Instagram : @peejburhan

Expose Mistik : sudut katil


ni cerita masa mak saya br balik drp haji dgn ayah saya...
masa diaorg kt sana, takda apa pon jdi..
maksudnya perkara2 seram or apa2 sbb sy duduk umh tu sorang2....
sbb sy selalu percaya umah saya tu ok, tiada gangguan. 
hinggalah pada malam mak ayah saya balik drp haji...malam tu jugak kena...
saya dh terjaga dengar org mengaji sblm azan subuh kan kt speaker masjid..
tetiba saya rasa ada 'mak' saya msuk bilik dan duduk kt hujung katil saya. 
dalam hati sy masa tu mmg ingatkan mak saya yg msuk.
sbb nk kejutkan solat, maklumlah..baru blk haji,mungkin dia ada azam baru nk kejut ank dara tua bangka ni solat kan...
pada masa tu..suhu bilik mmg sejuk sgt..sbbkan sy lupa nk pkai selimut, kaki saya akn automatik jdi membengkok ke dada...(leh bygkan x..tido mengerengkot? )
so bole bygkan lah katil tu suku kosong drp hujung kaki..mmg ada ruang utk org duduk.  
ok,then yg pelik 'mak' sy x kejut sy lak..
cuma saya rasa x leh gerak...tp menda tu asik duduk dan bangun...
bole terasa betapa berat nya menda tu ...sbb sy bole rasa katil tu melendut ke bwh sbb tahan beban. 
ada lah dlm 2-3 kali dia duduk dan bgn...
sbb siap ada bunyik kreetttttt...kreettt**bunyik kayu katil bila beban menekan ke bwh***
masa tu sy mmg tau..bkn mak saya dah...dan saya tidak mimipi sbb sy dpt gerakkn muka..
bdn je xleh gerak. sy baca qursi...cuma juga qamat...sbb sy pikir apa jdi mcm kene cuba jugak gerak....alhamdulillah...dpt jugak gerak...
yg siol nya wlpon takot gile..sy leh tdo blk...hehe
pgi esok cerita ngn mak saya..mmg dia percaya sbb sy mmg ada sejarah senang kene ganggu...
siap sy suruh mak sy demo lg..
if dia duduk hujung katil tu..rasa berat tak...hehe..mmg taklah sbrnya....
rasa sket je org duduk..tp taklah rasa mcm subuh tu..dlm berat 150 kg mcm tu...
syukur dia duduk hujung je..if dia start merangkak ke...tak ke naya ....

-aries girl-

4 Comments:

Mr.Saxobeat said... [Reply to Comments]

Out of the topic okayy. Just wondering as a new silent reader. No hard feeling. Gua nk tny, lua smoke lg ke lepas khwn? Suami lu okay pulak? Family? Bg tipss sikit mulut santekk je tak naik colour mcm gua. Tips?

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

Eh dia orang ni macam macam ada cerita yang menakutkan yang terjadi dalam hidup dia orang, sumpah aunty tak pernah mengalami benda benda macam ni, syukur.

Anonymous said... [Reply to Comments]

malaikat maut kowt....kejut nk suh smyg subuh....

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

benda tu agaknya nk kejutkan solat subuh kot.. :P

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...