Instagram : @peejburhan

romantika la sangat

siapa follow ig aku pernah tertanya.
sebab aku selalu share pics aku tengah menggunakan toilet.
nanti semua kucing2 aku suka menyibuk.
tak tau la apa yang seronok sangat nak menyibuk.
amik bau kah? haha.
pastu dorang tanya la aku ni tak tutup pintu ke?
jawapannya ye! sebab dah kata selalu aku sorang je kat rumah.
motip nak tutup pintu?
tak perlu kot.
kesepian nanti aku. so biarlah kucing2 tu teman. hehehe.
tapi siang la. bila laki aku gi kerja.
kalau dia ada selalu if beris aku tutup la pintu.
malu la uolls. hua hua.

tapi sebab dah terbiasa. so mandi pun kadang tak tutup pintu.
sometimes rapatkan aje la.
nanti terbukak jugak sebab kucing aku suka tolak pastu nak intip.
mana tau boleh selit masuk.
tapi sebab mandi, dorang penakut air la jugak..so tak masuk la.
lepak luar je.

aku tak tau la apa penyakit laki aku ni.
atau apa penyakit aku.
adakah aku berangan ke apa aku tak tau.
tapi kadang if kita basuh muka ke apa kan tutup mata kan.
dah berapa kali aku menjerit kuat gila terkejut sebab tetiba laki aku tengah intip tepi pintu.
dan berapa kali gak aku maki dia. sebab sumpah aku terkejut ok.
aku pun tak tau kenapa aku terkejut begitu sekali.
terkejut macamkan yang tengah intip tu penjahat yang sedang bersedia nak merogol.
tapi masalahnya aku rasa kalau betul ada penjahat. dia terintip, mungkin dia lari terus ke sempadan, lupa terus niat asal nak merompak ke apa. kah kah.

dah banyak kali dia buat macam tu.
dan dah banyak kali jugak aku terperanjat.
macam tadi lagi la.
aku tak tutup pintu.
pastu aku rasa tengah cuci muka mengadap cermin.
cuci2 pejam mata la.
bukak mata nampak kelibat dia berdiri belakang aku menyengih je.
again aku menjerit kuat gila sampai rasa nak sakit jantung.
pastu marah2 dia. aku kata lain kali bagi la salam ke apa. aku terkejut la.
dia kata saja nak buat surpriseeeeee...
banyak la kau punya surprise.
dah la gelap. tinggi lak tu. serupa lembaga hitam dah weyhhhh.

aku cakap jangan buat lagi.
dia kata dia nak mandi.
sajeeeeeeeeee je ok. aku tengah mandi kot.
nasib dah nak habis pun.
aku tak tau la kalau dia buat macam tu sebab nak feeling movie omputih.
konon2 surpriseeee. lalu beromantika di toilet.
eeeeiii tak kuasa. dah la bagi orang heart attack. cecepat aku keluar daripada bilik air.
jahat weyh dia.

sebab tu nak berangan ke apa pun
kena pastikan kunci pintu bilik.
sebab nanti tau2 rupanya dia intip je daripada celah pintu.
dah la dia gelap. memang berapa lama dia kat luar tu pun aku tak nampak ok.
tau- tau nanti kena ejek je.
bahaya betul.

kadang2 Mr.B ni walaupun dah tua.
perangai macam budak2. letih aku nak layan.
pastu bila aku letih nak layan, mesti dia sentap.
kau bayangkan. keluar jalan la apa. pantang aku leka.
pandang tengok dia dah takda. rupanya dia main nyorok2 ok.
ye! main nyorok2 kat shopping complex. kau mampu?
memula dating memang la aku cuak macam eh mana dia ni?
tapi dah lama2 tu. aku tengok takda. n aku sebenarnya tau je dia nyorok mana.
aku buat bodoh n jalan je sorang2.
pastu tau2 dia kejar kata sampai hati tak carik dia n tinggalkan dia.
sabar je la. aku rasa if aku ada anak pun, anak aku takda nak tetiba ajak main sorok2 kat shopping complex.

tu belum lagi game satu lagi.
let say la dia kata nak gi toilet. haa pergi la.
aku tunggu tepi tu la.
dia akan buat2 jalan melepasi aku. toleh kiri kanan.
konon tak jumpa aku kat mana.
aku perhati je perangai dia tu.
pastu konon nak call la tanya aku kat mana.
pastu time tu la dia toleh n konon terkejut rupanya aku ada je kat belakang tu.
pastu datang kata, sorry tak perasan tadi
aku tak sure nak gelak ke apa. benda macam tu pun dia rasa sungguh fun.
kalau dah masuk 9 tahun macam tu. aku pun pelik macam mana dia still rasa benda tu fun.

macam2 hal la dia ni.
layankan aje.
kadang memang rasa tak terlayan n takleh tahan.
tapi dah ini yang kau kawin, sila la hadap untuk jangka masa yang akan datang jugak.
agaknya berapa lama lagi dia nak main game2 'fun' dia ni.


si degil lembaga hitam ni la yang aku kawin kan.
jenuh ok aku kejut berkali2. aku kata pergi tidur dalam.
takkk. nak jugak tidur macam tu.
kagum aku manusia boleh tidur macam ni. tang mana selesa tah.
aku nak tidur harus selesa. bantal kena ada. bantal peluk wajib.
kalau tak cuba la macam mana, mesti tak berjaya.

aku kalau buat kerja kat depan suka konon nak teman.
cara teman dia macam ni la. dia tidur. dia ada tu maknanya teman la.
aku lagi rela dia masuk tidur.
sebab nanti kadang dia tidur tiba2 siku aku la. sepak aku la.
lagi semak nak buat kerja ada.
pastu aku kejut suruh masuk taknak.
tak pun nak marah2 macam kan aku ni jahat la kacau dia tidur.
last2 aku dah malas. suka kau la nak tidur mana pun.
tapi paling takleh blah, if dia terjaga n masuk bilik.
sanggup kacau aku tidur cakap, sampai ati(hati) tak mojut(kejut) ite(kita) masuk ilik(bilik).
huishhhhhh *urutdada* sabarrrrrr je lah.

pic baru amik tadi.
now dia dah terlentang ke belakang pulak.
tidur duduk kepala sandar kat sofa. T________T

9 Comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said... [Reply to Comments]

Hehehehe.
Mr B nak manja2 tu Kak Peej. Tapi part main sergah, perhati senyap2 tu memang boleh buat terkejut. Suami pun kadangkala perhati je apa saya buat, pastu konon2 perangkap.


Hoish!
Cuak padahal bukan buat salah apa pun. Kadang2 korek hidung je. T__T

Miss Brenito said... [Reply to Comments]

hihihi.. siyes lawak hubungan korang nih.. menambah perasa dlm hubungan suami isteri..

doll said... [Reply to Comments]

hehe comel sgt laki u punye perangai peeja..serupa lakiku...esp bab keluar toilet dan berjalan menonong konon x npk kita tu..hoih, x funny k!

zoora qushairi said... [Reply to Comments]

hahaaa...mula2 baca senyum je..masuk bab main nyorok2 dah tergelak dah..haih la suami.... :'D

chuya - the mother of A's said... [Reply to Comments]

hahahahaah so sweet... romantika yg brutal.. nasib ang la mr b dapat bini ku gangster kikiki

CikWanGebu said... [Reply to Comments]

hahahahahaha kelakar lah husband kak pieja ni...seriussssss...hahahaha

tapi korang sweet couple okey..semoga selamat dunia akhirat... :)

mysha said... [Reply to Comments]

Hahaha.. penyeri rumAh tangga tu sis.. t bila tak kene usik cenggitu krg, windu pulak.. ekekeke

nih dok tgh pk gak nih cemana leh selesa tdo gitu hehehe

ana kimi said... [Reply to Comments]

hehe, tapi kan, seriusly kak peej memg bertuah dapat suami sweet cm ni, so, biasa2 kan la diri,

mantoi said... [Reply to Comments]

As Salam Peej ... Tido stail tuh ... guys memang selalu practice laaa ...
Masa khutbah Solat Jumaat!!!!! Wakakakakaka :P

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...