Instagram : @peejburhan

bunga dip, hantaran n bantal nikah.

before lupa n move on.
harus update pasal ni.

masa kahwin hari tu.
mission mencari bunga pahar.
mama dpd dulu suka sangat bunga dip.
aku pun tak faham apa yang dia suka sangat tah.
sampai la ada sekali tu mama bawak balik bunga dip.
baru tau la lawa dia tu macam mana.
ok fine.

tapi tau-tau la bunga dip ni kan mahal.
so dia suruh aku carik mana nak dapat bunga dip yang murah ikut budget dia.
sana sini la mencari. n yes mostly mahal.
sampai la ada sekali tu aku tweet.
n someone reply tweet aku n cakap kakak dia ada buat bunga dip.
n boleh ikut budget. suruh aku msg kakak dia kat fb.
ok mari tanya.

so bagi tau macam mana lebih kurang.
akak tu kata ok.
set time dia nak jumpa papa n tunjuk contoh.
n if mama suka boleh proceed.

so jumpa.
dengan budget tu. mama tak minat pulak.
over sangat kan. taknak mahal tapi nak best. hehheheh.
kak na ada bawak few contoh. so mama berkenang.
setelah bincang. kak na kata boleh amik 50 pcs je.
sebab bunga dia besar. if amik 100 nanti susun pun tak cantik.
yeay.
kak na bagi discount 50% lagi.
agaknya tak sampai hati nak kecewakan mama. ;p

ni la hasil bunga pahar hari tu.







cantik kannn. sukaaaa.
ada few simpan. mama letak dalam almari kaca dia nampak super lawa je.
kak na ni sangat baik ok.
banyak dia tolong.
dia tau time tu kita orang nak potpourri, siap belikan n hantar ke rumah semua.
kebetulan rumah tak jauh pun.
siap dulukan duit semua.
sebab time tu pun memang sangat sibuk semua orang terkejar sana sini.

then dia baca blog.
nampak yang aku tulis nak buat almost 20 hantaran tu kan.
terus dia message kat fb kata if aku nak dia buatkan boleh.
dia tak charge tinggi pun.
aku pulak dah beli bahan semua. aku kata takpa. aku boleh buat sendiri. Insyallah.
tapi aku kata if kak na ok. aku nak tempah sirih junjung for both side.
sebab aku tau aku takkan sempat nak buat semua tu ngan fresh flower bagai.
time ni lagi seminggu je kot nak kawin. ke few days je. ;p
kak na kata ok. bagi tau theme warna je.
pagi nikah tu kak na terus tunggu kat masjid with sirih junjung tu. :0
happy.














so sesiapa nak kawin.
rasa nak bunga dip untuk bunga pahar ke, hantaran ke, untuk apa2 la.
selain tu ada jugak buat hantaran ke apa.
boleh la check out Dejauhars Wedding fb page ni.

any question ke apa.
boleh contact direct kak hana at 019-6606279 or hanariena@yahoo.com

lagi satu antara benda yang aku suka adalah bantal nikah ni.
nak tempah sendiri rasa macam bazir je kan.
guna kejap je.
aku yang cerewet ini mencari gak yang berkenan di hati.
tak jumpa. atau if jumpa mahal tak munasabah la pulak.
sampai la mama mintak aku pm salwa redzuan
sebelum tu tengok la blog dia.
time tu dia tengah buat sticky post nak sewakan bantal nikah tu.
harus la terus DM kat twitter cakap nakkkkkk!!
lepas tu terkejut sebab harga super murah rasa nak pitam.





ni la bantal tu.
lawa kannnnnnnnnnnn. me loike.
dah la besar.
aku n Mr.B yang gergasi pun duduk dengan selesanya.

:: takda pic proper Mr.B duduk la. dapat sipi ni je ::





besor kann. n selesa. n cantik. sukaaaaaa.
selain dpd bantal dia ada sewakan arch jugak.
so boleh tgk kat sini entry ni >> Salwa Redzuan

so if berminat boleh email at salwaredzuan@yahoo.com


ok tu je.
nanti senang ku buat lagi mana yang ingat.
ok bye.

5 Comments:

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

Thanks peeja, info ni sangat berguna untuk aunty, mana tahu anak nak kawin senanglah nak tempah tak lah mengelabah nanti.

Sofi. said... [Reply to Comments]

Peeja aku tak sabar tunggu puasa, nak tengok menu sahur dan bukak puasa ko. Boleh tak? Tetiba.

~salwaredzuan~ said... [Reply to Comments]

oh tq peej.siap tlg promote lg...hihi

paNavia said... [Reply to Comments]

Hana buat hantaran mmg lawa.
dulu adik aku kawen pun dia buatkan sekali ngan bunga dip. aku suka la.. korang boleh tgk2 dia pun ada buat cake diapers serius lawa :)

Azza Azman said... [Reply to Comments]

wah cantik kusyen tu...sebab bulat, bila duduk atas tu rasa comel je kan. hiasan dia pun nampak mewah. tapi nak color ungu la klu kawen nanti huhu..

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...