Instagram : @peejburhan

Expose Mistik: PLKN

hai peej...

Nak cerita jugak la pengalaman masa kena pergi PLKN dulu.
Dah lama la cerita ni..tapi sampai sekarang still ingat...
nak bagi senang faham, saya asingkan cerita ni ok...enjoice..:-p


Cerita 1 :

kejadian pertama berlaku masa kami berjemaah di surau..
di plkn sembahyang maghrib n isyak memang diwajibkan jemaah...
nak dijadikan cerita, masa lepas maghrib kami lepak2 la dalam surau sementara nak tunggu isyak..
masa tengah menunggu tu, tetiba kawan sebelah saya menangis di bahu saya,,
saya tanya kenapa menangis, dia diam je..
saya ingat dia homesick, saya biarkan je...
tapi makin lama, makin kuat pulak dia melalak....
tiba2 dia meracau pastu menggelupur....budak ni memag duduk betul2 sebelah saya...
dia dh jadi macam tu kitorang angkat la pastu hantar pegi unit kesihatan (klinik kecil dalam kem)…

lepas tu kami balik ke surau untuk sembahyang isya...
lepas sembahyang, kawan saya yang depan saya pulak menangis2...
sama macam tadi, dia menangis pastu mengelupur....
kami angkat la dia pegi unit kesihatan (UK) tu...
xlama lepas tu, seorang demi seorang menangis...
ada la dalam 20 orang kot...histeria diorang malam tu..

keadaan kem memang kecoh...semua pelatih dibawa ke dewan makan dan xda yang dibenarkan balik ke bilik...
saya tolong cikgu2 di UK....dalam tu memang kecoh...saya dan 3 orang kawan lagi kena pegang sorang budak ni sebab dia nak lari keluar dari kem....memang ngeri ok masa pegang dia...rambut kusut masai...mata dah merah...suara dah lain macam garau...
bila cikgu tengok keadaan makin teruk, diorang pegi panggilkan tok imam mtk tolong ubatkan..
rupanya 'benda' tu marah sebab ada pelatih patahkan ranting kayu masa kitorang buat aktiviti dalam hutan siang tadi...
lepas imam tu buat air penawar, keadaan makin ok dan ktiorang balik bilik...


cerita 2 :

Cerita ni jadi pada saya dan 2 orang lagi kawan...
masa masuk waktu maghrib, kitorang bertiga lambat sikit mandi sebab kena tolong cikgu buat kerja sikit...
so masa mandi tu, memang kitorang bertiga je tinggal dalam dorm...sebab saya ni AJK surau, so saya dah pastikan xda orang di bilik masa masuk waktu...
nak dijadikan cerita, kitorang masuk la mandi dalam bilik air...kitorang masuk bilik air yang sebelah menyebelah je...
saya masuk bilik air no 1, kawan saya si B masuk bilik air no 2 dan si C masuk yang no 3...
kitorang mandi la macam biasa sambil sembang...
tetiba saya dengar ada orang masuk bilik air..saya tegur la...'oiii...tak pegi surau ke...dah pukul berapa ni'...xda jawapan..diam je...saya pon buat tak tau je la...
tetiba saya dengar kawan saya si B tu cakap 'ko kenapa wei'...
tak lama pastu dengar kawan saya si C menjerit...kitorang dh xsedap ati..ye la...time tu maghrib kot...
kitorang cepat2 mandi n pegi surau...
masa dekat surau tu, saya tanya la si B dan C ni apa jadi masa mandi...
si B cakap masa mandi ada orang ketuk pintu bilik air dia...bila buka,xda orang....T__T
si C pulak bagitau masa dia mandi, ada orang rempuh pintu bilik air dia sampai terbuka....T_________T
lepas je kejadian tu memang kitorang xmandi dalam bilik air..mandi je bekemban ramai2 kat kolah depan...


cerita 3 : 

kejadian ni berlaku pada saya sendiri...
satu malam tu saya terjaga sebab nak terkencing....
ni bukan rasa sikit2 ni..memang kaw2 nak pegi toilet...saya duduk je atas katil sambil tengok2 kalau da kawan yang terjaga nak pegi toilet tapi xda....
tak tau la mana saya dapat keberanian...saya tunggu atas katil tu sorang2...sambil tu mata tengok atas alang, tengok ke luar...dorm kitorang ni dalam hutan ye..atas bukit..memang sunyi...bulu roma dah tegak..tapi nak pegi toilet yang kt luar dorm ni memang tak la...takut..huhuhu....
tetiba, saya dengar macam suara halus je memangil saya...suara tu datang dari tangki air besar belakang dorm kitorang...
makin lama makin jelas...sayup je bunyi...
dalam hati dah menyumpah ni...dah la nk g toilet xda orang nk teman...ni kena kacau pulak..
takut punya pasal...saya tahan je sampai subuh...saya tarik selimut pastu baca ayat apa yang terlintas...
tapi makin lama makin dekat pulak suara tu datang sampai da satu masa tu rasa macam dia da sebelah katil je...(time ni dh selubung ttp muka dengan selimut)
ntah masa bila saya terlelap....tapi memang berpeluh la saya malam tu....T___T


*buat masa skang ni ja la ceritanya...kalau ikutkan ada lagi cerita seram di kem ni...tapi lain kali la....sori kalau cerita xseram....ehhh...cuba tengok dekat tingkap tu...sapa tu...dia melambai-lambai tu...:-p

-haliza-

2 Comments:

Anonymous said... [Reply to Comments]

tak seram yeeee??????

Anonymous said... [Reply to Comments]

nape cerita tak dihabiskan..baru nk tangkap feeling..huhuh

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...