Instagram : @peejburhan

Expose Mistik : Sebab Itu Saya Takut Tak Ada Elektrik


Assalamualaikum Kak Peej

Dah lama nak email cita hantu ni.
Ni pengalaman saya. Tapi sambil baca kena buat action sekali apa saya alami baru rasa serammm.
Masa saya darjah 4, saya dan keluarga tumpang tidur rumah pakcik saya. 
sebab masatu rumah kami tengah renovate
Rumah pakcik saya bercantum dengan rumah maksu saya. 
Jadi diorang pecah tengah bagi lapang.

Satu malam tengah tidur rumah tetiba takda elektrik. 
Gelap gulita. Tapi masih ada samar2 cahaya dari luar.
Saya terjaga. Tapi sebenarnya bukan sebab elektrik terputus saya terjaga.
Saya terjaga sebab saya terdengar bunyi bising, bunyi jari sedang main pusing2 kat besi tingkap. (tingkap cermin yang bertingkat tu)
Bunyi perlahan tapi jelas. 
Ada suara2 halus. 
Tapi saya taktahu apadia. 
Dan tak faham. 
Lagipun tengah takut.

Dalam takut tu tetiba saya terasa kepala saya digaru kuku panjang. 
Perlahan tapi dalam kuku tu tekan. (cuba garu kepala sekarang pakai kuku. Macamtulah saya rasa)
Saya pusingkan kepala saya arah lain. 
Saya terasa kuku panjang tu garu pula bantal yang saya tidur dari hujung bantal sampai hampir sangat di telinga saya.
Dan sekali lagi dia garu kepala saya. 
Saya kalih pula sebelah lain. 
Tapi benda tu masih kacau saya.

Saya tidur hujung. Sebelah saya kakak saya. Lepastu emak saya.
Saya nekad guling atas kakak saya dan sampai di sebelah emak saya. 
Benda tu tetap ikut saya. 
Saya dengar lagi bunyi kuku tu garu di bantal dan makin hampir dengan kepala saya.
Sebelum kuku tu sempat sampai di kepala saya, saya cakap dekat mak saya, saya panas. 
Mak saya balas "kalau panas buka baju". 
Tapiiiiii itu bukan suara mak sayaaaa.....!!!!
Saya makin takut. 
Dalam gelap2 tu memang saya tak buka mata sikit pun. 
Saya guling balik sampai tempat saya. 
Dan saya tahu benda tu ikut saya lagi.
Saya nekad tarik selimut selubung satu badan. 
dari kaki sampai kepala. 
Dengan harapan benda tu tak ganggu saya lagi.
Elok saya tutup kepala saya semua, benda tu baling benda macam panjang berlingkur dan berat atas selimut saya.
Saya nampak sebab macam nampak bayang. 
Elok benda tu baling sesuatu atas saya, mak saya bangun nak pergi kerja. 
Jadi mak saya nyalakan lilin.
Masatu saya nampak jelas bayang benda yang dibaling atas saya tu. 
Saya terus tarik selimut nak tengok. 
Tapi takda pape. 
Tapi memang saya nampak ada sesuatu atas selimut saya tadi.

Esok tu lepas balik dari sekolah,saya duduk dengar makcik mak saya semua berserita. 
Saya senyap je sebab masih dalam takut dan terbayang.
Dorang cerita masa malam sebelum  saya kena tu, dorang semua terjaga dari tidur sebab terkejut dengar orang ketuk pintu belakang. Kuat gila. dan banyak kali.
Tu sebab semua orang terjaga. 
Cumanya saya sorang saja yang tak terjaga. 
Diorang buka pintu tu tapi takda sesiapa pun. 
Lepas tutup semula pintu ada bunyi lagi ketukan.
Saya terus tutup telinga sebab tak sanggup nak dengar takutttt.

Malam esoknya,maksu saya tengah sembahyang. 
Kiblat mengadap pintu. 
Masa maksu saya nak bagi salam, dia ternampak macam ada orang melintas dari belah rumah pakcik saya ke dapur maksu saya. 
Tapi dia agak mak saya lah. 
Jadi lepas buka telekung semua nak tengok kot mak saya nak apa2. 
Bila gi dapur kosong. 
Bilik air pun kosong.
Tengok kat depan mak saya tengah tidur. 

Sekarang maksu dan pakcik saya dah pindah dari rumah tu. 
Dan sampai sekarang diorang taktahu saya pernah kena dirumah tu.
Dan sebab itulah sampai sekarang saya paling takut rumah takda elektrik. 
Saya takut gelap sebab terbayang benda tu kacau saya.
Masa kat asrama dulu, saya akan pastikan saya tidur dulu sebelum kawan2 tutup lampu sebab kalau saya tidur lepas tutup lampu memang saya tak boleh tidur sebab takut.
Entalah saya rasa macam serammm sangat...

4 Comments:

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

zomg kesian ko dik, kena kacau sebegitu rupa. utk tidak menakutkan diri sendiri, tanamkan dlm hati yg benda tu kacau bukan sebab xde letrik. tp sebab rumah tu tmpt tinggal dia. kesian pulak kat ko tiap kali xde letrik nnti ko rs seram. contohnya kalau masjid xde letrik tiba2.. xkan nk seram kan. makanya itu bukan punca xde letrik, tp puncanya adalah rumah tu. jd buangkan ketakutan itu. hihi

p/s: kwn ckp kalau rumah ditinggalkan lebih 3 hari, mmg senang 'benda' nk dtg tinggal. so if dah lebih 3 hari ditinggalkan, balik raya ke.. balik rumah tu nnti, baca/pasang surah al-Baqarah smpai habis :)

Anonymous said... [Reply to Comments]

masjid pun ada jin. adik kpd kawan masa tu umur 10 thn. lepak dgn. spupunya. form 3 disebelah masjd. duduk dlm keta. hisap rokok.keliling adalah tanah perkuburan. masa tu lepas maghrib org tgh belajar klas ugama. jln adalah lengang. kkalau terus rumah kuarters.dead end.tapi rumah tersebut jauh dari masjid.
tiba tiba dia kata bunyi org ppuan nangis.lepas tu kuat dan mendayu dayu. kawasan kubur blah bawah tepi dan blakang masnjd. ada lampj jln ..tapi kawasan kubur bersih takde semak.sbb quarters smua mmg pegawai kanan dan state secretary duduk.
makin mendayu dayu....budak 2 org ni kluar konci keta trus duduk kat branda masjid.

ada budak lelaki tidor mula rasa kain terlanggar kaki takrasa apa. pastu masa nak masuk subuh kepala kena goyang....tapi takde org..
selalunya masjid lama ada smua ini..

Anonymous said... [Reply to Comments]

seram pulakkkkkk

Anonymous said... [Reply to Comments]

kami.pindah di kawasan perumahan ni.dulu sawah
tiap m bunyi kompang sayup dan kuat tenggelam timbul setiap mlm isnin hari hari hari weekdays mlm. so thot nearby ada org practice. sampai lewat mlm. until mak sakit baru tau ada boo ne an berkampung dan juga jean kapir kat kawasan tepi belah luar rumah..
yg bestnya aku dok sampai tgh mlm hisap rokok mak bapak dah tidur...

ngeri

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...