#sayajual

Tabita Desi Damayanti Skincare
-Tabita Exclusive Set RM280 -Tabita Regular Set RM250 -Tabita Trial (repack) Besar RM150, Kecil RM120

- Premium Box (30sachet) RM197 -Trial Box (10sachet) RM68

-30g RM55 -50g RM65

-RM96 (SM) -RM99 (SS)

Dr. Glow
- 1 set (Cream & Serum) RM150 *Promo

Expose Mistik : I love you Mummy

By Iffah Liyana
Dulu masa aku kecik2 kitaorang ada sebiji teddy bear besar. 
Bear tu ada button yang bila tekan akan bunyi 'I love you mummy and daddy'. 
Kitorang adik-beradik memang panggil parents mummy and daddy. 
Pastu lama2 bear tu rosak, bila press button dah tak berbunyi langsung. 
Kitorang pun biar je la bear tu dalam keadaan on. (kan ade on off button kat belakang bear). 
Bear tu diletakkan atas sofa.

Satu malam tu mak aku nak buat susu untuk kakak aku. 
Untuk pergi dapur mak aku kena lalu depan sofa yang ade bear. 
Masa mak aku lalu tetiba bear tu cakap 'I love you mummy'. (wtf kuangjak bear tuh) 
Mak aku pun off kan bear tu pastu dia buat susu. 
Dah abes buat susu mak aku lalu balik depan bear tu and nenjiaa nokharoom bear tu cakap lagy 'I love you mummy'

Mak aku pun cabut bateri bear tu and esoknya ayah aku buang bear tu jauh2. 

Cerite ini angker kerana

  • bear tu sepatutnye ckp i love u mummy and daddy tapi dia cakap i love u mummy je mase mak lalu
  • bear tu dah tak berfungsi at that time!!
  • bear tu dah dioffkan!!


………………………………………………………………………………..

tak suka kan.
aku memang tak suka la bear-bear ni sejak aku kenal cerita child's play tu.
aku memang takut terkenang2 chucky.
noy suka la bear segala ni.
pastu ingat tak time kecik ada doll yang boleh mata kelip2 tu.
eeeiii takut. bayangkan tetiba mata kelip kat kau ke apa.

aku ingat ada salah satu tu doll noy.
noy tu macam meniarap. sama la ada battery ke apa semua.
nanti if tekan badan dia akan keluar lagu kaoma lambada tu. ala bunyi accordion tu.
sambil keluar lagu muka menyala2 sebab berlampu lak dalam kepala doll.
apa punya muraha doll aku tak tau la. apa ke scary muka menyala2 kan.

kata murahan kan. so cepat la rosak.
dah rosak bukan nak buang tapi terbiar.
aku ingat lagi doll tu terbiar je letak kat rak.
rak tu pulak ada kat macam living area atas tangga tu.
kang kau naik tangga ada ruang sebelum masuk bilik kan.
so kat situ la.

kau bayangkan sekian lama kat situ.
tetiba ada sekali tu naik atas takda angin takda ribut doll tu kepala nyala2 lagu tu keluar.
wth. berlari la turun balik. scary.
dah la time tu bertahun lampu tangga tu rosak ke apa memang gelak.
tak kelakar ok kau nampak doll muka senyum elok teleng pandang kau kepala menyala2.

sampai sekarang aku memang tak suka doll ala2 english ni. lawa macam mana pun takpa la.

oh nway,
siapa nak share cerita mistik boleh email aku ye.
seronok aku membaca kisah2 ni.
mana aku teringat macam pernah alami boleh aku menyampuk.

di akhiri dengan music lagu doll itu


6 Comments:

Anonymous said... [Reply to Comments]

Peej, ko boleh tak jgn cerita benda ni mlm2 jmat mcm ni? Hahaha i is takut

lady scooter said... [Reply to Comments]

serius serrrr...ram! sebabkan pengaruh childs play tu gak le abih saya bakar anak patung kat umah tu masa kecik2 dulu.....

Fazleyatul Aini said... [Reply to Comments]

dulu masa duduk hostel, kecoh cerita hantu bear yang boleh main kira-kira tu
konon la kita tido kan. pastu terjaga, pastu tak boleh tido
masa terjaga tu pulak nampak ada bear. bila tengok bear malam2 gitu mesti la scary
lalu kita pejam mata, sedaya upaya nak bagi lelap
tiba2 terdengar...
bear tu menyanyi...

1 dah tido....
2 dah tido.....
3 buat buat tido....

haram jadah sangat rasa kalau dengar cerita tu malam2 kat hostel kan
rasa nak tumbok je muka orang yang cerita tu

Muhammad Taufiq said... [Reply to Comments]

Hye, saya suke baca blog awk. baru2 ni saya baru buat blog, harap awk boleh follow dan singgah blog saya :) http://awksweetgitu.blogspot.com

Myself said... [Reply to Comments]

Mu tau, kawanku duda belikan anak pompannya yg berusia 3 tahun doll yg boleh kelip2 mata tu.. masa tu anak dia giliran dia jaga. Member ku tu dok ngan family dia. Tgh2 malam suma orang tido dgr bunyi baby nanges. Suma dalam umah bangun berkumpul kat hall. Tgk2 doll tu nanges kuar airmata kauuu.. trus bapak kawan aku tu bakar doll tu malam tu jugak2.. huhu.. scary..

Munira Mustafa Kamal said... [Reply to Comments]

memang tak suka doll2 macam ni, sekali masa dah ada anak, dia sebok nak doll bagai, siap tido dgn doll..tak suke!

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...