamban kat luar…jamban nenek aku kat tepi rumah berhampiran dengan kebun kelapa sawit..so, boleh bayangkan area tu mmg gelap nak mampsss..

Jam masa tue lebih kurang 1.00 pagi kot..so, berbekalkan torch light, aku pun pegi la temankan nenek aku g berak..aku duduk depan pintu jamban mengadap pokok puding…mlm tu mmg gelap ok..masa tue lampu jalan pun takder..jalan raya pun masih tanah merah lagi..rumah pulak jarak jauh2…daif sungguh masa tu.,…dalam keadaan mamai tue, aku terdengar suara pompaan menangis..sayuuuppp sangat….huuuhuhuhuuuuuuu…huhuhuuuuuuu….cam sedih sangat….dan yang peliknya, aku boleh nampak dari jauh warna putih….perlahan jer jalan…masa tue aku tak terpikir apa pun…mmg serius aku tak takut…

Selang beberapa minit lepas tue, nenek aku cam tergesa-gesa keluar dari jamban, jalan laju2 sambil cakap..”long..dah jom naik!!!...” jalan laju gile tinggalkan aku kat belakang…(kejam kan…sob..sob)…aku pun lari2 anak kejar nenek aku…masa naik tangga nak masuk rumah…aku tanya nenek aku..”bah..embah dengar tak tadi..kesiannn.. ada orang nangis kuatttt…” lebih kurang cenggitu la aku cakap…(nenek aku orang jawa…embah stand for nenek)…nenek aku ni tak jawab, trus cepat2 masuk tutup pintu, tutup lampu dan ajak aku tido ngan dia…hihi..so, malam tue aku tido diapit oleh arwah atok n nenek..waaahhhh…bahagia…

Tapi tak bahagia sangatlah kann..sebab, selang beberapa jam lepas tue…telinga aku sakit macam kena bakar…serius sakit sangatttt….dan aku tak boleh dengar apa orang cakap..yang pastinya, telinga aku panas…(bayangkan telinga ko kena unggun ngan api…) Apalagi, meraung bagai nak gile aku malam tue…nenek aku dah nangis2…atok aku dah gelabah…pakcik and mak usu aku dah cuak..yela, nak mintak tolong ngan sapa kan…hospital jauh, telefon takder lagi masa tue…so, nenek aku cuma gosok dengan minyak gamat…aku meraung sampai siang..walaupun atok aku dah siap azan, baca ayat alquran..tetapi, tetap rasa sakit…then siang tue, terus aku pekak..yes, aku pekak selama sebulan…aku tak tau kenapa leh jadi cenggitu..tapi apa yang aku dengar dari perbualan antara nenek aku ngan atok, katanya aku kena sembur sebab tegur akak pon…errmmm..ontah la…kesian aku, OKU sekejap…




Kejadian 2:
Kejadian ni berlaku pada anak sulung aku, Syafiq.. Syafiq masa tue umur lebih kurang dalam 3 tahun kot…berlaku kat rumah sewa kita org kat Senawang…Suami aku malam tue kena On Call pulak..so tinggallah kami 3 beranak..

Dalam kul 8 mlm cenggitu, aku lepak la depan tv dengan 2 org anak aku ni…sambil tgk TV, aku nyusukan anak aku Izza…yang Syafiq pulak dok sibuk ngan mainan dia…tengah dok layan citer malam tue, tiba-tiba anak aku Syafiq yang tgh sibuk ngan mainan dia…trus pandang arah tingkap…(Masa tue, rumah aku cuma pakai day curtain jer..of course la boleh nampak luar kann)…dan cakap ngan aku…”Ibu, momok ajak kita main…” ..pastu tak semena-mena dia nangis, dok cakap momok..momok…takuttt...meremang bulu tengkok aku…ngan Izza dok tengah bergayut nenen…Syafiq lak nangis..gelabah biawak aku…trus cari h/phone nak call husband..dan..dan, masa tu pulak cari h/phone tak jumpa…waaaaaa…..last2…aku masuk bilik, on PC..bukak ayat ruqyah kuat-kuat…then, barulah Syafiq senyap..Iza ttp dok nak nyusu masa tu….waaa....malam tue, husband aku balik dalam kul 12 mlm– 1.00 pagi kot..lebih kurang 4 jam aku tahan takut…

Kejadian 3:
Kejadian berlaku kat hospital di Senawang…anak aku Izza kena warded sebab ada infection kat telinga dia…malam kedua, anak aku dok meraung..nangis tak henti2..nasib baik dok bilik tak kongsi ngan orang.. aku dok ingat la anak aku ni nangis sebab kesakitan…panggil nurse, panggil doktor…buat macam2, ttp dok nangis…tension aku mlm tue.

Disebabkan, Izza ni dok nangis tak henti2, husband aku minta tolong ngan sorang kawan dia ni…anak kawan dia ni umur lingkungan 16 ke 17 tahun dan ada 6 sense dan boleh nampak benda ghaib…masa budak tue masuk bilik kami, dia trus pandang arah almari pastu melorot trus ke tingkap..budak tue mmg tak pandang kitaorg ni…senyap jer…pastu dia cakap, “Ooo…ada benda nak jengok anak aunty..tadi dia dok kat almari..pastu trus g tingkap”  Aku tanya balik kat dia..”Biar betul?...skang ni dia kat ner?” “Dia dah kluar..tekejut saya boleh nampak dia..”  Boleeeehhhhhhh…..tapi mmg betul pun, lepas tue, anak aku Izza trus tak nangis…husband aku dok ngaji la mlm tue kejap..alhamdullilah, Izza tido nenyak sampak pagi…


So, itu je la citer aku nak share…bagi aku dah cukup seram laa…tak tau la kat korang…wassalam..

-Dee-


3 Comments:

Diana Rashid said... [Reply to Comments]

citer no satu dengan 2 paling seram..huhu..mujur baca waktu siang..

R.R.Z said... [Reply to Comments]

motif kat senawang?iols org seremban tau..hahah scary

Sharifah Syahirah said... [Reply to Comments]

semrah kampung saya. huaaaa ni skrg tngh cuti kat kampung ni. huaa tkutt haha

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...