Instagram : @peejburhan

Expose Mistik : Jalan Belakang

Assalamualaikum..

Oke, neves jap nk bg email kt blogger femes..hahah..oke..cite ni xngeri sngt..so2 je rsenye..heee...

    Al kisah, aku ni duduk kat Sg. Tiram, Johor. while keje kat Pasir Gudang. Jarak die dalam lebih kurang 20km ++.. so mmg berulang hari2..xterpikir pon untuk sewa rumah atau ape..Aku ni keje syarikat perkapalan taw..so, mmg terlalu kerap aku akan balik malam atau tgh malam untuk buat clearance bagai..

    Satu hari ni, aku kne balik lewat dlm pkul 10pm dari opis. Pade aku xde bnde sgt sebab aku ni kategori yg xpenakut sgt la.. Nak balik ke rumah aku, boleh gune dua jalan. sama ada jalan yang official yang memang akan confirm2 jem atau lalu jln belakang yg xde lampu jalan langsung dan kiri kanan nye hanye hutan semate2..so drpd stuck dlm jem, mmg aku ikut jln belakang.  

    Semuenye oke je la..dah dalam pkul 10.30pm mmg dh xramai org lalu jln tu..aku drive sambil bukak radio..kuat2..saje xnk kasik dengar ape2..andai kate Pontianak mengilai pon aku harap aku xdengar. tgh bawak kete tu, tibe2 aku dgr bunyik "gedebuk" kat bumbung kete aku.. aku terus slowkan radio. time tu mmg rase meremang melampau and mmang aku rase ade something kt atas aku and sit blkg..bace2 sikit n mmg x jeling walau sikit kat side mirror..

   Dalam tempoh beberapa saat aku dlm keadaan agk takut.. tibe2 ade kete dari arah depan dok pasang lmpu tggi ke aku..sambil mate die tgok ats kete aku..aku oke lg..aku igt ade roadblock la kot.. sekali, kete kedua, pon same...tggikn lampu n tgok ats kete aku..oke, aku oke lagi.. sampai la ade satu moto ni muke die cuak gile tgok kete aku..time tu aku dh rse xsedap dah..aku jeling kt side mirror nk tgok pe jadik kt mamat moto tu..Time tu jugak aku nmpk dlm samar2 cahaya bulan, aku nmpk ade something terjuntai and mcm beralun kat cermin belakang kete aku..warne gelap..kire mse tu aku mmg igt, ni rmbut ke ape.. Ape aku boleh buat time tu cume bace yg mne igt je..Alhamdulillah bile jumpe next car, dah xde tggi kan lampu lg dah..means dah xde ape la kt atas kete aku..

    Finally, aku sampai la rumah.. aku keluar n kunci kete aku..tibe2 alarm kete aku bunyik.. Aku unlock then lock blik kete aku..once again alarm bunyik lagi..aku cek bonet n pintu kete kot ade yg xketat. And rupenye pintu belakang belah kiri aku xketat. Padahal sepatutnye kalau mmg xketat dari opis, hazard light akan hidup sepanjang jalan..Tapi ni xde pon.. Takpela, aku pon ketatkan.. and that moment, aku baru perasan ade segumpal rambut yang panjang dan kasar tersepit kt pintu kete aku.. Hurmm..Aku buang and lepak jap kat luar rumah smbil kol mak aku yg ade kt dlm rumah utk temankan aku..lps 10minit, aku masuk rumah and Alhamdulillah xde ape2..

Sekian...


-Ms.Hanis-

…………………………………………………………………………

Wsalam hanis,

aaaaaa ini di katakan tak scary?
kalau aku time motor tu muka cuak aku dah terpengsan kat situ.
n kau boleh lagi check-check kereta masa sampai rumah.
kalau aku memang dah berlari tangan ke atas kiri kanan menjerit masuk rumah.


13 Comments:

linda said... [Reply to Comments]

Hoi seram nyaaaaa... siap ramai bg lampu tinggi.. siap bole pegang rambut tu dan buang. Aaaaa beraninyaaa

arLene said... [Reply to Comments]

macam nih tak scary? memang berani betullaa budak nih...kalau aku agaknya dah lari lintang pukang masa dengar gedebuk tuh...huwaaaaa

aliqaliqa said... [Reply to Comments]

beraninye pempuan niiiii

Lavender violet said... [Reply to Comments]

ngaaaa... ngeri okeee siap pegang rambut tu.,. gulppp

Mila Hilas said... [Reply to Comments]

hahaha gila seram weh..adoii..rileks je dia buang rambut bagai tu hahaha..adoii..blh lg rileks2 duk dpn umh...arghhh

Anonymous said... [Reply to Comments]

Kesian hantu tu. Botak jap sbb rambut tercabut. Haha. Btw, cter ni mmg scary.

cikpuanfairul said... [Reply to Comments]

omaigod..rilek je dia leh tggu kat lua umah tu dulu..kalo saya la jd gini,rasanya,rumah pon xsampai2 lg...da tesadai pengsan lam kete...ehhehhehhe...

Anonymous said... [Reply to Comments]

hoh, kalau tak scary dah tahap macam ni. kalo citer scary agaknya macam mane la pulak. huhu

Anonymous said... [Reply to Comments]

@Anonymous haha tersedak sekejap aku baca komen ko ni :D

Tapi scary siot cerita kali ni. Dah la aku pun selalu balik malam. Aaaaaaaaaaaaaaa T__T

diyana said... [Reply to Comments]

Boleh plak dia menumpang,pastu bagi upah rambut segumpal.hahaha

Anonymous said... [Reply to Comments]

sy tau tmpt ni. mmg kecik sgt jalan die. siap boleh feeling2 safari tau. bukak tingkap je terus hutan

R.R.Z said... [Reply to Comments]

motifff..serammm kot!

Lizan said... [Reply to Comments]

Alamak tersepit lak rambut..kacau daun tul rambut ni...

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...