Instagram : @peejburhan

orang johor kew?

serious aku dah letih nak fikir tajuk.
so lantak lew yew. hahaha. *lempang diri sendiri*

noy dah lama teringin nak laksa johor.
sebabkan dia suarakan kat aku.
tak pasal aku pun mengidam.
so dok la bertanya kat twitter mana boleh dapat.
ada dua jawapan aje.
satu laksa shack. satu lagi kat la la cucur.

setahu aku laksa shack dah tak wujud.
dah lama gila tak nampak franchise dia semua.
sekali memang betul. pergi klcc dah takda.
then tanya kat concierge kat mana la cucur.
sekali dia kata tutup. renovation in progress.
nice.

so lama-lama berputus asa je la.
jap lagi kan besan and cucu mama nak datang.
so papa kata masak la laksa johor.
yeee hawwww. terus aku menari shuffle kat situ.
ok itu penipuan. orang gendut mana reti menari shuffle.
kalau reti pun mesti buruk ghupenye. ;p

semalam teman noy standby.
dah la flight delay.
sampai rumah pun dah pukul 7 lebih.
balik terus tidur.
aku tak sihat sangat. demam tu tak la.
tapi batuk kronik and ni dah start selsema pulak. hergh.
makan ubat tidur.

bangun tadi turun bawah tengok semua dah siap.
tinggal buat topping tu je.
eh toppings ke. ke isi ah? ke hiasan? entahhh.
tiba- tiba blur.
so aku tolong buat timun tu.
mama tanya nak kacang panjang ke.
aku kata takyah.
sebab pentamak tak sabar nak makan. hehehe.
so seperti biasa. siapa paling gendut dalam rumah ni?
dia la yang merasmikan. hiah hiah hiah.

:: spaghetti sanggul ::

:: bahan/toppings/isi - tauge, lobak asin, timun, bawang, limau, daun apa tuh ntah, sambal belacan ::

:: kuah laksa. nyammm ::

:: laksa johor berpusing ::

tah buat hal pulak pic ni.
lama ok tapi hari ni nak berpusing lantak la ye.
oh aku ni kau buat la isi/bahan banyak mana pun.
aku bukan amik pun.
tak suka banyak-banyak.
so amik tauge, timun, lobak asin n sambal sahaja. :D

so nice.
seround dah. sat lagi harus repeat lagi ni.
ni sempena birthday noy jugak kot.
birthday noy semalam 1st july.
dah la semalam beli cake.
aku dah la mengidam cake. (eh apa aje kau tu tak mengidam pija hoi)
sekali papa kata potong esok. maknanya hari ni la.
tunggu zeity semua.
whattttttttttttttttt? kempunan telur tembakul ni.
biar la batu belah batu bertangkup telan i. biarkan. biarkan.
emosi kan.

e eh lambat pulak dorang ni.
i want cakeeeeeeeee!!!

17 Comments:

Leen said... [Reply to Comments]

Haha, bwk bersabar kak peeja..

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

Tu la orang ajak datang rumah ambik durian tak nak, siap boleh masak kan laksa johor lagi katanya aunty ni kan orang johor kan!

Daun selasih la peeja, laksa johor kalau tak ada daun selasih tak menangkap la.

Andrik McVean said... [Reply to Comments]

hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

hahaha!ade ke topping dipanggil?

PertMuffin said... [Reply to Comments]

makan laksa johor pakai tangan gaul terus ngap macam makan nasi. pastikan jari jemarimu terkapit rapat tau, kalo tak spaghetti tu terjuntai celah jari mesti nampak selebet :D

~BEE~ said... [Reply to Comments]

sabar Peeja...hehe at least mengidam laksa dah dapat makan....cake pun jap g dpt ler makan..hehe

safrin said... [Reply to Comments]

haha kt umah kitorg topping tu pggl perencah.
kerajaan malaysia ptut selaraskan nama la, bru la senang. hahah

cik enon lalalaa said... [Reply to Comments]

waaa...yummyyyy! i wannnttt!

laksa shack kt ipoh ni pun dh takda..agaknya dah bankrupt kot..

yana halim said... [Reply to Comments]

sebut topping terbayang pizza. Nak pizza la pulaakkk...huhu.

Hazey said... [Reply to Comments]

Waduh sedap tu laksa johor.. then cake lagi kan.. btw Peej, jaga kesihatan tak lama lagi nak jadi 'perantin' .. susah nanti 'perantin' batuk-batuk atas pelamin.. :)

Hazey said... [Reply to Comments]

waduh sedap tu laksa johor.. yummy..
btw peej, jaga kesihatan ya, kan tak lama lagi nak jadi perantin..

aidaRupanzel said... [Reply to Comments]

sangat suka laksa johor...nyum nyummmm... ^_^

H.A.N.A said... [Reply to Comments]

eh ahkak pon buat gulung2? kalo tak gulung tak johor ek?

hikhikhikhikhik part menggulung tu hana tak sker tau.

p/s: saya orang johor ;)

zana said... [Reply to Comments]

topping???aku ni dah lama mengidam nak mkn laksa johor tu...iskkk...harus cari...tapi kat mana nak dapat?????

deasa said... [Reply to Comments]

laksa johor?!

nakkkk

yasmin ahmad said... [Reply to Comments]

Laksa shack ada kat Jusco AU2 je :)

nqr said... [Reply to Comments]

sedaps!meleleh aku!

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...