Instagram : @peejburhan

No complains

Malam smlm n pagi ni ramai complain pasal bising mercun kan.
Tiap tahun kot macam tu.
Well selama ni aku tak rasa apa sebab aku di besarkan kat area yg 99% malay.
So memang aman damai la jugak.

This year lain.
Duduk area yg agak majmuk.
Area keliling pun sama.
So tadi experience la suasana tu.
Memula ok je.
Around 10ish aku lepak gerai area umah aku tu.
Start kul 11pm, dah start mercun sana sini.
Dpd perlbagai arah la.
But im loving it. Sebab lawaaaaa.

Lama jugak la rasanya around 1ish br settle.
Tp siapa ada anak kecik ke apa x suka la kot.
Tp maybe jugak aku x rasa sangat bukan exactly sebelah2 aku dok mercun bagai tu.
Jauh sikit la. So if bunyi pun ala2 lemak gitu. Wah lemak katanya.
But apa2 pun aku rasa way better dpd bebudak kita main mercun la.
Yang tu lg teruk sbb dor main stock bom la apa tu.
Tubye aku terkejut sampai terlompat gak la.
Tu ye annoying.

Apa2 pun lets not complain.
Tetap bersyukur yg bunyi tu mercun kan.
Kau xleh tidor pun sebab bunyi bising.
Bayangkan yang duduk negara perang.
Takleh tido siap pakej takut semua kan.

Sekian coretan daripada orang yg mmg tak tidur malam n xyah kerja pagi isnin. ;p





2 Comments:

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

ada la tu kot sambungan perayaan CNY xhabis lg.. dgn chap go meh semua *sori xtau eja :P* tp bahagianya ko wehh tak yah kerja isnin. isnin ni rasa macam malasnyaaa nak pergi kerja. hahaha

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

Tahun ni kat kawasan rumah aunty pun orang cina dah tak main mercun sangat, tahun lepas mak ai memekak bunyi mercun sampai 2 minggu...tension betul.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...