Instagram : @peejburhan

kebodohan apakah ini?

kan semalam aku mention pasal aku beli wireless USB adapter tu kan.
untuk pc ni.

so semalam pakai la.
sampai ke hari ni.
tapi agak harem la.
tension rasa nak hempok pc sendiri.
so siapa terel pasal pc sila bagi tau mana silapnya.

ok dah pasang.
tapi since semalam dia start buat hal.
macam tengah menaip ke apa.
tetiba cursor aku tah mana pergi.
nanti bunyi ting ting ting.
tengok cursor ke mana. so aku terus menaip tu.
kira macam aku menaip tempat yang tak boleh la konon.
tau tak bunyi macam error tu.

tu takpa.
tetiba tengok nak send tweet ke, fb ke, auto save blog ke.
semua tak boleh.
rupanya line terdisconnected.
bukan sekali. bukan dua kali.
tapi ada la every 5 mins.
wtf weyh!
dah la aku set auto connect.
tapi tetap la kena manually connect n everytime pun kena masuk password sangat.
why weyh like this?
adakah adapter ni rosak?
or mmg macam ni?

selama ni aku pakai kat pc lama.
lagi yang murah ok je takda masalah.
kenapa yang ni macam ni.
arghhhhhhhhhh. ni aku menaip ni.
asyik la terjump2 cursor.
pastu bunyi error2.
tak pasal kena pegang mouse n place balik cursor ni.
kiwok betul la.

takkan nak pakai cable balik.
memahai aku beli ni.
nak buat apa eyh?
uninstall pastu install balik ke?
pakai cable balik ke?
ke benda ni rosak n aku kena tukar?

anyone?
harap ada jawapan dpd sesiapa?
so aku boleh move on buat entry lain pulak.
terima kasih.

p/s: aku nak publish ni pun tak dapat. sebab line disconnected lagi. arghhhhhhhhhhhhhhhhhh!!

1 Comments:

NAzzXXra MR said... [Reply to Comments]

Saya dulu keje tech support untuk TM..x sempat dihantar ke UNIFI saya resign sebab kahwin..hihihi..adalah jugak tlg customer psl benda2 camni walaupun xdelah pro mana

try uninstall dulu usb driver tu..pastu reinstall..

try pada different usb port..erm..lagi satu kalau ada laptop lain, try detect wireless connection kat laptop dulu...kalau ada, means wireless signal ok...kalau takde, wireles signal problem..boleh try on different laptop for confirmation....selalu masalah wireless ni, samada signal dia tak kuat atau adapter tu problem, x dapat tarik signal tu...kalau pakai LAN cable tu internet ok kan..maknanya pc kak peej ok..network card semua ok..xde masalah..ataupun, adapter tu yang x compatible dgn pc kak peej sebab sampai menghilangkan cursor segala..dia buat pc jadi jammed..kalau x boleh jugak, ast option..tukar adapter lain..selalunya kan yang murah works wonder..hehehehe

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...