Instagram : @peejburhan

sibuk n penat.

serious rasa penat.
tah apa yang penat pun tak tau la.
sibuk tu memang ye la.
cannot imagine if ada anak. macam mana nak buat kerja tah.
bionic woman betul perempuan-perempuan yang ada family ni la aku rasa.
yang takda bibik or helper ke apa la.
semua boleh buat. pastu yang kerja tapi buat jugak semua.
aku ni baru nak uruskan diri sendiri n laki pun dah rasa nak pitam.

ni berapa banyak lagi benda menunggu nak buat.
baju laki ada sebakul nak iron. uwaaaaaaa.
memang la boleh hantar dobi. tapi aku kedekut. hahahhaa.
esok nak basuh baju pulak.
masak lagi.
tadi aku masak hati n pedal goreng sambal n masak lemak labu je.
jadi la. janji Mr.B happy. dia kan gila sambal.
aku ni rajin sehari dua je.
pastu malas balik sehari dua.
tapi cantik muka asyik nak makan luar je kan.
so kena la gigih jugak.

tapi in a way rasa grateful la jugak.
sebab laki aku ni takda la semua benda aku buat.
banyak sangat dia tolong.
dari segi mengemas memang dia suka.
dia yang akan vacuum, mop, bersihkan dapur ke apa.
sukaaaa. :D
sebab benda-benda tu aku tak berapa suka buat.
eh tapi aku bukan semua benda ke macam tak suka buat. hahahhaa.


cantik tak pokok kitew? hewhewhew.
aku suka tengok je la pun.
mama yang tanam n bagi most if the pokok.
ada rasa nak ke sungai buloh tambah pokok. tapi nanti2 la kan.
suka gila sebab ada pokok kemboja tu.
orang yang lama tanam kot.
tapi hari tu masa pindah dia cantas. :/
ni dah naik balik. kuar bunga happy je iolls.
ada satu petang tu aku tengok Mr.B dok cabut2 daun dia.
macam terel sangat. rupanya dia kata dia nampak mama buat macam tu.
si dia ikut la. heheh.
dia yang rajin jaga ni.
dok susun n siram semua.

balik kerja je.

Mr.B : sayang hari ni nak siram pokok ke?
me : siram la.
Mr.B : tak payah kot. semalam dah siram.
me : mana boleh. patut sehari dua kali. unless if hujan.
Mr.B : takkan hari-hari nak siram sayang.
me : mesti la. sebab tak hujan. kesian pokok tu haus. ok lepas ni u kalau haus jangan mintak air buat air. i jawab. semalam dah minum.
Mr.B : ye la. ite tu siram la.

hahaha derhaka gila.
tetiba taknak buatkan laki air.
noy selalu bengang ngan aku sebab aku suka samakan apa2 situasi pun ngan manusia.
but true la kan.
tapiiii cakap memang pandai. tapi kosser nak buat.
since Mr.B rajin. biar dia yang buat.

oh nak bagi tau.
Ephyra n tabita tengah takda stock yea.
aku yakin je amik order orang.
bayar duit Ephyra n nak amik la stock.
sebab aku amik 1 dozen every other day.
nak ambik banyak2 sekali gus macam aku kaya sangat kan.
sekali semalam aku bayar. office call kata takda stock. kata patut today ada.
then malam smlm owner cakap next week baru sampai barang.
so siapa yang order tu harap bersabar yea.

begitu jugak tabita.
Insyallah next week ada.
ada je stock nanti, aku bagi tau.
ramai kan email.
tak berkesempatan aku nak reply.
takpa biar dulu.
ada barang, aku bagi details terus.
so siapa bayar dia dapat.
letih sebab orang order. mintak tempoh la apa.
sampai time sepi. kau email pun tak reti reply.
not all. tapi ada yang macam ni.
atleast reply la kata cancel ke apa.
idok le aku macam bangang je kan.
bukan apa. aku ni jenis kesian.
sebab faham kot if orang tengah takda duit ke apa.
tapi sia2 je aku save spot dia sampai 3 minggu.
padahal ada je orang yang menanti n boleh bayar a.s.a.p kan.

so lepas ni takda ok.
siapa order, n bayar terus dia dapat dulu yea. :D
ok la tu je.
nak mengiron baju.
rasa keji laki iolls tadi vacuum umah, aku duduk depan pc.
ok ta-ta

0 Comments:

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...