Instagram : @peejburhan

trip to melaka jumpa si kenit.

alert! baby pictures overload. read at ur own risk.

kita orang masa zeity pregnant memang dah cakap awal2 kat ayol.
masa zeity beranak kita orang takkan pergi.
sebab if dia kat hospital bukan dapat spend masa ke apa kan.
nanti bila zeity n baby dah balik rumah baru kita orang pergi visit.
so itulah plan dia.

sekali masa Zara lahir je.
dapat pics dia rasa macam tak sabar nak tgk.
time tu hari isnin. rasa macammm. aaaaaa. lamanya lagi nak tunggu weekend.
tapi takpa la. ikut plan aje.
paling kelam kabut noy la kan.
dia tu obsessi baby sikit.
so 80 kali la call2 ayol tanya itu ini.
sekali ayol bagi tau. esoknya zeity n zara dah boleh balik rumah.
menggeletis la nonoy nak balik.
oh n mama jugak. sebab dia tak abis2 menangis terharu dapat cucu.
so tah apa dia plan ngan mama.
tiba2 noy dok la kejut2 papa kata jom balik.
dia sanggup drive. time tu dah pukul 4pm kot.

so papa pun ok aje.
sekali P.G pun nak ikut. katanya anak buah pertama kan.
semua excited je. heheh.
then siap2 semua. before maghrib gerak.
papa kata biar dia je drive. dia cukup tidur.
pastu aku kena dera dok depan. tsk.
sebab if mama dok depan dia tak pandai jaga lagu.
noy nak aku dok depan supaya boleh la jaga player kan.
plus. kira tak la sempit kan. katanya aku ni memerlukan ruang lebih kan. ;p

kenapa aku kata dera?
sebab kan aku pernah cakap.
aku ni tak suka sangat travel.
aku macam ngeri n takut lebih2.
lagu aku x tentu arah. semua la.
tgk la ni. papa baru bawak 110km/j aku dah macam. help! help! help!


oh gambar tak sharp.
sebab takleh bukak flash. papa kata bahaya untuk drivers. fineee.
dah la highway ni bumpy kan. itu la hasilnya.

:: dorang kat belakang ni asyik gossip je. dah la ngutuk aku. bitch ::

:: yes. 80% aku tutup mata macam ni je. sebab takuittt la. :/ ::

:: time ni kat area nilai kot ::

sampai rumah zeity around 9pm mcm tu.
kita orang tak bg tau nak datang.
sebab mak zeity ni kalau kita orang datang mesti nak masak2 la apa.
takmo menyusahkan ke apa.
lagi 5 minit nak sampai baru cakap. hahahaha.
sebab memang dah plan lepas visit nak pekena ikan bakau. nyam.
wah dan2 'bakau' kan. mentang2 pergi melaka. ;p
ye la, "ulau melingkau atas pagau'. miahahhaha.

sampai sana dok luar for few minutes dulu. smoke2.
ye la. katanya visit baby kan.
takleh la terus masuk ke apa.
tah tu orang tua2 pesan la. kita ikutkan aje.

ok je. terus serbu naik atas jumpa zeity n lil zara.
oh family zeity n ayol semua panggil dia sofea.
kita orang nak panggil zara. tah macam lg suka zara.
tak kisah. biar budak tu confuse nanti. heheh.
tp ok la kan. semua nama dia kena guna.
tunggu orang panggil nur je nanti.
sebab nama dia Nurzara Sofea kan. :D

jadi rasakan aku amik gambar dia banyak2.
biar puas hati. :)


:: tido je dia tu ::

mama sampai je bukak nak tgk tangan.
bagi zara pegang jari dia. pastu nangis. ish emo lebih nenek tu.
yang noy obsessi kaki. so tengok kaki suruh aku snap.
bagi yang biasa baca blog noy dulu tau kot.
dia suka kaki baby. haha.
even masa aku tweet2 tu, ceera siap reply cakap, "noy x sabar sebab nak amik gambar kaki baby". hehehhe. so trueeee.

:: tgk la noy tu. dia ngadap n dok depan sekali. ::

:: muka atak sunyummm ::




:: paksaan suruh zara bangun. sebab tidoooo aje ::

:: ye noy yang dukung sebab dia suka. n aku memang tak berani. ;p ::

:: yeay dpt tgk mata dia. haha. ok aku gilo. abaikan ::




semua mengadap je.
aku suka tengok cara zeity pantang.
macam bersungguh2 la.
sebab aku tgk mostly ramai yang dah tak ikut kan.
jenis tak pakai segala benda tu.
baju pun takda pakai proper. socks tak pakai.
ada yang baru bape hari dah bedal makan macam2. siap jalan2 bagai.
i dont know la. aku tak pernah kan.
tapi mama selalu cakap. sekarang tak rasa. nanti dia akan rasa sakit dia.
time tu aku ada tgk zeity ada sumbat apa tah kat telinga.
aku dah macam. apakah?
rupanya tu untuk tak masuk angin kan. hahaha. lawak pun ada.

tu takpa. dah la bengkung.
pakai baju. then sweater. pastu comforter lagi.
gilaaaaaaaa. kalau aku kena macam tu. confirm 2 jam lepas tu masam.
berpeluhhhhhhhhhhhhhhhhhhh la weyh.
e eh. apesal ke aku pulak kan.

anyway, plan makan ikan bakar batal.
emosiiiiiiiiiii gila ok.
dah la tu ayat pancing mama kat aku.
buat aku lagi berkobar2 nak balik kan.
sekali tak jadi. sad ok.
sebab seperti biasa. mak n ayah zeity mesti akan sediakan makanan.
so kita orang makan nasi goreng sedapppp n kuih koci. omg orgasm.
papa melampau makan sampai 5-6 ketul ok. haha.
aku memula amik syarat je makan.
ye la nak simpan perut la nak makan ikan bakauuuuu.
tapi dorang kata tak jadi. terpaksa la i tambah nasi goreng ok.
wah terpaksa katanya kan.

then blk ke kampung tedung.
sembang lama.
rasanya sampai kul 2am kot.
then semua dah tidur. aku, noy n P.G sembang sampai pukul 5ish am mcm tu.
tu tkapa. dah la perut aku ni tak berajar kan.
ada la 3 kali kot aku beraks time tu.
dah la toilet jauh. scary lite2.
nasib ada twitter. so peneman.
tapi boleh lak lilred ni tweet, "bukan toilet tu noy pernah nampak rambut panjang tu ke?"
wtffffffffffffffff!!!! takuttttttttttt.
aku dah macam. bila masa kan.
rupanya dia tersilap. dia kata tu cerita ceera n sepet.
kuang ajau.

ok la tu je. letih lak aku type2 ni.
dah almost 6am ok.
korang dah nak bangun dah. aku x tido lg. nice eyh.
ok tu je. byeeeeeeeeeeeeeee.



11 Comments:

Hariq-Sha said... [Reply to Comments]

comelnya Zaraaaaaaaaaaaaa!! geram2!! suka tengok yang dia senyum tuh! :D

A.I said... [Reply to Comments]

ayoyooooo karipuley!!! sedapnya bau baby tu. aku tgk dia cam muka auntie pulak. hehe...kiut oooo ^-^

juelee said... [Reply to Comments]

cutenye lil zara.. macam muka mama peej la... hehehe..

suke betol noy ngan bb.. wonder la camne bila noy ada bb nanti

Shahrizat said... [Reply to Comments]

Best...suka baby overload!

Coffee Mama said... [Reply to Comments]

Comelnyer baby Zara, hidung mancung! Bab2 nama ni sama macam situasi I dulu..me & my family panggil zara, tapi family in-law panggil safiya..Tapi bila dah besar ni kalau tanya siapa nama, dia akan jawab Zara! Yeay, menang!hehehe

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

bau baby best kan?tp ai mcm u mmg x la nk pegang2 tkt..lembik2 je rs..aku nk kasau..:)

Intan ~ Nur Azlina said... [Reply to Comments]

kebiasaan anak buah pertama...
uncle & aunty dia mesti teruja gile kan...
segala benda nak dibelikan....
hehehehe

peej said... [Reply to Comments]

hariq-sha. ada kat hp noy tu lg comel dia senyum. nanti if ingat aku tepek.

a.i - aku rasa if scan pic noy baby2 kan. sebijik ok.

juelee - tu la noy mmg terlebih2 suka baby. muka berubah2 kan.

shahrizat - haha. nice.

coffee mama - hahaha. lawak. ada sapa menang sapa kalah pulak kan. tu la. suka zara. takpa mana2 pun boleh. jgn nakal sudah. aku cubit. wah sesuka hati nak cubit anak org kan.

buyui - kan sama la. tunggu besar sikit la kan.

azlina - kan. tu pun tahan2. sbb baby kecik2 ni selalu dpt byk hadiah kan. nanti dia besar siap la. lagi macam2 nak belikan. heheh.

nasaoji said... [Reply to Comments]

cucu sulung tuk atok n nenek, mmg terharu..anak aku lagi la, cicit sulung seh, dah la asben aku cucu sulung deme, bila opah nyang dia pegang, kompem ngalir air mata..katanya "tak sangka pah akan pegang cicit..syukur umur pah panjang dan sihat." :)

aku suker time berpantang...siap leh jaga badan beb!..yeesss...zaman skang, ada je yg amik mudah pantangan ni, sb tak pk panjang tuk masa depan...

nnti ko sila berpantang dengn hebat tau.. :)

time berpantang jugak, badan kita,,..ya ampunn...rasa nak jauh2 dgn org..sb betui2 rasa melekit!.. :(

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

kiut betul lah anak sedara kamu ni peeja, geram auntie rasa nak cium2 je bila tengok baby ni. suka betul bau baby wangi je.

peej said... [Reply to Comments]

nasaoji - tu la kan. arwah maktok meninggal betul2 before ayol tunang. so tak merasa la dia dpt cicit kan. :( . yeah? hopefully aku pun betul2 la kan. jangan hangat2 je dah la kan.

sh rosidah - kann. suka sangat.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...