Instagram : @peejburhan

sian kat awok.

ok bersiaran kembali.
tapi bersiaran je terus nak kak nam.
boleh?
boleh la. kata blog aku kan.

semalam online tengok la pic artis yang kawin tajaan tu.
ye bak kata mama, "kita buat wedding biasa-biasa pun orang kutuk. kita buat grand pun orang kutuk. so lantak la".
ada je tak puas hati kan.
ye aku pun nak cakap-cakap la.
biasa la. katanya manusia kan. heheheheh.

saya rasa make up nikah dia menakutkan.
sebab dia kira ok la lawa kan.
tapi nama nikah jadi begitu.
tapi mekap reception kat kampung tu lawa.
tapi aku rasa baju laki dia n dia tak masuk.
dari segi colour la.
sebab laki pakai nampak macam peach. dia pulak macam pink.
tapi semalam cousin aku izza tu datang. so sembang-sembang.
dia kata ramai cakap macam tu.
tapi dia pergi wedding tu nampak ok je.
tak sure la sebab dia terlalu penat ke apa sebab perjalanan jauh.

lepas tu baru la aku di fahamkan izza tu.
"tu semua sendiri punya. yang tajaan tu adalah malam ni." which is semalam la.
yang tajaan juta-juta tu.
owh ok.
aku mana la tau. sebab masa tengok rasa macam biasa je kan.

so semalam pun tengok la update.
tengok je terus tanjat boboi.
sian pun ada.
sebab di taja. segala benda dipakaikannya pompuan itu.
ngan crown/tiara, subang besar gila, choker 4 lapis. ambilllll.
bak kata @qistinaCLNK, apa kau ingat kau miss angola. hehhehehe.

then ada 1 pic tu aku tengok dok bersempit ramai-ramai.
aku dah macam. ish kesiannya. mentang2 kena sponsor, abis semua model dia pun sibuk sanding.
then bila tengok pic yang clear kat tempat lain baru tau.
tu bridesmaid dia. pelakon2 jugak kan. kenal 1-2 muka.
orang nak bridesmaid. dia nak jugak.
tapi orang letak tepi. dia letak semua kat kerusi.
dah la pengantin tersepit-sepit.

yang buat aku ingat model mula-mula sebab nampak la kasut-kasut penuh pearl.
so maybe la nak tunjuk kan.
n pakai macam sexy kemain.
so aku fikir sebab sponsor. dia pun nak la tayang semua set yang ada ke apa.
mana la nak tau tu bridesmaid.

pastu tengok la gaun vera wang tu.
ok la lawa.
sebab tengok bahu tu penuh pearl kan. suka je.
sekali rupanya pendek atas lutut. T_T
apakah kegilaan ini?
then terfikir. oh kena la pendek.
sebab kang tak nampak lak kasut jimmy choo tu.

sian.
tak macam majlis kawin.
nampak macam dorang ni attend majlis rafflessia tu.
sebab kek pun tulis rafelessia tu.
slide show ke banner ke apa semua penuh ngan rafflessia tu.
ala macam selalu kalau kita tengok majlis rafflessia tu la.
semua hartis pakai pastu tayang sana sini.

tapi takpa la.
dia boleh kata.
janji aku merasa juta-juta. kau hado?
tapi tu la. kalau dah kena sponsor. terima je la segalanya kan.
macam dorang menumpang majlis pulak. tak macam pengantin.
tapi ok la. dorang dah feeling pengantin masa nikah n reception kat kampung hari tu kan.

but still.
serious sian sebab dia menjadi pokok krismas.
nway, i dont mind dia nak buat tema english pulak kat side sini.
but patutnya bride ngan bridesmaid should wear something more appropriate la kan.
rasa tak?
ke aku sorang je rasa macam ni?

23 Comments:

a'da syuhaida said... [Reply to Comments]

rmai pon ckp mcm tu pasal bju should mo appropriate. ini bukn sbb jeles ke ape , lantak p la dia sponsor juta2 pon kan bukan aku ni femes pon . tp as muslim , should respect sikit la mjlis tu .

pling agree pasal dia mcm mnumpang tu kan .. kesiann kau . serius mcm tu .

izatieunos said... [Reply to Comments]

baju vera wang tu pon mcm stock baju reject da aku tgk.
tiara tu plak klo bole nk lekat kt dahi terus da.
hahaha. kesian ko memey!

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

bridesmaid dia mmg baju boleh thn sexy, tp kalau aku lg suka dress labuh for bridesmaid..

and vail tu pd aku paling fail gak, dh mcm ko amik kelambu potong letak atas kepala dia..

sian lak aku tgk dia kan?

Liz Rohaizat said... [Reply to Comments]

kesian kan? terlalu sarat. rimas pulak aku tgk.

for me, baju nikah ke.. baju kahwin ke.. baju bertandang ke... biar simple and sweet. kalau sarat, dah mcm fashion show.

si cokelattte said... [Reply to Comments]

hahahah.. mmg betol pon la peej.. pe ko rase tu adalah same ngan aku.. mmg mcm kesian.. tajaan kan.. so die mcm.. oh.. sadis gile.. adakah hantaran die pon tajaan? takk rase coz sangat lagi sadis okkay.. kek lapis sajork.. boleh??? hahaha... buat majlis kecik2 sederhana better...

A.I said... [Reply to Comments]

betol3x!! aku ingat, aku sorang je pikir camtu. mekap nikah mmg MENAKUTKAN. aiyooooo!

Shiela Rahim said... [Reply to Comments]

ntah la..dah mcm mat salleh kawen je..singkat2 blaka...

strawberi said... [Reply to Comments]

kalo tgk ade satu episod oprah show kan..ade satu grup pengantin yg mmg ramai..maybe 300 org kot..dorg brangan nak baju kawen vera wang..skali sume dpt..bergnda2 cantek lagi dr baju kawen artis kita nih...tu oprah taja tuh...free lagi..berganda2 okei..its like 100 kali ganda cantik dr baju memek

ShilaShower said... [Reply to Comments]

hahaahaha. betul. aku rasa dia macam pegi launching barang raflisia, bukan reception kawen doh. kesian jugak lah

cik gObu said... [Reply to Comments]

btol ke baju vera wang?

ke vera wang petaling street
hahahaha

green apple said... [Reply to Comments]

rajin jugak ko melayan kawen dia kan?

ok lah aku pun nak paksa diri melayan gak la.

carik tasbih dulu.

nqr said... [Reply to Comments]

sapa qistinaclnk tu?puaka nya! hahahahahhaha! mcm besar sgt ek tiara dia.. kalau rmbut dia lepas ke belakang aku rasa lawa...

yatie chomeyl said... [Reply to Comments]

aah baju x sesuai lansung, seksi ngalahkan baju wedding kate dgn prince william.

akiss ferrero. said... [Reply to Comments]

maseh la kak peej tlg luahkan utk sy. sedih ah kak tgk dia itu. hmmmmmsss hmmssss ;B

NenetPenne (NP) said... [Reply to Comments]

kesian budak felda tu kan..
apa nak buat dah ditaja, pakai jelah walaupun mcm pokok krismas
dgn gaun pendek lak tu
alih2 kena komen dgn chef wan kat twitter...ha haha..

eh hari tu tengok gambar ur cousin tu kat blog beauty nara mcm excited pulak..mcm eh eh, tu cousin peej tu walhal dia pun tak kenal i.. hiksss...

zella y said... [Reply to Comments]

kesian tgk psgan ni....
dorang yg menaja dah tentu nk tayang brg dorang...yg jd mangsa nyer pengantin tu la...xpe la...nk wat camner kn??

xsangka tu gaun vera wang...
mcm baju gown pengantin biasa je...

shuweet said... [Reply to Comments]

kesiannnnnn kesiannnnn....die tak dpt nak jadi miss angola..so jadi ms rafflesia je la kennnsss

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

Kalau dah ditaja memanglah kena ikut tema penaja, tapi kesiankan itu lah jadi Nya kalau nak majlis Juta2 dah tak nampak macam majlis perkahwinan sebaliknya dah jadi macam fashion show yang diadakan dihotel, hrmmmmm entah lah.

Alicia said... [Reply to Comments]

dia kan naif...serabut pun serabut laa....janji juta2....so redha je la......hehehehe.....

cahya indah said... [Reply to Comments]

Kak Peej, kita pun rasa make up nikah dia scary. tekejut tengok. apa hal la MUA dia tu dok tenyeh kasi meletop sangat? ke dia yang request nak look yang camtu?

dress pendek dia tu pun satu hal lagi..before ni tengok gambar top half je, so macam tak de la nak kepoh2 sangat..sekali tengok gmba kat beautifulnara tadi..ohh, serious tak berkenan. tak lawo. hehe. opps, terlepas sudah. bridesmaids dia tu memang da macam model nak promote barang da :p

yana halim said... [Reply to Comments]

waahhh....asik komen kat semua entry pasal nie yg terbaca. Serius...baju tu tak lawo! Kesian sungguh.

Iz said... [Reply to Comments]

Siapa @qistinaCLNK tu? Jahatnya mulutttt... hahahahahahahaha

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

aku kesian kt dia satu hal psl benda2 ni satu lg org kt blog2 gosip ngata kt dia melampau lak aku rasa..mmg la aku pn marah dgn ape dia ngn laki dia dh buat kat bekas bini and anak dia...tp...tak perlulah spi nk panggil muka dia mcm tutttt....

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...