Instagram : @peejburhan

menyentuh jiwa

semalam aku tengok cerita saloma tu dekat gengtube.
yes i'm kedekut like that.
kosser nak langgan sangat la, sebab tua sekejapan je nanti ada la sana sini boleh tengok online kan.

dia ada 2 bahagian.
bahagian satu tu aku rasa agak sangap sebab kisah time kecik je banyak.
n banyak buang masa aku rasa dengan benda-benda tak perlu.
n bahadgian 1 tu cerita pasal kisah dia dengan a.r. tompel.
terus rasa macam eeeiii macam teruk je perangai tompel tu.
eh arwahhhh dah dia. tapi maksud aku dari segi player tu la.
no wonder la bertukar-tukar bini kan.

sebab daripada cerita tu umur saloma 15 tahun dia dah masuk line.
kemain kata 15 tahun kawin pun dah boleh ni.
sian budak naive lagi. memang kawin pun lepas tu.
but nway, pasal tu taknak sentuh. biarkan.

yang pasti bahagian 2 aku suka sangat.
sebab tu kisah saloma dengan p.ramlee.
sedih sangat tengok kisah hidup dorang.
n daripada cerita tu nampak macam karekter saloma ni seorang yang sangat baik n sweet.
suka aku tengok.
n cara dia n p.ramlee punya loving tu.
rasa macam wahhhhh, fairy tale sangat.
n macam mana dia patah hati sangat lepas p.ramlee meninggal.
oh sedihnya.

dan-dan tu aku terbayang mak aku n elly.
elly ni yang aku kenal seorang yang positif.
dia jenis fikir, semua masalah Insyallah ada jalan penyelesaian.
n dia jenis sentiasa bagi kau nasihat yang bagus-bagus esp pasal marriage. i like.

tapi aku n filla tak tahan tahap dia pun romantik tu.
semua benda nak ada laki.
kata takleh berpisah la. kena tidur berpegangan tangan la apa.
aaaa pitam.
part ni pulak aku n filla sama, aaahhhh jangan nak mengada la.
rimas ok rimas nak pegang-pegang ni.

then hari tu mama nak pergi haji.
filla n elly datang singgah rumah jumpa mama.
sembang sakan.
tetiba elly cakap, nanti sedih la aunty kan pergi lama, tinggal uncle sini.

dah mak aku bukak cerita.
kata tak pernah pisah lama.
if pisah pun kejap, nanti amik la baju uncle. aunty tidur ngan baju dia la apa.
yang elly kemain menggangguk kata samaaaa.
pastu mama cakap, maybe sebab kenal daripada belasan tahun. tu yang loving.
kemain nanti elly angguk kata sammmaaaaa aunty, samaaa dengan saya.

dah elly pulak cerita kata dia gaduh macam mana pun, time tidur kena sekatil.
kena pegang tangan apa.
dah aku panggal filla, filla pandang aku. eeeiiii rimasssss…mengada sangat ni.
yang mama pulak, sama laaaa…aunty pun if tidur dulu mesti kaki uncle kena atas aunty..macam aunty ni bantal peluk. baru aunty boleh tidur.
eeeeee…overnya masing-masing ni.

pastu dedua kata. korang mana tau. kita orang tak boleh tau. kena bersama.
nanti time kerja. hatiii teringat je kat laki. rasa tak sabar balik rumah.
hahahahah pitam sangat. aku ni laki pergi kerja aku suka.
rasa tu la 'me time' aku. muahhahahahah.

paling tak boleh tahan. mak aku memang penyedih.
dia bercerita tu sambil nangis-nangis.
e elehhh. sekali pandang elly dia pun bertakung air mata.
kau dah kenapa elly?
dia kata takleh tahan, memikirkan nanti mak aku pergi haji berpisah lama ngan bapak aku.
over sangat elly ni.

tapi bila aku tengok cerita saloma n p.ramlee ni.
aku rasa aku dah mula faham sikit la kot perasaan mak aku n elly tu.
ada kot tahap loving orang yang macam tu.
hahahah mungkin aku ni bab hati n perasaan kurang sikit.
ok mungkin banyak. cuma aku jenis tak tunjuk sangat.
jenis pendam.

so memang sedih sangat tengok cerita tu.
sedih tengok p.ramlee meninggal time dia jatuh.
kalau la dia tau macam mana orang agungkan dia sekarang.
tapi memang kan. semalam masa cerita tu dorang mainkan lagu-lagu dia.
hoi lagu n lirik dia menusuk kalbu sangat ok.

masa tengok cerita tu mencucuk-cucuk dada iolls.
terus pandang muka laki sendiri.
memang kadang rasa menyampah aje.
tapi terbayang pulak if dia takda one day macam mana la kan.

ok la, mulai malam ni nak tidur berpegangan tangan la.
hahahahhahaa. *tampar bertalu-talu*


11 Comments:

Jojet said... [Reply to Comments]

ok mmg last perenggan tu "lepas nih nak tido berpegangan tangan" "tampar bertalu2" tu buat aku gelak kuar air mata!! cmne la kan tido gitu gaya? hanya elly saja yg mengetahui..hihi

Nissa Nasar said... [Reply to Comments]

citer saloma tu mmg sedih sgt esp part 2.. x blh bayangkn p.ramlee kena boo wkt tgh nyanyi.. kesian sgt bila dorg kena go thru zaman2 camtu.. and saloma mmg down sgt2 lps p.ramlee meninggal... mmg cinta smp mati =)

Xuriana said... [Reply to Comments]

aku takleh bayangkan ko tido pegang tgn ben. like seriously. sbb ko bukan jenis pegang2 kan haha.

Cik Aann said... [Reply to Comments]

hahaha..nak tergelak pon ade bace netry ni..bukan nak tergelak..dah gelak dah ponn..

MENANG CONTEST! Nak Free Collagen Powder Shaklee? Sila jawab Soalan duluuuu..

Nur Saleha Jayiddin said... [Reply to Comments]

hhhaa tampar ben ke tampar diri sendirik? hehehhe

http://leyhavitaminstore.blogspot.com

Anonymous said... [Reply to Comments]

yup kak peej, kita sangat macam kak peej yg kosser la nak pegang xpasal2..kadang tengok org romentik sakan nak jugak rasa, tapi xmenjadi..sendiri rasa pelik.hahaha.. tapi Allah tu adil kan? dia tentukan kita dengan orang yang serasi n sepadan..means kalau kak elly tu,en win pon sama romentik.macam kes kita ni, husband kite pon jenis tak kosser jugak.ye dak?? janji bahagia giteww.... hihi.

Cik Puan Eka said... [Reply to Comments]

Hihihihi Tapi memang mak dan ayah akak sangat loving. Eka sanggup baca semua entry perkenalan auntie Nani. kak elly pun macam mak ayah akak. kak Elly mmg nampak sangat romantiknya i like.

Sebenonye kita pun begitu, tidur suka berpegang tangan. Tapi kejap je ye pegangnya. Haha bila masing2 dah nyenyak, tangan takde dah melekap camtu. Kluar terus gaya tidur masing2 hahahahaha

sya mokthar said... [Reply to Comments]

hihi. oke ayat last tu klako oke. tampar bertalu-talu. ngehngeh.

tapi suami isteri yang dah lama kahwin memang macam tu kot kak peej. org keliling saya pun macam tu jugak. hihi..

dee said... [Reply to Comments]

Peej,gengtube tu kena masukkan card no. ek.dia caj tak?

Lynn Hamzah said... [Reply to Comments]

first time singgah sini...terus follow la...blog best...

sheila arshad said... [Reply to Comments]

hahahah silalah tampar diri sendiri

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...