Instagram : @peejburhan

#tanjatmaimon - dunia blog.

semalam sangap.
so saja bukak NN n stat counter.
lepas tu aku rasa pelik.
apesal semacam je stats aku ni.




then baca details kat bawah. tanjat maimon.
sebab last tuesday. 13th march, which is birthday ayol btw.
ha selasa lepas. tetiba UV mencanak. hari tu sampai 8000+ unique visitor.
gila babssssssss. page view sampai 14k.
aku dah macam. hoih apa yang aku update sampai ramai serbu.
takda entry kontraversi ke apa.

usually sekarang UV aku dalam 3000+ to 4000+ je per day.
kira if update sikit dapat la 4k. if malas dalam 3k je.
biasa-biasa je kan.
tapi ni dapat 8k rasa amazing.
then teringat.
tak lain dan tak bukan. si filla.
confirm sebab this week filla asyik link nama aku kat blog dia.
sebab dia buat entry bali tu.
masa nak pergi n kat bali tu dia banyak bbm aku tanya itu ini.
aku pernah pergi 2 kali. n baru je lagi. so banyak still ingat.
so guide la apa patut.
tu yang dia asyik la up nama aku kat entry. hahaha.
takda orang lain la. confirm.
n blog dia je yang setahu aku UV everyday 8k gitu.

so memandangkan aku ni suam-suam kuku je.
sekali sekala dapat hits tanjat maimon macam ni harus la kita print screen n semadikan dalam blog. ewah.
;p

then abis tengok tu.
saja bukak keywords pulak kat statcounter.

macam-macam jenis keywords ada kan.
cipap pun ada. T___T sabar je la.
gaduh ngan green apple pun ada? kepochi tka coverline korang ni.
yang pasti bukan aku yang gaduh ok. so plissss.
ada keywords, jom g sunway lagoon.
hahahah matiklah siap ajak pergi sunway lagoon. bengong.
ada yang tanya kedai bukak sampai kul berapa.
produk kecantikan yang digunakan fasha sandha pun ada orang google. kelas.
paling lawak. makan buah naga merah berak merah.
tu memang lawak.
tetiba teringat kes noy. dia ingat dia berak berdarah la apa.
rupanya sebab buah naga tu. bengong. panic gila time tu. hahaha.

alang-alang tu aku letak sekali top referrer blog aku.
mostly reader blog ni datang daripada sini la. :)

kalau nak tengok pics tu semua jelas.
click yea. besar sikit la pics.

ok itu yang mengembirakan la.
yang menyampah pun ada.
tadi dpd msg fb dpd rye.
dia kata dia up nama aku kat blog dia.
aku pun terjah la. saspen je. minah ni boleh tahan vocal.
tapi aku takda masalah ngan dia. so ok la kan.
tapi baca berdebar jugak la.

memula ok.
then sampai part ada blogger ni.
berbaik ngan dia.
kata dpt link dia dpd blog aku. bla bla bla.
sekali tetiba kutuk aku. kiwok.
meh aku quote.

ok aku bagi contoh. ini cerita benar. ada blogger seorang ni dia claim kata dia jumpa blog aku dari blog peej burhan. so aku pun oklah. then borak dengan aku. pasal blogsphere. tetiba mengutuk peej burhan. eh peej tu konon bising suruh orang komen. tapi bila orang komen dia tak reply pun!

memacam orang.
benda macam tu pun boleh jadi bahan kan.
tak reply je pun.
kau nak sangat reply. email la. kalau benda tu important sangat. n aku ada masa, Insyallah aku cuba reply.
aku ni walaupun tak berkerja kat pejabat.
aku pun busy jugak.
ingat aku memanjang mengangkang ngadap pc ke.
aku nak tweet suka ria kat twitter pun takda masa tahu!
but selalunya if ada masa aku memang malas.
sebelum ni la. tapi lately mmg takda masa.

ala tak hadap pun la.
nak komen. komen.
taknak sudah. plus macam aku pernah nampak nama dia komen aku
macam tak pernah ada. tapi banyak bunyi pulak.
most of readers aku pun silent reader.
ada few yang tak putus-putus komen.
dpd aku rasa awkward. sampai aku dah selesa ngan dorang.
they know who they are. aku nak letak top commentator. tapi widget tu asyik tak betul. so aku remove.
ni jangan kau komen tak pernah. tetiba bila komen, email, msg budget kita bff.
terus biadap n expect aku ni boleh terima semua.
aku kena byk kali mcm tu. dorang rasa gurau kot. tp aku rasa mcm annoying je. nyampah.
just because im nice. tak bermakna kita bff ye.
ingat tu.
eh ke aku yg sentap lebih. ah whatevs.

macam ni la.
tak paksa pun. komen la ikut suka.
tak komen pun aku x kisah.
tapi bila aku x update jangan nak bunyi lebih.
bila aku update macam la korang komen.
so biar aku ikut pace aku.
n lagi tenang. takda paksaan.
blog bila aku rasa nak blog.
gitu.
ikut rasa nak tutup komen. buat macam rye.
lagi tenang hidup.
tapi aku tau nanti email akan bertubi-tubi masuk.
taknak la. rimas nanti.
dah la sekarang ni pun email aku sehari masuk banyakkkk gila.
ada yang tak sempat attend. amik masa.
nanti jadi kerja aku kena reply memacam lagi.

apa kata orang yang berhati kerut ini.
tiap kali lepas solat, doa kata jauhkan kau dari sifat buruk sangka n iri hati n tak suka orang tak tentu hala.
n begitu jugak orang terhadap kau.
Insyallah, akan rasa lebih tenang.
baca blog orang pun dengan senyuman.
tak ngan muka berkerut.

ok over n out.
peace.

16 Comments:

AziniMZ said... [Reply to Comments]

Bertabah la peej.. We all paham ko bz skrg.. Walopon aku jrg komen tp aku suka baca blog meraban ko ni..

Buyuiazliana said... [Reply to Comments]

Ragam manusia tu nama nya

Buyuiazliana said... [Reply to Comments]

Ragam manusia nama nya

Buyuiazliana said... [Reply to Comments]

Tetb aku trigt mcm style pantun kad raya pecah kaca tu, tp ni tulis cmni "pecah kaca pecah simen, sudah baca harap komen". Haha!

afiniakib said... [Reply to Comments]

jgn stress pls.. smile smile!
nak kawen kan tak boleh stress :)

Marina Monroe said... [Reply to Comments]

Salam my daughter,

Orang yang kaki kutuk akan kaup dosa2 yang dikutuk..pahala kaki kutuk akan terus pergi ke mangsa yg kena kutuk tuh..

Beringat2lah kalau nak kutuk orang..
banyak sangat ker pahala dalam diri hingga nak bagi kat orang free2?
Fikir2kan lah..renung2kan lah..

F A R Y N said... [Reply to Comments]

hoih..kau jgn emo2...cool weih..
nanti muka tak jelita masa kawen...

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

Dia orang ni tak ada kerja dah peeja, biarkan jelah.. Aunty kalau baca blog peeja dan mama happy je tak pernah ada rasa bosan pun apa lagi blog mama awak tu suka kenkadang dia bagi resepi dan kata kata nasihat.

cik yaya said... [Reply to Comments]

morning peej! haha stats naik sebab me loike all your entry! keep up the good writing ;)
p/s : kerja takda dekat office ginilah gamaknya. kerja bukak page peej bace entry lama2. tapi best :)

Dylan Sanders said... [Reply to Comments]

peej,

biasalah...manusia, mcm gitu lah. aku x kisah pun psl reply komen ni, yg penting ade n3 baru. hehehehe ape2 pun senyum selalu, pengantin x boleh stress nanti muka x glowing ;) take care!

XOXO

Cik Cyida said... [Reply to Comments]

btol2.. sukati laa nak komen ke tak.. kan?

s.z.a_s.z.a said... [Reply to Comments]

i like your style peej....
:)

Azwin Nalisa said... [Reply to Comments]

bt derk je la kak peej. yg pntg, rmi je ske bce blog ni. ngan blog ustajah gorjes (kak rye). hahaha

Maklongnya Bedah said... [Reply to Comments]

ini dah serupa twit kat retis/celeburit dan mintak RT. bila tak dapat RT, meroyan. hehe

farrah said... [Reply to Comments]

you're so right.

"just because i'm nice, doesn't mean we're bff."

betul tu. it's so true. being nice doesn't mean we're bff. there's limit there.

Filla ~ Kasihs said... [Reply to Comments]

*uhuk uhuk* tesedak cik kiah.. hahah.. cik maimon nie tau.. sib baik lah ko ada peej.. kalau tak pitam aku kat bali sana.. wah seronok dpt menyumbang traffic ke belog cik maimon... i lap u peej..

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...