Instagram : @peejburhan

hari minggu disko-disko.

banyak la disko.
memang tak la. dah kawin jadi manusia membosankan. mencik.
wah matiklah drama kan.
takda la. dah kertu pun. dah tiba masa untuk sadarrr.
elok la kan. kang dah tetua tak sedar diri lagi adalah seram.

nway update random.


tabita dah sampai new batch.
so ada ready stock.
sukew nyew kitew.
so siapa nak sila email order form kat tabita.nhb@gmail.com yea.
sila khatamkan tabs kat blog http://tabita-nhb.blogspot.com sekali yea.
bagi faham semua.
supaya jangan baru nak email tanya itu ini.


oh ye.
washing machine kitew dah sampai lew.
aku beli kat kedai electric kat sri rampai.
tak sure nama apa. tapi yang deakt krismaya tu.
ok la. banyak choice n harga berpatutan.
n paling best. dia kata malam baru sampai.
tapi semalam. kul 2ish macam tu dah sampai.
i like.

lepas tu terus basuh baju sambil hidung kembang-kembang.
palik tak leh blah. sepuluh kali check baju dah siap ke belum. heheh.
lawak.
hilang stress i iolls sebab tak perlu lagi basuh baju manually. la la la.
tapi ada some kena la. macam baju putih laki aku tu.
nak tak nak kena sental jugak la.
whatevs janji dah terkurang la beban.

lunch makan kat taman melawati. kedai minang.
laki aku ni kan. everytime pergi makan kedai minang.
nanti untuk sejam berikutnya. dia akan cakap minang je.
tak sukaaaaaaaaaa. pastu lawak nak mampus aku rasa.
lepas makan aku gi post office.
mula la dia cakap minang ngan orang post office semua. gila!

petang aku dah sangap nak mampuih.
sebab aku bosan gilaaaaaaaaa.
dah tak tau nak buat apa.
rindu gila kat noy.
dah la jonet pun lama tak jumpa.
huda n ice pun tak jumpa. hilang akal aku.
bosan hoih ngandap laki kau 24/7.
nak keluar aku malas.
dah la kat twitter sana sini orang kata jam la apa.
takpa la. lupakan je.

so malam aku masak ini.

:: nasi lemok ::

kelas kan buat nasi lemak malam-malam.
tapi KL memang macam ni. kedai nasi lemak yang popular2 kat KL ni semua buat malam kan.
gituh ayat defensive sangat.
tapi apa ada kisah pun. bedal aje.

aku dah few weeks ngidam.
3-4 kali gi kedai set kepala nak nasik lemak.
boleh lak abis.
tak pun kedai fav aku dah tak buat pulak. what the hell man.
so sendiri buat la.
lagi best. puas hati n sodappp.
ye puji masakan sendiri.
sendiri tak puji, siapa nak puji kan.

familiar tak pinggan-pinggan tu.
ye aku amik mama punya.
mama nak bagi set arcopal dia. aku takmo
tak rasa malas nak pakai kaca segala.
aku kata bak sini melamine tu. :D
nak beli sendiri aku kedekuit.
so pakai apa ada. heheh.

ok tu je.
nak fikirkan nak buat apa hari minggu ni.
nak jalan mana.
ta-ta.

6 Comments:

Buyuiazliana said... [Reply to Comments]

haha. masa ko tweetpic pn aku dah perasan pinggan tu familiar. igt ko masak umah mama ko ke. haha

iza.rahman said... [Reply to Comments]

peej saye tgh tggu awak nye reply nak collect Tabita :)

zaizaluvme said... [Reply to Comments]

kenapa saya tidak kemenampakkan tab tabita tu, adakah disebabkan pc ini zaman jahiliah??? haishhh nak tau harganya @.@

nasaoji said... [Reply to Comments]

peej, basuh baju kaler putih or cerak, kamu guna "soak" aje kat mesin tu, then klu rajin, buh vanish..aku buat gitu ajer..

hehe..aku pun mak kasik pinggan dia time masuk umh.. ;p

kakchik@ella said... [Reply to Comments]

tak da mesin basuh mmg membebankan. pasni tak stress bila mendobi lagi, kannn.

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

Patut lah macam kat mana aku tengok pinggan ni ya pastu baru teringat kat blog peeja juga tapi kat rumah kak nani lah kan.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...