Instagram : @peejburhan

Expose Mistik: Surah Sejadah

Assalamualaikum Peej,
Semalam baca expose mistik yang bilik tu… seram… tapi good point sebab dia ada bg ayat 1-10 surah as-soffat tu… terus amalkan jugak, print dan tampal kat dinding rumah… boleh baca2 bila Nampak print out tu… letak kat dapur, cermin bilik tidur utama dan cermin bilik tidur anak.
 
Sekarang saya rasa nak share kisah mistik saya pula…
Bismillahirrahmanirrahiim..
 
Beberapa bulan lepas, Lepas isyak, saya duduk atas katil nak baca surah almulk dan sejadah sebelum tidur… biasa baca surah almulk dulu.. Hadis nabi saw cakap, almulk boleh hindar azab kubur. kalau tak ngantuk, sambung surah sejadah… (sunnah rasulullah saw). Banyak hadis akan khasiat surah almulk ni, masyaallah…
 
************************************
 
Kelebihan Surah Al Mulk
Surah ini menyelamatkannya daripada azab kubur. Kelebihan juga dinyatakan pada malam hari. Seseorang yang membacanya pada malam hari telah melakukan banyak ibadah dan telah melakukan satu amalan yang baik.
“Sesungguhnya Rasulullah SAW tidak akan tidur melainkan setelah membaca surah As Sajadah dan surah Al Mulk.”
Di antara kelebihan Surah ini ialah:
1. Surah ini akan menjadi penyelamat.
2. Penegah pembacanya dari seksa kubur.
3. Berada di bawah naungan sayap malaikat (mendapat rahmat Allah).
4. Di hari kiamat rupanya akan dicerahkan seperti wajah Nabi Yusuf (cantik).
5. Dinamakan Surah gagah perkasa, pintar lagi cerdik.
*****************************
 
Okey, sambung cerita… Saya tengah pangku baby atas riba untuk menyusu. Baby umur dalam 4 bulan masa tu… anak perempuan saya, girl (bukan nama sebenar) umur 3 tahun.. duduk sebelah saya.. so atas katil masa tu ada saya sambil nyusu baby dan girl duduk sebelah. Quran buka kat depan letak atas bantal…
 
lepas baca almulk tu, baca lah surah sejadah pula… pastu sampai part dalam surah sejadah tu, ada ayat yang kita kena sujud tilawah… saya alih sikit bantal quran tu dan baby, sujud sejadah kejap, ada bacaan doa sujud sejadah tu.. bangun je dari sujud tu, ambik baby letak atas lap, saya Nampak girl berdiri pijak quran saya… sayapun  marah lah…
“Girllll………”
panjang saya saya panggil nama dia sebab nak marah dia. Dia terdiam pandang saya, kemudian dia nangis….
Dia terus duduk dekat saya peluk kaki saya, “Girl takut… girl takut….” Katanya sampai nangis beria-ria…
Saya dah saspen… baby masih menyusu relax jer, Alhamdulillah… (kalau baby nangis lagi saya kalut)
“kenapa?” soal saya.
“Takut.. takut.. ada monster…”
Saya cuba relax, tapi mata duk pandang sudut-sudut dinding bilik tidur saya tu. Suami dan anak laki (boy) kat luar di ruang tamu… girl berteleku di hujung kaki saya, dah macam push2 baby, sebab macam nak duduk atas riba jugak… nangis beria…mengalir air mata, nampak sungguh ketakutan.
“Mana?” saya Tanya..
“Sebelah girl…” jawab girl.
Saya dah… alamak… dalam hati… dekatnya… ingat kat sudut dinding…
“What colour?” soal saya, cuba relax dan bertindak rasional. Saya taknak girl fikir saya tak percayakan dia.
“White!” jawabnya sambil tutup mata, pegang kaki saya kuat-kuat.
Adoi… saspen.. tapi baby relax jer, saya jadi lega… girl dah nangis beria sampai suami datang masuk ke bilik, sebab macam dah kecoh. Saya minta dia ambil girl…
Surah sejadah yang saya baca tadi tak habis lagi.. lepas girl diambil keluar bilik, saya sambung baca surah sejadah tu dengan baby dalam bilik.. lepas habis, baru keluar… lega…
Alhamdulillah, masa tu saya tak rasa meremang bulu roma atau apapun yang tak best… hati pun tak berdebar… Cuma saspen sikit dan wonder what it is je, sebab girl ketakutan… biasa kalau yang pelik2, hati rasa macam berdebar… bulu roma pon macam meremang sikit… tapi masa tu alhamdulillah. Tak rasa benda yang negative… baby pon ok jer… Girl jer yang ketakutan…
 
Malam tu pulak, at one point, masa tidur, saya antara jaga dan sedar… tapi masih dalam mode tidur, Cuma boleh sedar.. saya dengar orang mengaji.. suara lelaki… pastu Nampak macam bayang putih (pakai jubbah kut), macam dari bahagian kaki menurun…err.. faham ke macam mana saya nak describe… macam lelaki yang turun dari atas… sambil kita dengar dia baca quran… so, kita duduk di bawah kita Nampak bahagian bawah dulu… macam kalau saya tunggu lagi, saya boleh Nampak dia turun dari atas ke bawah seluruh tubuhnya dan rupanya… tapi at that point, yang saya rasa, saya taknak tengok siapa yang baca quran tu…sebab takut… saya memilih untuk bangun dan terjaga.. sebab kalau saya teruskan mimpi, mungkin saya boleh Nampak siapa yang baca quran tu.. tapi tak sure dia baca surah apa…
 
Sampai sekarang, kadang2 girl selalu ingat dan mention pada saya.. “taknak masuk bilik ibu.. ada monster…”
Tapi kadang2 dia cakap… girl tak takut… kadang2 dia berdiri je luar bilik tu suruh saya keluar… kadang2 dia main melompat je atas katil bilik tidur saya dengan abang dia, boy… tapi kalau sorang2 dia tak berani lah…
 
Tapi surah sejadah ni memang banyak fadhilat dia…
*********************
 
Kelebihan Surah Sejadah:
Terdapat beberapa Hadis Rasulullah SAW yang menerangkan fadhilat, faedah dan hikmah untuk mereka yang mengamalkan membaca Surah As-Sajdah ini.
1. Baginda tidak akan tidur sebelum membaca Surah ini dan Surah Al-Mulk.
2. Melindungi pembacanya dari seksa kubur.
3. Mendapat pahala yang besar seperti pahala mereka tetap solatnya pada malam lailatul-qadar.
4. Mendapat hidayah ilmu yang yakin.
5. Dikurniakan cahaya (nur) pada dirinya semasa ia mati
 
***************************
 
Girl ni, memang kadang2 boleh ‘nampak’ sikit..  tapi tak surelah apa yang dia Nampak… ada kisah lagi yang berlaku kat Cameron highland dan juga kat satu rumah tumpangan… lain kali kalau rajin saya cerita… tapi saya rasa, semua yang bukan manusia yang Nampak pelik sikit tu, dia panggil monster… tak tahulah… tapi kalau dia beria-ria nangis sampai kelaur airmata, rasanya memang real kut… Cuma mata kasar kitalah tak Nampak… tapi kadang kalau teringat, saspen jugak…

-umi-

0 Comments:

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...