Instagram : @peejburhan

X boleh tahan

Tadi nampak @afiqmohamed dok tweet2 pasal cendol bagai. Ish xleh tahan.

Mama mintak bawak dia pergi kedai ikan.
Dia nak beli ikan n makanan ikan.
Ye ikan bela. Bukan ikan di pasar ye.
Malas gila je.
Tp terpikir. Eh alang2 boleh pekena cendol n rojak. Nyam.
Terus suruh mama siap. Hiahahaha.

Sedapppp.
Bungkus. X makan sana.
Berbunga2 je hati.
Tiba2 rasa ditikam2 bila aku bayar.
Then ada balance. Tiba2 budak pekerja indon tu, "ni balance makcik".

Babikkkkkkkkkk. Nangis.
Masuk kereta ngadu kat mama.

Mama : ye laaaa. Badan kauuu. Sbb tu dia ingat makcik kot.

Nice.
Apa2 aje. Lepas tu bedal dua2 tu.
Sekarang happy balik. La la la.
Ok tu je. Selamat petang.
Eh petang2 hari minggu tu korang jamu makan n minum apa?


Sent via BlackBerry from Maxis

9 Comments:

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

Eh haritu Khamis br ni je aku dthn budak jual2 buku panggil aku "makcik" sekali aku toleh ngn muka mcm nk ratah tulang dia br dia ckp sori...celaka sgttt...

Che Sue said... [Reply to Comments]

hahhha...sungguh tidak menjaga ati kau laa budak indon tu..sila bitch-slap dia sedas dua! kekekek!

Misz Yuyu said... [Reply to Comments]

nagis ke kak peeja ..kijam btol bdk indon tu..diskriminasi..chaitt grm ni..nti jmpa skali lempang lelaju ok =)

Ann said... [Reply to Comments]

Peej..kat mana gerai ni yek?? nampak sedap laa rojak tu..

aLya said... [Reply to Comments]

wakakaka...aku pon kena kena...tp d maaf kn sbb budak tu sek.ren kot..kalo acik ok lg ni makcikkk mencik okeh!!!!!

farra8979 said... [Reply to Comments]

ade sekali tu, abg g beli pisang.. budak pompuan yg jual tu panggil dia pakcik. naik jek keta, dia ngadu. "abg x mau dh beli pisang kedai ni".. hahaha, gelak je la... heran gak sbb abg tu badan kecik jek. air muka pun x de la tua mane..

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

peeja abai kan je panggilan tu tak luak pun. hari minggu semalam aunty buat soto, jamu kawan2 yang belajar diUS dulu dah lebih 20 tahun tak jumpa. ada tiga keluaraga semuanya. sekarang hati aunty berbunga-bunga je.

peej said... [Reply to Comments]

buyui - ok la. tu. dpd aku. suka sentap sorang2. haha

che sue - aku tergamam. x mampu buat apa2.

yuyu - sentapppp. xmo pergi lagi. haha.

ann - dekat keramat permai. area caltex tu. lori ni sebelah kedai ali maju.

alya - hihahahaha. apa la nasib. emo.

farra8979 - sentap ok. aku ni mmg ada rupa kot. ngan comot x make upnya. buat siput rambut semua. padan muka la kan.

sh rosidah - sentappppp aunty. tsk. weowww. soto? bestnyaaa. pastu jumpa pulak kwn2 lama. mmg best sgt kan.

nasaoji said... [Reply to Comments]

mak cik?..adoi..adoi...cian..tak per..asal mak cik nih manisss..!..

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...