Instagram : @peejburhan

expose mistik : ......dalam botol

salam pija..sakan no p holiday..bestnya..

ingat lagi x aku ckp pasal anak aku yg boleh 'nampak' 2? 
baru2 ni dia kerap tegur ada pococng dok gayut kt tingkap umah aku.aku pn selalu gak dengar ada org dok jalan kt tingkat atas umah aku. (tingkat atas umah aku 2 kayu, biasa la umah kg) sejak aku mengandung ni aku slalu gak dengar mcm2, bkn kt umah ja kt ofis pn sama gak.

pastu ahad lepas (27.03.11) hasben aku panggil kawan2 dia. depa ni mcm ghostbuster tau..elok depa sampai ja, depa kata ada 2 'benda' tu kt umah aku. depa pn buat la keja depa. katanya umah aku ni laluan 'benda' tu (jgn lupa blakang umah aku kn kubur) depa ni org belajar silat. dok bersilat la dlm umah aku ni..pastu tgok dia mcm tarik benda dgn susah payah bwk masuk dlm botol. aku mula2 xpecaya lgsung sbb xnmpak apa2, tp bila dia bwk 'benda' 2 masuk dlm botol, aku nampak botol tu kembung. lpas tu, depa snap botol kosong tu guna henpon, dengan kuasa Allah kami nmpak ada org pompuan rambut pendek dlm botol 2.

adik aku tnya la, dah tgkap yg betina. nnt yg jantan mengamok. dia kata xyah takut. tapi, elok ja nk tdoq, tutup ja suma lampu satu umah kena kacau.aku dengar benda dok ketuk kt luar tingkap n bunyi org ketuk tong sampah. ank aku yg bleh scan tu, dok bsilat tp mata pejam. adik aku lak dengar orang dok seret sliper kt luar. kakak aku lg dasyat, dia nmpak pocong dok bdiri n senyum dpan dia kt tempat yg anak aku slalu tegur. bibik 1 kakak aku kta dia prasan ada benda tepi dia tp dia xbrani bkak mata. bibik 2 kakak aku lak kta dia dengar ada benda jatuh & org dok mandi. kakak aku no2 dengar org dok jln kt luar umah. mak n hasben aku relax ja tidor. 

esok tu, ghostbuster mai lg. dia kta sebenarnya mmg depa nk tgkap yg jantan 2 tp 'dia' lari. mlm 2 depa tgkap lg tp kali ni 2 botol besar. lepas tangkap sekor, sekor lg mai..lpas sekor, sekor lg..smpai depa 4 org pn lembik sbb letih. tp lepas mlm 2, Alhamdulillah, kami suma leh tidor dengan lena nya..

ni gambar botol yg depa tgkap 'pompuan' tu..mmg xclear tp kalu tgok dlm henfon mmg clear. try perati btol2, belakang 2 la kubur yg aku ckp. 

yang aku tanda petak tu, muka dia..


tq pija


.................................................

scary kan.
paling tak tahan poc berdiri senyum. erghhh. tak suka.
nak senyum2 pulak kan.
pastu aku tengok pulak pic ni.
hari pertama tengok meremang la.
then tadi tengok tak nampak pulak.
rupanya kena view large baru nampak clear.
tsk.

gambar ni memula aku takleh publish.
sebab tak dapat keizinan.
tapi aku cakap aku akan rahsiakan identiti dia la.
so oleh itu share.
click pic tu bagi large baru nampak clear.

selamat malam jumaat semua. :)


edited : sorry pic telah di remove atas permintaan tuan cerita. takmo pic tu disalahguna ke apa ye. thank u :)







18 Comments:

Mädchen mit Liebe said... [Reply to Comments]

erkkkk..
takutnyerrrr nak tengok..
baca and then cepat-cepat skrol kebawah...

waaaaa..

peej said... [Reply to Comments]

MmL - ala mana boleh. kena tengok la.

Marina Monroe said... [Reply to Comments]

Benda tuh setinggi botol tu jugak ker? Ishhhh...botol tuh buang kat maner? Takut terlepas..

landaklaut said... [Reply to Comments]

Aaaa... Aku dah laa kat spital.. Takotnya baca.. Scroll laju2, gambar pun x mau tgk.. Uwaaa!! Esok pagi laa jawabnya ni. Hahahhahaha.

PertMuffin said... [Reply to Comments]

benciii!!!! menyesal bukak entry ini pada jam 4.15 pagi!!! bukan bulu roma je meremang, aku rasa macam otak & rambut pun meremang sampai kepala rasa kebas!! tak sukaaa!! (T_T)

nadia- said... [Reply to Comments]

alaaa...kak peej...nape perlu ade gamba2 bagai lak nih...aku da kate da...nseb baek aku bace pagi nih...kalo bace malam tadi, sape nak tanggung..?!huhuuhu...scaruyyy....

sweethOneY said... [Reply to Comments]

ok scareyyyyy cite ni tp tang botol tu jenuh aku belek tetapp tak nampakk.. lagipun aku pun mls nk telek lama2 sgt, krg tibe2 tersembul depan mata kang sendiri jugak takut :|

!Nt4N said... [Reply to Comments]

ala apsal aku tak nampak pape?da zoom pun tak clear gak..ko nampak apa peej?

cik1356 said... [Reply to Comments]

tak kuasa aku nak enlarge pic tu peej oiiii! cepat2 scroll bawah... seram.

myprince aliff said... [Reply to Comments]

peej, saya still tak nampak image dier walaupun dh enlarge.... itam jer... hantu perempuan or pocong??

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

Peeja, ala selalunya aunty tak bukak expose mistik tapi bila baca rumah dia kat kubur sajalah baca, adoi sekarang tak takut sangat lah sbb ada anak bercuti dlm rumah minggu depan dia balik pengsan Mak takut noks.

Lady SharpShouter said... [Reply to Comments]

lepas tu buat apa dgn botol tu eh?

lily lotus said... [Reply to Comments]

teringin nau nak enlarge tapi tak berdaya. tunggu orang ramai kang baru bukak. serious seram

ceera said... [Reply to Comments]

taknak zoom, takut!

SURIA AMANDA said... [Reply to Comments]

sumpah aku x nampak..tapi nak tgok lagi la...

nabebots said... [Reply to Comments]

nape kiter x nmpk muke dier huhuhuh

Princess Kekuri said... [Reply to Comments]

xsuka..xsuka :( memang takut haha

zulaikha md zain said... [Reply to Comments]

nape macam ade bende putih tgah bediri kat kotak tu?rmbut itam molekkk...baru nie dalam bulan 3 tengok pocong dalam botol...tangkap kat rumah jiran....akak sy mulut puaka...boleh die cakap "pocong la sgt" skali kene kacau malam tu...hahaha...tapi memang scary pocong tu dari kayu...bomoh tu kate bende2 nie akan di buang dekat sungai atau laut yang terdekat....oh btw, sy reader baru sis peej....peaceeeee :)

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...