Instagram : @peejburhan

sisters re-united

dah lama dalam entry aku takda pasal jonet kan?
memang pun. aku sendiri lama tak jumpa dia.
rasa last jumpa adalah last year.
eh this year ada kot. tapi kejap je.
tu pun kebetulan sebab dia kena ikut hantar patient kat hospital area rumah aku.
dia ternampak aku lepak. so sebelum bergerak balik melaka.
dia join la lepak kejap makan n minum. gituh.

dia memang busy sebab for the past 1-2 years ni dia posting kat hospital kan.
so memang busy. dengan on call la apa bagai.
nak jumpa memang tak la. dia sendiri takda cuti.
ada cuti pun sehari. usually dia balik rumah parents dia la.
so starting this week dia akan ada kat KL. yeayyy.
sebab dia sambung belajar. nak jadi surgeon.
so dapat area sini.
n paling best sebab sementara dia takda lagi tempat tinggal.
dia tinggal ngan kitew. yeay suka. :)

so last week dia dah start la ada cuti sebelum start kelas.
eh bukan kelas. aku pun tak paham sangat.
tak silap dia macam practical terus.
kira sambil bekerja sambil belajar jadi surgeon tu.
entah, aku bukan doktor so tak paham.
nway, since dia cuti last week. spend la masa sesama.
harus belum apa-apa terus la plan karaoke.
lama tak karaoke.


jonet ni lawak.
suara memang best. tapi kau bagi lagi shakira tetiba lak dia nyanyi macam shakira.
bagi lagu adele, e eh tetiba suara jadi suara adele.
tumbuk kang.


tu takpa. tu takpa.
kau mampu karaoke sambil meratah siput sedut.

ye aku mampu ok. hahaha.
teruja aku tengok supper tu tetiba redbox ni ada lauk ni.
semangkok aku amik pastu ratah. sedappp. hahahha.
ye la bukan senang nak dapat masak lemak siput sedut.
bulan puasa je selalu orang jual.
srottt srooottt sedut. *telanairliur*
aku letak kat ig, ada yang tanya adakah aku tapau dpd luar bawak masuk makan situ.
amboi korang, walaupun aku suka makan, takda la teruk bebenor sampai begitu sekali buat perangai. hahahhaha.

esoknya ber-plan lagi.
kali ni ke pavi pulak.
jonet nak makan kat la bodega.
ok aje.
patut berempat tapi kawan noy, hida lambat pulak sampai.
so bertiga je dulu.






sampai terus order paella valencia ni.
order sampai 2.
pastu budak waiter tu tak puas hati. dia kata apa kata order lain2.
sebab paella pun ada banyak jenis. nanti muak.
taknak. kita orang nak makan yang jenis ni. tak. tak muakkkk.
wah eksyen. hahahha


amazingly habis. miahahhaha.
tapi boleh tahan lepas tu terus ngantuk n tak larat bangun la.
lepas tu kawan noy sampai order yang sama.
pastu nak kata, sedappp…panas2.
takda sapa heran dah. sebab memang muak dah pun. hihi.

:: penyakit suka photobomb pulak noy ni sekarang ::


jonet order ni.
pastu dia kata order 2. eh. siapa nak?
tak larat nak makan dah.
then waiter tanya berapa nak? 3 ke?
pastu jonet boleh tanya oh 3 ke?
tak jonet, satu ajeeee. kau sorang je nak.
agak2 weyh if order 3. pitam.
tapi bila jonet order kita orang dok cuit2 jugak la. heaven.

then hida settle makan.
kita orang berjalan.
takda la kemana sangat.
sebab tak berani nak masuk sembarangan kedai nanti tershopping melalut.
tu pun masuk forever 21.
memula aku amik accessories.
nampak hida amik sandal. aku pergi tengok.
eh menarik. selesa pulak tu teramik jugak. macam mana tu?
teramik katanya. padahal sekali 2.
pastu time bayar aku terkulat2. sebab dalam semua aku paling mahal je kena bayar ni.
eeee bahaya. cukup2 la tu.
harap aku pakai sandal itu. bukan pakai 1-2 kali pastu tak pakai. hampeh.
semalam simpan, pastu ala2 terkejut2 la konon rupanya banyak sandal aku. hahha.
sebab if keluar tetap la aku pakai selipar jepun aku. ;p

orang dah tua n malas kan.
takda session nak berjalan sangat la.
jalan sikit, pastu duduk je lebih.
lepas tu terus duduk kat melepak minum lagi. :D










best best best.
bila nak lepak lagi ni?
takpa. if jonet tak busy mesti nanti ada je dia ajak ke sana ke sini.
kalau tak memang terperuk je la aku.
dah la takda kereta kan. hua hua.

oh semalam aku tanya progress kereta aku.
kena tunggu model baru launch. maybe by end of this month or july ok.
syabas. boleh tahan lamanya.
so sementara waktu mari la meratapi nasib diri.



3 Comments:

Butik Faida said... [Reply to Comments]

Cantiknya kulit Peej. Serius! Memang pakai Tabita sahaja ke? Flawless and clean. Jeles!

Juz Haira said... [Reply to Comments]

Kak peej, paella valencia tu cam best je. Termakan pujian kak peej yang berapi tu.huhu.. Lapo..... (##,)

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

kalau ko dtg cyber or putrajaya, ada kedai mat ayam kampung, jual siput sedut. hari2 ada. mmg kedai masakan kampung. cyber kat area kedai2 makan yg byk tu and putrajaya kat bangunan seblah menara sri wilayah. bangunan PPJ rasanya.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...