Instagram : @peejburhan

teka teki teka tekuk

mama ni memang kerja dia rajin melayan fb or blog if ada masa lapang.
tapi best gak la sebab ada la geng sembang ngan aku.
if jumpa nanti mula la dia cerita itu ini.
aku macam, ohhh tau. dia dalam friendlist pija jugak la. ada baca.

dulu zaman noy blog ada geng.
pastu dia takda. bila aku sembang blog nanti kena soung, "kau ni takda cerita lain ke? bloggggg je. loser gila."
kurang ajar kan minah tu. fineeeee!
tapi takpa now dah ada 2-3 group kat whatsapp. so nak gossip bebila boleh. hahah.

nways, so kan mama rajin online.
so if pergi sana lepak ada je la nak sembang.
sekali time tu tah dia baca mana tak tau la.
sibuk lak nak berteka teki.
tak kuasa nak layan la.
sebab aku tengah sembang ngan noy.
lamaaaa gila tak jumpa noy. eksyen gila minah tu.
payah gila nak jumpa asyik merayap je.
so bila jumpa banyak la nak sembang.

yang mak aku sibuk nak bagi teka teki kat aku n ayol.

mama: ada 4 orang gadis ni. kongsi satu payung. kenapa sorang pun tak basah?

kejap lepas tu. terdengar papa jawab.
cecepat aku jawab macam kan pandai.

me : sebab tak hujan la.
mama : aaaahhh kau dah dengar tadi mama jawab kat ayol?
me : takdaaaaa.

haha memang takda pun kot.
sebab aku dengar jawapan daripada papa. keh keh,

mama : ok lagi satu. kenapa? pengali kubur tu tak pernah pakai selipar. tiap kali gali memang tak pakai selipar.
me : sebab dia pakai cangkul la nak gali.
mama : alaaaa kau dah tau.
me : dah lamaaa la teka teki ni.

eee mak aku ni.
dah tentu dunia blog n fb ni pusing2 yang sama je.
sebab dah tentu aku rasa mutual friends kt fb pun nak sama je semua.
mostly readers la apa.
pe bendaaaa la.

mama : ni ada lagiii. dengar la sini.
me : apaaaa?
mama : dalam banyak banyak kera? kera apa yang banyak menaip?

eiii mak aku ni bagi teka teki tak mencabar langsung kan.
pastu nak orang layan dia.

ayol n me : kerani la.
mama : hi hihi hihihhihihi.

tension aku asyik la nak sembang ngan noy terganggu mama sibuk nak teka teki.
terus aku lak bagi teka teki.

me : pija ada teka teki.
mama : apa?
me : dalam banyak banyak mak. mak apa yang kerja dia asyikkkk nak onlineeeeeeeee je?
papa n ayol : hahahahhaha
me : jawapan dia mak naniiiiii.
mama : *jeling* eh pukimak lah.

hahahahahaha abis semua gelak.
pastu dia coverline. eh bukan mama sorang ok.
ramai mak orang pun semua online sekarang.
mak korang macam mana?


8 Comments:

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

haha mama ktorang pun online, tapi tak ada blog la. just ada fb and kta siap buatkan dia akaun twitter untuk baca tweet adik-beradik kitorang. adik-adik kan semua lelaki. so kalau diorang keluar merayap ke apa, tau la ada kat mana sebab nanti diorang check in la foursquare bagai. haha

strawberi said... [Reply to Comments]

mak tumpang tgk fb adik je..kalo nk tgk gambar cucu2 dia..heeee....

cian mak nani tau..cer kalo wat jwb salah..mesti gembira..hahaha..tp lawak je

Miss Brenito said... [Reply to Comments]

mak aku tak kenal pon fb segala bagai.. so kampung tapi dia tahulah ade benda2 tuh cume dia takmo campor.. bagus gak, klu wat jahat dia tatau kans.. hahahaha

last teka teki tuh paling best "mak naniiii"

Zalia Saelan said... [Reply to Comments]

mak aku pun la..ada je bende nak share kat fb..wakakaka

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said... [Reply to Comments]

Haha.. tak psl2 kena balik. Tpbkan moment camni la yg mengeratkan lg hub kkluargaan tu

ruziyatul mona Adzibi said... [Reply to Comments]

Mak kakmona masa dulu, masa mula2 internet ni..zaman mirc dia sampai chatting tau dak.. melampau kot.. hahaha ..tp bila ingat balik kelakar!

Sekarang dah tak chatting, cuma dia online fb, kakmona create sebab sebelom ni mak dok guna akaun fb abah.. cian abah .. haha :)

Angah said... [Reply to Comments]

hahaha...kiut la mama awak ni, angah pun nak ajar mama angah ber fb la...

shiela said... [Reply to Comments]

mak kite pun ade..tp fb je la..hihi..setiap kali post kite die nk komen..klaka je

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...