Instagram : @peejburhan

Expose Mistik: Asrama

Assalamualaikum Peej. 

Peej ex-mrsm mane dulu? Kite pun ex-mrsm.

Sebelum saye duk MRSM saye duk asrama dekat sekolah menengah harian. 
Asrama tu memang menyeramkan sampai saye tak pernah ponteng prep mahupun sekolah. 
kalau dekat mrsm memang selalu ponteng,

Tapi ade satu mase haritu saye ade PJ (pendidikan jasmani). 
Saye tak engat nak bwk baju PJ so saye terpakse masuk asrama balek sesorang. 
Mase tu asrama dah kosong, dorm saye memang dah tutup lampu. 
Asrama kitorang siang pun kene bukak lampu kalau tak memang gelap yang teramat. 
Alkisahnye baju PJ saye dipinjam orang lain maka saye nak pinjam dengan kawan saye yang same dorm. Bahagian loker dia kat  hujung dorm. 
Bukan hujung dekat pintu tapi paling jauh daripada pintu. 
Mase otw nak pergi loker dia, macam2 bunyi saye dengar . 
Bunyi loker bukak tutup. 
Masalahnye dalam dorm memang dah takde orang. 
Saye tak jadi pergi loker dia terus pergi sekolah.

Kejadian lain. Saye tengah prep malam tibe2 selipar saye putus. 
Lepas mintak izin pengawas asrama, saye dan seorang kawan balek ke bilik untuk tukar selipar. 
dorm mase tu gelap, lepas bukak lampu saye menghampiri loker saye. 
tapi saye dengar suare orang gelak2 dalam dorm. 
macam "kahkahkah" gitu. 
motip nak gelak dalam bilek yang lampu kipas sume bertutup? 
Kitorang teros lari dalam keadaan saye berkaki ayam.

Kawan saye pernah tak pergi prep malam pastu dia nampak kaki hijau yang besar bawah katil sebelah katil saye. 
dia nampak kaki tu macam orang berjalan belakang katil tapi hanya ade kaki sahaja.

So far mrsm saye takde kes pelik walaupun mrsm saye ialah mrsm kedue tertua yang dibina. 
Tapi pernah lah mase saye ponteng surau dan berjalan ke blok akademik sesorang tetibe saye terbau bunge rampai yang kuat. 

dekat kolej saye dekat UPM (censor ea) lagi banyak cerite. 
next time saye cerite ea. 
sorrylah kalau cerite saye tak seram tapi mase mengalami tu memang meremang segale bulu.


3 Comments:

Jumria Alimuddin said... [Reply to Comments]

Salam...

Rasanya setiap asrama memang da cerita seram...da cerita yg sama, da gak cerita yg lain2 :)

Jumria Alimuddin said... [Reply to Comments]

Salam...

Rasanya setiap asrama memang da cerita seram...da cerita yg sama, da gak cerita yg lain2 :)

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

kta dlu UPM jgk, tp ms dip kat kolej 1st yg keras tu sbb kolej lama. kolej 13 agak baru jugaklah. time degree duduk area situ jgk, tp kolej 15. jiran2 shj. haha (tp kat 15 xde cerita2 seram).

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...