Instagram : @peejburhan

Expose Mistik: Nenek

Salam kak peej..

Saya dan dua orang rakan saya nak berkongsi cerita tentang rumah sewa kami.. Selepas tiga bulan kami menduduki rumah tu saya diganggu semasa tidur.

Pada malam kejadian saya notice yang bawah tilam ada banyak semut. Saya alihkan tilam saya sebab saya nak mop lantai bawah tilam tu..oleh kerana lantai masih basah saya tak pon letak tilam saya ke tempat asal. saya tidur dalam keadaan posisi tilam yang posisi tak seperti biase. Esok pagi saya mendapati saya pakai baju tidur sampai dua lapis..yang baju bahagian luar tu separuh je masuk pada badan saya..Haish apesal lak saya nak pakai dua lapis kan musim panas sekarang.

Sejak dari tu setiap malam saya membaca ayat kursi lebih daripada 20kali sebelum tidur. Alhamdullilah bilik saya tak diganggu dah lepas tu. Saya tak cerita pon kisah saya diganggu pada kawan serumah sebab takot dorang pon takut jugak. Selepas seminggu kawan saya yang duduk bilik sebelah saya dapat tawaran bekerja di labuan. Saya dengan segera iklankan bilik sewa yang kosong tu. Lebih 10 orang yang tengok bilik tu tapi semua tak berminat nak sewa padahal bilik tu paling besar dan cantik.

Suatu petang sebelum maghrib semasa tengah mandi waktu nak syampoo rambut tu kan kite tutup matea nak bilas rambut. Tengah tutup mata tu boleh pulak saya ternampak cam nenek tua berambut putih tengah pandang saya. Rambut putih tapi muka dia saya tak nampak sebab saya cepat2 bukak mata.. Takot punya pasal saya cepat2 mandi kemas2 baju saya lari tidur rumah ibu angkat..huhuhu..

Sebelum kejadian saya nampak nenek tua tu setiap petang saya selalu dengar baby jiran saya menangis tanpa henti bermula dari azan maghrib sampai lepas isyak baru dia berhenti menangis.. ada satu mase tu baby tu nangis dengan satu nafas yang panjang.. seram gila dengar.. owh bilik baby tu mmg betul2 bersebelahan bilik berhantu tu..bilik kat depan tu.

Kebetulan saya ada teman saudara saya jumpa dengan perawat islam.. saya ada tanye berkenaan bilik menakutkan tu.. perawat islam tu minta alamat saya.. taw la perawat islam ni kan boleh “merasai” entity walaupun dari jauh.. Lepas je perawat islam bukak mata dia senyum kat saya.. saya dah debar2 dah.. dia cakap “ya! ada”.. dia minta saya membaca yasin, surah albaqarah dll utk halau “penghuni” tu.. tapi saya sorang? memang tak la.. takot sangat kot.. kawan saya yang lagi sorang memang selalu xda rumah.. dia selalu outstsation.. takkan saya nak tunggu lama “dia” duduk situ. Saya ajak ibu dan adik saya halau “dia” masa tu jugak..

Macam2 yang jadi masa kami “halau” tu padahal waktu tu siang lagi.. Pintu bergerak2 sendiri.. macam angin panas tiup kat telinga kami masa kami baca ayat quran tu.. bahu sakit gila macam kene tindih.. tergagap masa tengah baca tu.. Mungkin “dia” marah kami halau dia.. Oleh sebab masih tiada orang yang nak sewa bilik tu.. masuk “penghuni baru” yang lagi dasyat sehingga saya terpaksa berpindah sebab takde kekuatan dah nak lawan perasaan takut tu.

Sekian, maaf panjang tapi itu pon dah cuba pendekkan.

Tq kak peej

-Adawiyah-

6 Comments:

Anonymous said... [Reply to Comments]

This is so scary...what's wrong with you , woman...u should have not cut the story short....waaaa

Capt Lalok said... [Reply to Comments]

ala..nak tau la penghuni yang baru tu..peej suh la dia sambung lagi...

PetakBunga said... [Reply to Comments]

seram plk dah..

ahtzelin said... [Reply to Comments]

Weee...scary weh! Meremang bulu roma...tp cite mcm x abih pasai pe?

Anonymous said... [Reply to Comments]

alamak..cerita xhabis.nk tahu penangan penghuni baru tu..suspen la plak..
kak peej..minta tlg writer sambung story..excited ni..

Anonymous said... [Reply to Comments]

cerita nie byk potong2.. xsmpai rsa seram tu.. tp tu pndapat sy je la.huhu

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...