Instagram : @peejburhan

sedap tahap mata tinggal mata putih aje. hahaha.

ok sambung cerita kat melaka.
tido around 6ish.
pukul 9 dah bangun.
sebab papa kejut breakfast.

malam before tu papa dah pesan kat pak pian supaya belikan nasi lemak n roti canai.
memang daripada kecik sarapan ni ok.
dulu if cuti sekolah. amik rasanya nasi lemak 40 bungkus. roti canai 40 keping. sarapan.
kita orang mmg jenis bangun lambat. tapi arwah nenek mesti akan asing n simpankan untuk kita orang semua. ngeh ngeh. patut la orang nyampah ngan aku.
cousin2 aku yang lain pagi2 dah bangun sapu2 la. tolong2 kat dapur la.
aku feeling mem. ;p


sarapan.
mama, P.G, papa, noy, jijah n aunty lela.
yang kat ngadap dinding tu pak pian. layan anak jijah naqiuddin rasanya.
yang belah kanan2 ala2 bergerak2 tu adawiyah. sapa yang baca blog aku dah lama tau kot.
masa dia baby aku banyak tepek pic dia.
dah besar dah. almost 3. comel gila n cerdik.
lupa nak snap pic dia la.
takpa lain kali.

inilah sarapan.

nasi lemak yang tak terkata sedapnyaaaa.
sumpah tak dapat kat tempat lain.
semacam punya sedap la. letak dadah apa.
hoh ni yang buat aku nak balik melaka tetiba ni kan.
aku makan 1 1/2. half noy x abis. so aku bedal. ;p

dulu pakai daun pisang. tapi sebab dengar cerita yang selalu supply daun pisang tu dah tak sihat.
so takda la. so balut la macam ni.
tapiiiiiiiiiii tetap sama sedapnya. ok nak pitam sekarang.


roti canai sekeping.
pun sedap tahap melampau.
kari dia tu.
ni roti canai melayu. so rasa dia tak sama tau.
tp mmg terbaik la.
ikutkan aku nak je nasi lemak n roti canai ni lagi satu.
tp sedap diri pun dah ala2 almari.
buat2 la insap. so kawal diri je.
tp buat entry ni rasa nak tanya bila lagi nak blk kampung ni.
mak tak tahan uolllssss.

then lepas makan embang2 sat.
around 10ish lepak kat bilik.
redup n angin best la pulak that day.
tak pasal sambung tido ok.
semua sekali. miahahhaa.
around 12ish papa kejut suruh mandi n siap2 semua.
siap apa semua pukul 1lebih gerak.
before pergi rumah zeity tgk baby.
harus singgah asam pedas dulu.
yang dekat bandar melaka tu. terbaikkkkk.

aku pernah cerita dulu rasanya.
tak sure pernah bg map ke tak.
tapi siapa yang biasa area tu.
dia lalu jalan belkang mahkota parade tu.
jalan depan mahkota resort ke hotel tak sure.
kau straight je. nanti ada fly over.
jangan naik. ikut bawah dia. ke kanan.
tepi kiri tu nampak holiday inn tak silap.
lepas lalu bawah fly over ke kanan tu. nampak ada kedai2.
dia ada kat belah kanan tu je.
senang la nak carik.


ni kedai dia. warna hijo.
kedai ni siang je tak silap. tak sure la.
dia lauk2 kampung. serious best.
tah bagi tekak aku. lagi sedap asam pedas sini dpd yang pokok besar ke apa tu.


pilih nak lauk apa.
dorang akan cedukkan n hidang. :)


:: tengok la tu x menyempat dorang ni. jadi blogger ni melambatkan aku makan tau. nak snap pic la apa. kadang2 nak tweet la. orang dah makan 5 suap aku baru nak baca doa makan. nice ::



:: as usual. if semua busy nak serbu makanan aje. so kena la snap pic sendiri. :p  ::


:: masak lemak siput sedut. oooo emmm geeeee. sedap gila. pedasssssssssssssssss meletop2 bibir boleh pijau la. serious best melampau ::


:: ulam-ulam ::


:: asam pedas tetel. nyammm. yang ni macam pekat ::


:: asam pedas ikan tenggiri. amik dua ketul. tp dah kena bedal seketul. ni pulak macam cair2 boleh hirup. slurppp. sedap la. beza2 rasa dia ::


:: kubis goreng n sambal belacan. ::


as usual akan snap tagline ni.
sebab sedap maka aku bg tau korang ok. semangat ni.
sebab sedap jugak maka siap bg tau kat kedai tu. heheh.
kita orang biasa makan sini. ok xde la selalu.
tp if pergi melaka harus nak makan sini.


papa tamaks ok.
nampak mama order abc. dia ikut.
aku order air kelapa. tiba2 dia nak jugak ok. hahah.
tapi abis ok.
eh tgk mama hirup tu. terlampau kan.

taglime lepas kenyang pulak?
kenyang perut suka hati.
so session dalam kereta pulak.
noy la ni. macam terlebih2 pulak.


:: me n her ::


:: bengang sebab P.G tak layan dia ::


:: tiba2 syok sendiri ::


:: pastu paksa2 orang then candid ::



dua tiga kucing berlari.
mana nak sapa cik pija sorang.
e eh tiba2 kan.
ye la. selagi boleh guna 'cik' ni kan. opppsss.

ok tu je. nak pergi menari guyang buntuit.

15 Comments:

FieZa9 said... [Reply to Comments]

OMG Peej! Kedai tu memang superb!! Sedap terlampau asam pedas dia!! Reading your entry buat terliur okay mencikkkkk.

A.I said... [Reply to Comments]

aku tgh membayangkan betapa sedap melampau nasik lemak tu. ayoyo..kau ni kan pija..saje je tau! asa pedas tetel tu ponn...isk..sentap! -_-

ezanoor said... [Reply to Comments]

Asam pedas kat situ memang sedapppppp... Peej, kat mana beli nasi lemak tu???

sweethOneY said... [Reply to Comments]

aaaa... tensionnnnn sbb teringin2222 nak2 lagi asam pedas tetel tuu.. nyums

okay, nak carik!! dkt2 ngan mahkota parade eh? kebetulan nk g melaka kenduri kawen weekend ni. habis sme aku nk bedal. haha.

bRaiN fReEzE said... [Reply to Comments]

Jht!!! Suke tau tunjuk makanan ni! Sje buat orang teringat2..

Lady SharpShouter said... [Reply to Comments]

uiiii, mmg kedai tuh best gila.tetiap kali balik melaka itu la kedai family aku pegi.tak sangka tak sangka.slalu aku pergi mesti kedai tuh tak ramai org pun.tp lauk dia mmg super sedap lagi worth it.aku borak org mlaka dorg kata takde la kedai tuh popular sgt, tp mmg addicted la kedai tuh.terbaik!

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

omg!omg!omg!kedai ni aku pergi aritu pagi mkn nasik lems dia...aritu g melaka mmg nk carik asam pedas tatau ni kedai pon ade....hishhh!!!!!!!!!!*terkilan gue!

btw,noy leh x abes nasik lems tu?ish ish...kalau aku mau 2 bungkus sekali jalan.....hahaha!

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

omg!omg!omg!kedai ni aku pergi aritu pagi mkn nasik lems dia...aritu g melaka mmg nk carik asam pedas tatau ni kedai pon ade....hishhh!!!!!!!!!!*terkilan gue!

btw,noy leh x abes nasik lems tu?ish ish...kalau aku mau 2 bungkus sekali jalan.....hahaha!

f.i.e.z.a said... [Reply to Comments]

seksa jiwa raga woohhhh
esp tang nasik lemak tu pehhhh

cik1356 said... [Reply to Comments]

haiyoooohhh! aku pernah buat gile masa malam merdeka last year. sahur pergi makan asam pedas melaka hokei! rasanya kedai ni la.. aku x perasan nama. yang aku ingat tagline tu je. teringin nak pergi lagi la..

peej said... [Reply to Comments]

fieza - best gila kan?

a.i - serious best. eh kau org melaka. tak pernah ke rasa nasik lemak sedap2 ni.

ezanoor - kat kampung la. kampung kat tedong, merlimau. beli mana tak sure pulak. tau ke area tu?

sweethoney - harusss ok. aku cadangkan kau pergi awal. sampai je makan asam pedas. pastu baru pergi kenduri kawin. hahhaa.

brain freeze - tp mmg sedap ok.

lady sharpshouer - kan. time aku pergi tu pun tak ramai. tp mmg terbaik kan kedai dia.

buyui - sbb tu kira 2nd punya. tu yang dia makan half je tak abis bg aku.
oh kedai tu pun ada nasi lemak pg yea?

fieza - serious best gila ok. resipe turun temurun kot.

cik1356 - maknanya kedai ni bukak 24/7 ke apa? ke sebab bulan puasa so dia bukak time berbuka untul sahur? entah kan.

nasaoji said... [Reply to Comments]

aku telan liuq beb!..

sampai la, aku tak pernah makan siput sedut...takut sesangat tersedak..tak reti sedut!.. :)

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

eh nak pergi lah nanti, jangan tak tahu arwah bapa mertua auntie pun orang Melaka kat Tangga Batu. Auntie pun selalu kesana kalau cuti.

peej said... [Reply to Comments]

nasaoji - dulu aku x suka gak. sebab tak reti. sekali makannnn. haaa kau. harus tamak2 asyik nak aje.

sh rosidah - pergi aunty kalau pergi melaka. serious best la. puas hati makan.

:: fAzRa :: said... [Reply to Comments]

peeja, kedai tu mmg tersohor la kat melaka...selera kampung kalau tak silap nama dia.....jjcm pernah gi kedai nih....

hr isnin kedai ni tutup...hehehe....next time ko try gi kat area ujung pasir plak...kedai tu plak kedai yg jual kueh mueh tradisional melaka....ade nasi lemak....mee bandung dia seeeedaaaaapppp...... lupa nama kedai dia...kitorg panggil kedai tu 'syorga' hahaha......

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...