Instagram : @peejburhan

mulalah aktiviti dia tu

mama tidur rumah aku ni.
tau la mama if datang mana reti duduk diam.
dengan puasa tu pun gigih dok ngemas sana sini.

tapi kelakar la pulak.
sebab dia kemas bilik office tu.
memang dalam tu banyak barang2 papa.
aku nak buang lama dah tapi papa kata dia datang nanti buat.
ye la tu dia punya nak datang tu dah setahun weyh.
so ni mama ada, mama kata biar mama buat.

aku kat depan membalut barang nak post ni.
kejap2 kang dengar la mama jerit.

keluar laaaa..
jangan kacau mamaaaa..
eeeee nakal laaa.
keluar..keluar. mama bungkus kang buang sekali ni kang.
heiiii. habis lahhh semua.

sebab apa?
sebab kena kacau dek kucing2 semua.
dorang memang sakai.
asal orang buat kerja semua menyibuk je.
aku tiap kali buat kerja terjerit2 kot.
yang pelik. sebelum aku buat tu elok semua tidur.
aku mula buat kerja ja mula la kat situuuu la dia nak berkejaran.
kat situ la dia nak landing
kat situ la dia nak masuk plastik.
time tu la dia nak terbalikkan tong sampah.
eiiiiiii. nasib comel.

ni tengok mama mengemas ruang dining area pulak.
ada- ada je mak aku ni.
aku lak debar2 ni. hahah kang ada tak kena mula la dia panggil.
tak tenteram dibuatnya.

eh ok la.
nak sambung buat kerja.
later peeps.



3 Comments:

Montana said... [Reply to Comments]

salam singgah sebentar...

norliza_osman said... [Reply to Comments]

Hi Peeja, rindu la kat mama.. bila la mama nak update blog nyer.. kim salam ye.. tata

huda said... [Reply to Comments]

blogwalking.. nice blog :)

visiting me back
hudakassim.blogspot.com

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...