Instagram : @peejburhan

pening kepala aku

semalm seharian ada urusan kat luar.
balik pun dah lewat.
masuk je rumah aku bau kencing kucing kuat.
aaaaa tak suka.
aku ni tolong la hidung sangat kuat.
bau tak kena sikit boleh detect.
aku kan paranoid umah berbau ni.

menggila jugak la aku dok cium sana sini mana bau datang ni.
cium2 sofa kot la ada yang kencing situ.
takda. ok je.
tapi apa ni menusuk sangat.
detact area ruang tengah dekat bilik air.

aku nampak la alas kaki tu sepah sikit.
tapi pijak2 takda lak basah ke apa.
check toilet. rasanya ok.
pastu paranoid adakah toilet aku busuk tahap toilet awam.
rasanya tak. sebab aku letak pewangi apa bagai.
aaaa apa ni.
kuat bau. mana dorang kencing ni.
n siapa punya ankara ni.

ok takpa. malas pikir.
tidur.
keluar bilik bau kuat lagi.
siot aaaa. aku dah la suka lepak depan.
bau kuat macam ni mana boleh tahan.

takpa biarkan.
aku siapkan pack barang n post tadi.
post sekali barang hari sabtu.
bongok gila sabtu pergi post boleh dia tutup.
aku rasa sbb last week kan deepavali sekali ngan sabtu pertama.
so tetiba cuti sabtu tu dia boleh ganti ke minggu depan tu pulak.
kong jaq sangat. suka hati je.

lepas post beli mihun sup utara.
mama dah lama kata nak.
semalam dia nak gak tapi kedai area umah tutup.
so aku kata takpa hari ni aku post then aku belikan.
so settle post terus beli mihun sup special.
tempat biasa beli kat food court melawati tu.

terus pecut gi umah mama n makan sesama.
fuhhhh sedap.


sedap melampau aku suka.
kena lak ngan kicap pedas tu kan.
best sebab tak kedekut bahan.
ada daging, paru, tauhu, perut. nangisssss makan.

then duduk kejap sembang ngan mama.
zasss balik.
ramai nak amik barang hari ni.
pelik2 korang ni. selalu awal bulan meriah. tengah bulan sepi.
tapi bulan ni, awal bulan kurang meriah.
tengah bulan ni Alhamdulillah ramai lak order memacam.

nway, masuk rumah aku stress lagi.
bau kuatttt!
takleh jadi.
terus tuju ke alas kaki depan toilet tu.
angkat bau. makkkkk aiii.
ini yang kita cari.
jahat la woiihhh.
dua bekas litter box aku sediakan.
kemain yang mahal punya tetap nak buat perangai.
aku rasa tunjuk perasaan sebab lately aku ngan MrB asyik takda umah.
lama lak tu kena tinggal. mengada la tu protes.

terus aku membasuh benda tu. settle.
keluarkan mop. letak sabun banyak2. mop satu rumah.
pasang pewangi. pasang air purifier.
ahhhh nyaman.
baru la rumah ku syurga ku.

dah la mak aku bising kata umah aku macam zoo banyak kucing.
jangan la ada ok orang mintak.
tapi kan MrB tak bagi.
aku suka je. tapi sampai tahap rumah busuk aku tak suka la.
terpikir takdi nak give away.
then pikir. ok nak bagi yang mana eyh?
terus macam ala dia ni manja. ni pun manja.
ni pun manja. aaaaa semua pun la.
terus emo.
dah la memasing ada suara memasing.
kita kalau dengar meow. aku boleh tau suara yang mana.

milly suara meow dia serak basah. macamkan tercekik tulang.
milky meow serak n garau sikit. pendek2 je.
riri pulak jenis suka meow sambil lari. so meow dia jenis putus2.
mochi biasa la.
moolat pulak suara meow sangat la halus macam baby.

eee saikosis aku ni siap boleh cam suara kan.
kesimpulan cerita masih boleh tahan.
tapi buat perangai lagi n kantoi siap la nanti.

dah telan ubat. takdo pening kepala.
kalau tak memang tangkap kepala weyh bau tu.


2 Comments:

Miszyuyu said... [Reply to Comments]

samaaa laaaa syg kucinngs nak bagi org tapi dh 7 ekor tu kt umahhh uwaaa huhu

sitihadiana said... [Reply to Comments]

Sapa punya angkara tu aaa cepat angkat tangan???haha. Hmm kucing kalau kencing merata2 ni sbb on heat (gatai merenyam nk mengawan). Itu yg kena bwk depa pi vet to be neutered. Kucing i dulu dah neutered pun kdg2 ada jgk dia ter pancut merata..sabo jelaaa

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...