Instagram : @peejburhan

segan. korang pun sama ke?

lately ni aku suka melepak kat statcounter.
aku dah masukkan benda tu lama.
tapi since ada NN punya analytics aku dah tak bukak statcounter aku.
so since NN pun dah takda. baru la aku ke statcounter balik.
nasib aku still ingat usename n password :D

seronok pulak.
sebab lagi details kan.
boleh tengok keyword pelik-pelik. fav aku ni.
then tengok link-link yang masuk blog aku.
ada yang direct link.
so dapat la baca if ada orang tulis kat aku. tengok orang komen.
biasa la. ada puji, ada mengeji. apa-apa aje.

tengok la graph itu ini.
korang datang daripada mana ke apa.
tengok korang dok korek-korek entry aku yang mana.
pic apa yang korang click n enlarge sebab nak perati betul-betul kot. hahaha.

pastu dah tak tau nak buat apa.
sementara nak tunggu energy game aku kat fb cukup,
aku pun start la click2 link blog2 yang aku tak pernah nampak.
menarik.
pastu aku pun rasa la nak drop komen.
semangat ni type panjang lebar.
pastu tiba-tiba aku backspace balik. then terus tutup blog tu.
tiba- tiba aku macam segan nak drop komen. bolehhhh?

rasa...

-what if orang tu cakap, 'eh kau ni siapa nak komen lebih2'
- rasa macam bengong aje. sebab kalau orang aku tak biasa. aku akan memperbodohkan diri sendiri ngan ayat tah apa-apa.

get it? get it?
pastu aku terfikir. maybe orang pun segan kot nak drop komen kat blog aku. hahah.
padan muka.
pastu tadi tweet2. ada la cakap yang memang dorang pun segan.
seeeeeeeeee. bukan aku sorang la kan.

tapi kan aku rasa twitter ni best la.
i mean merapatkan lagi hubungan la.
orang-orang aku tak biasa pun jadi macam dah kawan 10 tahun.
kalau sekali dah tweet2 tu. ada pulak layan. memang meriah la.
so kepada korang yang follow tweet aku tu.
menyampuk je. aku tak kisah. hahahah.
mula2 menyampuk. last2 tak pasal kita pulak galak bertweet nanti.
aku usually kalau sorang-sorang memang mengadap tweet je la.
if rasa2 korang tweet ngan aku. tapi aku sepi je.
mesti aku tengah keluar ke apa la. aku kalau keluar memang jarang la nak pegang hp ke apa.
kasi concentrate kat orang sekeliling aku la.
takmo jadi macam kat blog chics ni. CLICK HERE.
emo kan.

ok tu je.
tu je motip entry.
nak cakap aku segan nak komen kat blog korang.
andai kata next time aku dah kurang segan n drop komen n terover. sorry ye. hehehe.
oh mari la bergumbira tweet2. lagi syiok.
aku rajin sikit la reply tweet daripada reply komen kat blog. ;p

ok tu je bye.

p/s : fakkk. apesal aku rasa pelik-pelik ni. tiba2 aku rasa entry ni merepek dan hanya mahu menyimpan entry ni dalam draft aje. siapa yang bagi aku 'guna-guna' bagi aku begini pemalu hah? eh ke memang sifat natural aku? ;p

15 Comments:

girlfriend said... [Reply to Comments]

bak kate noy..mmg tebiat nk kawen kot..salah satunye tebiat pemalu..hehe..

(first time komen blog ni tu pun setelah empunye blog sendiri menyatakan dia penah nk komen pastu delete blk..same goes to me..to everybody la rasanye..hehe)

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

aku kan kalau la org femes drop komen aku buat kenduri 40 hari 40 mlm.haha!

maksudnya org femes tu baca la blog x seberapa aku kan?

mmg aku pn malu.byk je aku jd silent reader tp tu la kalau spi satu tahap aku akan drop komen mcm aku tweet ko smlm first time aku drop komen sbb ko emo nak stop blogging so mana boleh jd aku kena komen .. [mcm ko ikut kot ckp aku]

tgk sekarang aku la pengkomen tegar ko kan?hahaha!

i.z.m.a said... [Reply to Comments]

aku pun segan le nak komen2. lagi2 blok fofuler cam ko punya ni. tapi aku terjah je kadang2.. :)

JHaZKiTaRo said... [Reply to Comments]

salam kenal.. kalau sudi, jemput singgah my blog (Aku Sebutir Pasir) kalau berminat nak baca my travelling experiences ke 46 buah negara.. :)

Dylan Sanders said... [Reply to Comments]

agree wz buyuiazliana!

segan lar peej, u famous blogger :) tu yg senyap2 baca then senyum sorang2 ;)

fatster said... [Reply to Comments]

hehe same here. dah type but then memang delete balik.
oh kak peej thanks buat entry perhentian. memang jadi my reference je costing semua tu.
ESPECIALLY KISAH MAKAN!
God bless u!

peej said... [Reply to Comments]

girlfriend - haha. kong ajo. tu la. pelik2 pulak tebiat ni kan.

buyui - yeeeee. kau mmg mengkomen tegar dimana2 aje.

izma - xdenya. semua blog pun sama je kan. so takda beza2. kannnnn. tp takpa. aku faham. sbb aku pun segan. now i know.

jhaz - wsalam, wah banyaknya negara. best tu. nanti free2 akan check it out.

dylan s - hahahhaa. masalahnya takkkk. tapi takpa. aku pun segan je sebenarnya. kita mmg sgt pemalu.

fatster - tu la. tapi ni ok la. sbb type lepas tu publish. x delete. hahha. tapiiii, tak sure la orang yang sama ke tak. tapi avatar tu mcm sangat familiar la. mcm biasa nampak kat blog ni. mmg ni yang pakai dpd dulu hingga sekarang. kalau salah orang sorry ye.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said... [Reply to Comments]

ku selalu baca blog kamu kak.

tapi, er, segan sebab daku galak membaca sebab kadang2 terlepas entry. tapi sejak kamu balas tweet ku, ku pun semangat juga.

XD

fatin itu saya said... [Reply to Comments]

peeja: aku pernah tweet ko satu malam tu. pastu skali ko borak2 dengan qistina yg poland tu ckp mane dtg org pelik2 kat twitter and ko rasa ko dah delete dorg tp dorg ada lagi.

terus aku rasa ko ckp pasal aku and aku terus rasa sedih taknak tegur kat twitter dah. dah le itu fes taim aku menegur blogger terkemuka.

:(

cik1356 said... [Reply to Comments]

aku buat tak malu jek. walaupun malu sebnonye.. ahaha! owh, statcounter ni dah berubah wajah pulak. aku rasa semalam kot tetiba aku bukak dah berkaler2. sebelum ni details jugak, tapi interface dia tak macam sekarang. so aku tgh jakun belek visitor paths. hehee

IamYonna said... [Reply to Comments]

sebenarnya akak lagi peramah dalam tweet compare dlm blog! hahaha. (jahatnya saya judge org through blog =p ) thats why semua pun suka twitter.lagi senang nak communicate.

btw, selaluuuuuuuu sangat dah type panjang2 then padam. sebab rasa apa yg saya type tu useless (komen sampah), takpun lebih kurang sama dgn komen org lain. tak pun maybe sbb blog tu femes amos (serius rasa segan nak komen)and perkara2 mcm ni salah satunya adalah di blog akak! hahaha.banyak kali dah nak komen,tapi last2 padam balik =p

ah tak penting la tu semua kak. asalkan akak terus update blog okay :D sebab akak memang dah ada readers tersendiri :)

-yonna

yana halim said... [Reply to Comments]

walaupon tau pija comel nie tak dtg blog akak, apatah lagi nak drop komen, akak tenyeh je komen kat sini tanpa segan silu. tak malu weehhhh....hahaha. suke ati le kan. x payah la nak sentap2 kalau org x layan komen dr blogger picisan mcm akak nie. blogger femes amos mmg x de masa nak layan. tak terlayan wehhh...dah ghame bebeno follower diorg. kena paham le kan. sementara masih di hati nie, akak dgn muka x malu tempek je komen2 kat mana akak suka. x kisah le femes ke x femes ke. hari tu cik epal drop komen rasa best jugak....ngeh ngeh ngeh....

Leeds Al-Malique said... [Reply to Comments]

i segan.. sebab kalau i komen mesti panjang2. dah taip pastu salu tepikir eee mesti org kata poyoo.. hahaha terus cancel..

but i remembered peej pnah komen kat my blog masa entry interior design umah i, u cakap tak sabar nak kawen so boleh deco2 umah jugak, suke sgt masa tu bila dpt komen peej.. cam ehhhh peej komen laaaa.. hahaha

peej said... [Reply to Comments]

lord zara - ye lepas ni harap2 x segan lagi la nak komen kan.

fatin - salah faham tu. ni dah ok kan? xpe lain kali tegur je kat twitter tu. ni baca balk komen ni, rasanya ingat kot time tu tweet pasal sapa. definitely not you. confirm. hahaha. tapi serious kelakar bila baca 'terkemuka' tu. xda nya. muka besar pasu ada la. hahhaha.

cik 1356 - a ah. baru lagi. sebab let say hari pertama aku bukak tu biasa mcm dulu. then esok lusanya tiba2 dah tukar baru punya. :)

yonna - hahaha. sebab twitter boleh dpd hp je kot. so instant. if tak reply tu maknanya mesti sbb tgh buat something else. last2 dah lambat sgt utk reply. hahahaha. samaaaaa la. rasa mcm komen sampah. tu yang padam balik je.

yana halim - ala kak. jgn cakap macam tu. masalahnya semua blogger sama la kak. xde picisan ke glamour ke apa. blogger je pun. tapi yang beza adalah pemalas or rajin komen. n malas or rajin reply ke tak je. kan. hahha. ye cik epal glamour kan.

leeds - kannn. tak pun orang tu terasa macam eeeee macam la dia nak pendapat kita ke apa.
hahah. bila leeds cerita ni baru teringat. suka sebab rumah leed warna comel2 aje. pastu design pun comel2 aje. bukan main gatal komen aku time tu kan. sekrang bila orang suruh kawin n pindah tau takut. ;p

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

Aunty ni pandai komnen je, menulis haram eh tapi statcounter tu apa?

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...