Instagram : @peejburhan

tersepit.

ok hari tu ada few tanya siapa penulis expose mistik : kain putih tu kan.
ni link tuan cerita itu. :)

http://adilasrie.blogspot.com/

kan hari tu ada kisah bangla mati tersepit tu kan.
dia dah reply kat komen kisahnya.
mana tau korang tak check bahagian comment kan.
so aku tepek sini ye.

"Bangla tu sebenarnya nak selamatkan sorang budak sebab mak bapak dia menonong je naik lift anak tertinggal waktu pintu lift dah nak tertutup. skali budak tu sempat masuk tapi dia yg tersepit. pintu tu tertutup & lift tu turun ke bawah. So family yg dalam lift tu (mak bapak budak yg diselamatkan tu) pengsan sebab yang tinggal kat dalam lift ialah kepala n tgn kanan bangla tu je. yg lain dah melorot turun kat celah pintu lift tu. makcik tu pon dgr citenye like pengsang bangun pengsan bangun la. Cite ni aku dgr dari jiran aku sbb dia kerani management apartment tu. siap nk tunjuk gambar bagai tapi ya ampun mak taknak! waktu tu ptg aku balik kerja tgk ade kete polis la rela la ambulan la bomba bagai kat basement parking tu. aku ingatkan kes2 ular sawa masuk ke ape ke kan haha. but it's like kehilangan jugak la (mcm sedara lak dgn bangla tu hahaha) sbb dia mmg rajin bersihkan apartment kitorang dulu. now pekerja baru hampeh seminggu sekali je sapu! choiii"

then Rina 277 reply dengan komen ni.

"Pelik lak aiii..bkn klu lift nk tutup tp ada benda halang maka dia akan bukak balik ker..mmg scary la apartment ni..kat mana la tu ekk..kene gugel nie.."


bagi aku tak pelik.
maybe to certain people pelik.
sebab memang mostly lift sekarang macam ada sensor kan.
kalau kita letak tangan ke. tolak sikit je, terus dia macam terbukak balik.
aku tak sure la apartment adelle ni memang lama ke.
or maybe guna lift lama.
sebab aku pernah jumpa lift macam tu.
tak silap aku lift hospital kuala lumpur tu.
yang bahagian neuro rasanya.
sebab papa dulu kena stroke dulu.
duduk sana berminggu la. ke sebulan. aku pun lupa.
serious lift dia macam tu ok.
memula uncle aku kena.
lift terbukak. dia nak masuk. ngan kawan ayol.
sekali lift tu tertutup.
dia hulur half badan dia ke dalam.
sekali lift tu kepit ok.
kemain dia nak tekan kasi bukak tapi tak sampai.
nasib kawan ayol tu tekan daripada luar.

aku pun pernah kena. lift nak tutup aku nak tolak la pakai tangan kasi bukak.
dia taknak bukak ok. elok kepit tangan aku. sumpah sakit.
nasib orang dalam tu kasi bukak.
kalau tak aku pun senasib bangla tu kot. tsk.

tapi serious tragis kisah bangla tu kan.
ish who would've thought kan.
ye la. boleh pulak terkepit tapi lift sibuk bergerak.
sampai terputus bagai.
dah macam cerita final destination pulak horror dia tu.

nasib kau cakap bangla tu alim.
kalau tak mesti dia bergentayangan menghantui cleaner baru tu sebab pemalash.
hehehehe.
eh kuang ajo aku ni main-main pulak.
erk.

ok la tu je.
ta-ta.

6 Comments:

syazana said... [Reply to Comments]

Takdir tak boleh disangkal kan?tapi memang ada lift yang 'degil' macam tu.Kadang2 aku nak naik lift pun seriau gak,asal nak masuk/keluar lift je mesti nak lari cepat2.

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

Memang mulia hati bangla ni, nak selamatkan anak orang dia pulak yang jadi mangsa, eh tapi bangla memang baik jarang Kita dengar bangla jadi pencuri tak macam indon. Tapi kekurangan bangla pulak Adalah sangat gatal suka kacau anak bini orang.

cahya indah said... [Reply to Comments]

kte masa kecik memang takut naik lift..kalau ada escalator memang sah2 tak naik lift la kan. sebab asyik terasa macam nak jatuh time lift tu naik :p

maybe pasni takut balik kot naik lift, takmo jadi macam bangla tu.

lily aklili said... [Reply to Comments]

Wahh !! Scary gile .. Takut je nak naik lift lama lepad ni. A'ah lift lama memg lepas tutup dia main jalan je. Keji! Kesian bangla tu.

ezanoor said... [Reply to Comments]

takutnyeeeeeeeee

peej said... [Reply to Comments]

syazana - aku lift takda. aku lembat turun n naik escalator. ;p

aunty - kan. saya pun rasa bangla macam tak bawak masalah sangat. takda la jenayah ke apa. tp tak tau pulak pasal kacau anak bini tu. baru tau ni.

cahya - melampau trauma tu. ish tp bila dah cakap ni tetiba rasa takut pulak. n takut if tetiba lift tu stuck kan. aaaa tak suka.

lily - kan. tapi dah ajal dia kan. cuma agak tragis la cara tu.

ezanoor - kan. takut sangat.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...