Instagram : @peejburhan

sedar la sikit diri tu.

last weekend aku pergi rumah ib untuk kenduri kesyukuran anak kedua dia.
dia dapat baby girl.
aqiqah n cukur jambul dah buat kat rumah mak mertua dia.
so belah dia ni buat kesyukuran n marhaban pulak.

so harus pergi.
sebab masa anak pertama dia aku tak pergi.
ni dah masuk dua tak pergi jugak adalah keji.
dah la dia personally call semua kan.

bendanya pagi.
aku ngan nysya konon2 around 11 nak sampai la kan.
ye la tu.
sebab malam sebelum tu lepak ngan ice n huda.
then after tu aku ngan nysya lepak depan rumah aku sembang dalam kereta.
macam rancak je. terus aku ajak masuk pulak.
last2 sampai 4ish am sembang. hahaha.
pastu ada hati mau bangun pagi kan.
memang tak la.

so hari tu kita orang sampai kul 12. ;p
elok orang tengah makan. heheheh.
yang aku pulak around 10 tu papa call belikan nasi lemak la apa.
dah la nasi lemak tu first time aku jumpa ayam besar mengalahkan ayam kfc. macam 1/4 chicken nandos pulak.
nak abiskan pun macam dipaksa2 gitu.
so masa sampai rumah ib tu aku macam dah takleh masuk makanan dalam perut.

mula2 mengadap baby.
rasa2 tetamu dah gerak sikit.
kita orang pulak makan.
dorang la makan.
aku amik kuih2 aje. sebab katanya kenyang lagi. :D

:: nysya ::



then dok dalam melayan anak ib.
baby banyak tido.
tapi aku macam kesian tengok baby2 ni.
if ada majlis mesti dorang tak tenteram kan.
tido je orang kacau-kacau.
macam zara sofea hari tu pun sama.
dah la kecik lagi kan.



:: muhammad ash aryan ::

dah setahun 2 bulan.
baru dapat kaki orang cakap.
so gigih dia jalan ke sana ke sini. heheh.
tapi as usual aku ni mana reti nak layan. so tengok2 aje la.
dia datang aku keras.
paling tak tahan.

dia sibuk2 tu. sekali aku, "kakak tak tau la layan la."
"mesti dia kata kakak ni sombong kan? hahahha"

ib n nysya : kakak ke? bukan aunty?
me : hahahaha. oopppsss. sorry. tak sedar2 diri kan. fine aunty laaaaa.

pastu2 dah lama2 sikit ib tanya.

ib : ash aryan ni siapa? *tunjuk nysya*
ash aryan : ayahhh.
ib : haha bukan la. ni aunty nysya.
me : ye. tu aunty nysya. ni kak pija k. hahahhaa.

nak jugak perasan tu.
katanya aku jarang dikelilingi budak-budak kecik.
tu yang feeling 'kakak' tu kan. padahalllllll.....


:: soffie emelda ::

ni pulak 58 hari.
nak masuk 2 bulan dah.
orang suka bagi pakai cekak2 tu kan.
tah kenapa aku tak suka.
tapi rasanya dah boleh terima kot.
sebab dorang kata nak bezakan baby lelaki ngan perempuan.
yang kelakar. soffie ni dok la gerak sana sini.
so nanti cekak tu tutup mata dia.

ib : e ehhh. ni apa ni dah jadi robocop.

bengong.
pastu tunggu ziha.
ziha kata nak sampai kul 2.30pm.
boleh tahan lama la duduk kan.
dah la aku ala2 tak cukup tidur je.
sebab tiba2 dah lapar kembali.
ingat tunggu dia then makan sama-sama la.
sekali aku call around 2ish tu. dia tak keluar rumah pun lagi ok.
n rumah dia kat rawang.
nice.
jawabnya aku makan dulu je la.


sedapp. suka. sangat pedas.
sementara makan nysya layan anak ib.
ciri-ciri ibu mithali betul. hahahha.




group photo.
around 3 kita orang gerak.
ziha sampai 3.30pm kot. ke almost 4. hahaha.
kita orang dah selamat kat rumah pun.

tapi seronok pergi rumah ib ni.
sebab ib ni orang kedah.
mertus dia pulak penang.
so semua cakap utara aje. lawak.
aku tak reti. tau gelak2 aje.
nysya reti la jugak. sebab bapak dia penang.
kat rumah aku yang reti mama. sebab sedara mara belah arwah maktok semua utara.
maktok pun orang sungai petani kan.
aku kalau cakap orang kata macam orang siam.

fine. apa2 aje.
aku jadi orang 'kay ellll' je la
tapi aku reti cakap melaka sikit2. hehehe.
ok bye. tu je.
penutup sengal. ;p

10 Comments:

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

Cakap orang melaka senang je, mana dak peeja yang tak sedau diri tu, hehehe alah bedal je la kakak ke aunty ke janji jangan budak tu panggil nama sudah.

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

aku pn koser la kalau mcm nysya tu nk layan bebudak..

la..arwah maktok ko kedah belah sg petani ke?sekpg la kita noooo...:)

yatie chomeyl said... [Reply to Comments]

x lama lg kan dh nak kawen, so kena start belajar pegang baby la peeja *teeeeeeeeeettttt*

efa fairuz said... [Reply to Comments]

eh, saya kenal la itu ibtisam hayati! kawan masa sekolah rendah.. hehe.. 2 dah anak die ye..

peej said... [Reply to Comments]

sh rosidah - banyak lg ok aunty. sebab lately ni nampak facebook cousin2 dok tulis macam2. kelakar2 je rasa.

buyui - iyeee. sg petani. tapi aku pernah pergi sekali aje. hahaha.

yatie chomeyl - teeeeettttttttt. jauh lagi perjalanan tu. tiba2 nak practice pulak kan. hahaha.

efa - oh ye ke. what a small world.

KILA said... [Reply to Comments]

pheewwwiittt!!!

Lawalah peeja pakai baju kurung. sweet ja nampak..

Dylan Sanders said... [Reply to Comments]

peej,

aku dulu selagi aku belum kawin, leh panggil aunty bagai...awal2 aku dah warning kat mak2 budak :P kakak okeh..kakak...bukan aunty/makcik dan seangkatan dengan nya hehehehehe

Marina Monroe said... [Reply to Comments]

TQ to Dato dan Datin sebab bekalkan mama lauk pauk, mama tak sihat pagi tuh. Alhamdulillah..sedap lauk2 tuh..he he he tapi pencuci mulut tuh nampak enakkkkk...

swit@kon said... [Reply to Comments]

dua dah anak ib?
serius dia hot ok.
dan anak dia kiut!

Byzura Mj (By) said... [Reply to Comments]

peej kawan ib?? kenal gak! :P

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...