Instagram : @peejburhan

terkena jugak

hari ni bangun agak awal.
macam-macam kerja jugak la dapat buat.
mengemas rumah, menyiapkan order untuk hari ni.
pastu melangok tak tau nak buat apa.
bad mood sebenarnya. eh bukan bad mood.
tapi hati rasa tak best tu. tau tak rasa tu.
rasa berdebar je, rasa resah je. haaa macam tu la.
nak tidur pun rasa takleh je otak ligat.

so habiskan masa online.
pun sangap gak.
then tetiba tadi dapat berita gembira sikit.
terus rasa macam ah cerianya hari-hari ku.
Allah itu maha adil.

terus mood menarik. hihi.
tapi still mood nak blog tu tak mari.
mood tak rasa nak share apa-apa.
sampai la kejap ni tengok dok online kat fb.
nampak kat news feed someone share something pasal catuan air tu.
sebelum ni catuan tu aku memang selamat n takda kena apa.
wah lega.
padahal taman-taman berdekatan semua kena.

tau jugak la yang benda ni akan bersambung.
n rasa simpati la.
tapi aku selalu mengikuti la pasal kes ni. ye la mana tau terkono.
sekali check tadi. alaaaa memang kali ni terkena jugak.
apa la nasib.

rumah aku terkena kat zon 4 tu.
then check rumah mama kat zon 3 tu.
bagus jugak la. atleast berselang.
so if la terdesak boleh je aku ke rumah mama kan.
n if mama nak selesa then boleh la tidur rumah aku time rumah aku kena tu.

baru semalam aku tengok kedai sebelah post office tu.
kemain banyak dia jual tong air tu.
aku macam eh ada lagi ke orang beli?
padan muka. petang karang aku kena beli. huhu.
tapi tu la. tong besar. bilik air ahkak kocik jo. merasa la sempit nanti.
tapi duduk berdua kat rumah ok kot.
sumbat je la tong. masuk toilet takyah tutup pintu pun siapa kisah.
tp if ada tetamu datang la leceh kan. hahha.
so harap maklum. tetamu di minta kurangkan datang rumah kak jah ye.

takda air ni benda lain no hal.
tapi nak memerut tak syok tu.
dah la bangsa kena ada pipe apa bagai kan.
tapi ni nanti takda la.
dah la jenis satu hari tah berapa kali ke toilet.
maknanya kena la jugak catu makan supaya kurang ke toilet. hihi.

harap takda la bersambung2 lagi nanti.
leveh weyh takda air.
kedai makan pun toilet tutup. aaaaa.
pergi shopping complex pun toilet out of 10 agaknya 2-3 je bukak.
buatnya kau tengah emergency merasa kau berlari ke sana sini mencari toilet yang bukak.
kan kan kan.

hoih payahnya bila memikirkan.


5 Comments:

Anis Shafeera said... [Reply to Comments]

betul sis...rumah sye selalu kena xde air ni..kadang2 without notis...lagi2 kalo waktu kite tgh period tu..adoiiii..gahse cm nak T_T je...lagi rela xde elektrik dri xde air...

honey bedazzled said... [Reply to Comments]

sama la padan muka aku

honey bedazzled said... [Reply to Comments]

sama la dengan aku..stress tang berak kena ada paip itu sama

nadia yusoff said... [Reply to Comments]

toilet kt jusco au2 selalu ade air.. hihi klu sakit perut kami pi sana.. hahaa

suezen said... [Reply to Comments]

wangsa walk toilet xde air n so hancing ok.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...