Instagram : @peejburhan

hari-hari yang ceria kembali.

jonet selamat sampai malaysia masa raya haji tu.
happy betul tak sabar nak jumpa dia.
dia ajak pergi rumah dia sebab mak dia buat nasi dagang.
hoh pun sedap melampau tu.
tapi kita orang tak dapat pergi sebab time tu kan zeity n zara sofea ada kat rumah.
so melepas.

menanti dengan sabar.
selasa malam tu jonet datang membawa kegembiraan. la la la.


sembang-sembang gossip-gossip.
seronok dengan cerita dia.
dan kekuatan iman dia.
aku kata if aku la jadi dia. hari-hari merembes. hahaha.
yang dia, "Agtagafirullahalazimmmmmm. kau niiii". opppssss.

ye la. tak meleleh kau.
dia kata kat camp dia tu ada askar US.
kacak-kacak.
ada latin.
ada jugak black. ni paling tak tahan la.
well untuk aku la.

me : omg bestnya.
jonet : best. tengok dorang rasa macam tengok movie. sebijik ok cara cakap, cara berjalan semua tu. syiok gila la.
noy : ye ke. macam mana?
jonet : ye la macam wassap bro, holla at ya girlll. macam -macam la. jalan pun gaya sepesen.
me : syok gila. kau x suka ke jonet. if aku harus teruja.
jonet : taknak la. dorang tinggi gilaaaa weyh.
me : itu la best. baru la lamar n khloe. *berangan*
jonet : hotak kau. aku tinggi sikit je daripada pusat dia. hahahha. dah macam cacat dah.
me : hahahaha. ok tinggi sangat.
noy : ok la. macam kim la. hahhahaha.

wah nice.
jonet kata paling best sebab banyak askar new zealand.
n mostly sangat baik.
ramai mauri.
jonet ni dah la minat huga chaka ni semua.
so teruja dia kata tengok dorang buat hakka.
sebab group baru sampai. so dorang buat welcome hakka.

paling tak leh blah.
jonet dah banyak susut. turun almost 10kg.
bila sembang-sembang.

jonet : aku hari-hari pergi gym kat sana. sebab malaysia takda gym. gym askar new zealand punya. harus la aku semangat je pergi gym.

kah kah.
bagus gak tu kan. sumber semangat gitu.
sambil work out sambil cuci mata. la la la.


antara yang jonet bagi.
bagi necklace with pendant n earings.
afghan kan banyak batu.
tapi dia kata dia tak tau kita orang suka.
so dia beli simple2 je la.
kalau la dia beli batu besar2.
then buat cincin. harus feeling cincin khloe terus.
walaupunnnn. bukan diamond.

yang dia belikan ni smokey topaz x silap. entah lupa pulak.
paling geram jumpa ice.
ice cakap subang aku macam butang baju melayu dia. kong jaq.

then lepas lepak sembang terasa lapar.
so pergi makan.
jonet nak makan nasi lemak mali.
aku tak suka. tapi fav dia.
so layankan je la.
so ke danau kota untuk makan.
tutup pulak. wtf.

so divert ke sri rampai makan kat papparich je.

:: mihun kari. ::

my fav. sedap. penuh bahan semua.
puas hati la makan.
cuma if ayam dia carik mesti lagi feel.
ni 2 ketul besar.
agak leceh nak makan.
dia jual mee kari.
macam aku tak suka mee kuning tu.
so kat bahagian remark tu aku tulis la mihun.
macam tu.
saja bagi tau. kang korang pergi carik kat menu sampai bila tak jumpa pulak mihun kari. ;p




kesukaan terbaru.
dim sum. sedap gila.
maybe sebab sos dia tu kot.
pedas melangit.
dah macam cili padi pedas dia.
sumpah stone.

lawa kan gambar.
bila tengok ni suka pulak.
tak pakai flash pun.
macam pakai dslr pulak feeling dia.
tapi sebenarnya time tu kat tepi papparich tu ada berlakon.
so penuh spotlight bagai.

pengarah ahmad idham.
then ada zizan.
aku rasa cerita macam gangster2.
sebab cara dressing.
then ada kereta bikin2 tu la apa.

tp knowing me.
memang takda la tetiba aku nak pergi amik pic or mintak sain.
kosser.
bukan sebab poyo. tapi mak pemalu uolls.
tapi sibuk intip nak tengok.
tu pun tak berapa nampak sebab tak pakai spec.
rabunsss.

balik sambung cerita lagi.
banyak la best.
tp tu lain kali cerita.
aku dah penat pulak.
e e eh. banyak lagi entry nak kena buat ni.
help me.



ni malam balik makan tu.
noy n jonet busy survey flight air asia n nak duduk mana.
muka kusyuk betul.
aku golek-golek je.
bukan sebab malas.
tapi tang mana pulak aku nak menyelit duduk kan.

ok tu je.
sekian.


6 Comments:

cahya indah said... [Reply to Comments]

tak boleh blah tang jonet cakap "aku tinggi sikit je daripada pusat dia". hohoh..

NenetPenne (NP) said... [Reply to Comments]

bestnya jonet dapat jumpa all the mat sallehs in real life... tapi tang statement dia yang tinggi sikit dari pusat tu yang tak menahan tu.... :D

shuweet said... [Reply to Comments]

seronotnyer kawan baik ada dekat kite kan kan kan...dah lama aku tak merasa gitu....have fun uols

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

aku dh byg cmne la jonet ngn tang pusat je..hahha

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

Selamat bercuti untuk peeja, noy dan jonet dan jangan cari tang pusat je kat bali,hehehe.

fathen yaya said... [Reply to Comments]

"aku golek-golek je.
bukan sebab malas.
tapi tang mana pulak aku nak menyelit duduk kan."

~nyahaha...klaka la peej!

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...