Instagram : @peejburhan

baca dan pahamkan baru komen

malas nak layan kadang komen anon ni.
tapi tetiba pagi ni rasa nak layan.



lain kali sebelum komen, pahamkan entry aku dulu.
aku kata takyah kecoh-kecoh.
kecoh kau paham tak maksud dia apa?
meh sini aku print screen kan sekali.



nampak tu?
bising. hingar, gegak gempita.
extremely noisy.
ke tak faham jugak?

ade ke sehari or tiap-tiap hari aku dok hingar, gegak gempita or noisy pasal benda ni?
dah berapa lama kes ni?
3 minggu ada? ada kan? sekali ni aku buat entry.
so kategori kecoh jugak ke?if yes. then sila pergi sekolah balik.
rasanya bab pemahaman n maksud perkataan ni sekolah rendah belajar.
so sila ke sekolah rendah balik.

kecoh dan bagi tau adalah dua benda berbeza.
niat buat entry tu untuk meluahkan perasaan kepada orang yang kecoh.
baca balik. aku ada kata, kau nak cakap pasal isu ni boleh. komen 1-2 kali sudah. tapi tak perlu kecoh2 jadi keyboard warrior dan sebagainya.

n bila masa aku kata aku derma?
kau salah baca. bab derma tu aku bagi suggestion.
so jangan memandai kata aku 'kecoh-kecoh' konon aku bagi derma.
so lain kali baca betul-betul sebelum kelam kabuit.

kang orang panggil b……marah.



5 Comments:

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

sy pun faham apa yg ko maksudkan sbnrnya. yg everyday dok ckp boikot boikot tp scr xberhemah & annoy org lain pulak. anon ni slh fhm ke apa agaknya.

Miss Brenito said... [Reply to Comments]

wow, tak berapa anon sangat sbb ada nama situ kan. adoiyai, kadang-kadang titipan kita ni ramai yang baca ikut cara memasing, tuh yang tetibe tak faham tapi memandai-mandai, for sure dia bukan follower tegar u seperti saya, sbb tuh dia sangat annon..ying.

RalphRazaq said... [Reply to Comments]

keyboard warrior je tu kak..sabo je la ek? hehe

yuza said... [Reply to Comments]

I setuju ngan u Peej. Yang anon tu sakit hati sangat dah kenapa? Bila U up entry tu terus I rasa kalau nak beli ephyra ke apa tak cari orang lain dah..sbb dah tau secara tak langsung i pun akan turut membantu. So dear Anon, is this a shoutout too?

sHieRa cAkAp said... [Reply to Comments]

Biarkan sajo. Memang kadang2 blh sakit hati tp lantak..... Saje lew tew.. Ni kes baca x abis kah??

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...