Instagram : @peejburhan

Hari untuk bersyukur.

[ sticky post - ;p ]



"Go shawtyyy it's my birthday..
We gonna party like, its my birthday"

Ewah tajuk bersyukur kan.
Motip tiba2 keluar lagu jimbas kenapa kan.
Feeling zaman muda2 uolls.
Maklumlah.

Sharp 12am tadi. Aku menambah umur aku ke 28 tahun.
Eh macam x percaya je.
So tua man. Dah x macam zaman muda2 dulu.
Tapi kenapa macam still rasa 21 nih?
Cea cea over. Tipuuuuu.
Denial. Padahal badan pun dah sakit2 kan.

Ok malas nak bebel panjang.
Sebab I feel blessed sbb masih hidup sampai la ke hari ini dengan izin Allah.
So mau buat senarai kesyukuran macam Hanis Zalikha pernah buat dulu.
Asyik doa je mintak itu ini kan, so harus bersyukur jugak dengan limpah kurniaNya.
So here we go.

1. Syukur sebab diberi umur yang panjang n kesihatan yg baik. X pernah lagi la sakit kronik. Harapnya berterusan begini.

2. Syukur sebab ada parents yang sangat loving n very understanding. Love them with all my heart. Semoga umur mereka panjang dan diberi kesihatan yg baik.

3. Syukur ada adik beradik yang best n very close. Esp noy. Walaupun kadang2 gaduh mcm harem. Tp few hours je dah emo2 n rindu2 balik. ;p

4. Syukur sbb adanya zeity in the family. Boleh get along well. N recently dapat pulak niece, Zara.

5. Syukur sebab Allah temukan aku ngan dotdot yang x pernah stop sayang aku. Walaupun perangai aku boleh tahan mcm harem. Moody2. Kadang2 menyampah ngan dia. Dia tetappppplah sayang jugak. Amazing. ;p Semoga ada jodoh kami. Amin.

6. Syukur sebab I have a great set of close friends. Yang kenal dpd zaman sekolah ada. Yang kenal kat dunia internet ada. Who knows kan. N thank u guys sebab sudi kawan ngan aku ;p

7. Syukur jugak ngan wujudnya kawan2 yang lain. Walaupun x rapat sangat. Kita tau kita care for each other kan. ;)

8. Syukur sebab aku kenal dunia blog for the past 5 years. Daripada sini dapat tambah kawan. Walaupun aku ni agak keras n pemalu sebenarnya. Slow2 la kan. Alhamdulillah dapat income dpd blog. Biarpun x banyak tp cukup untuk tanggung diri sendiri. Xde la segan dah kertu nak kena mintak duit kat parents ke apa kan.

9. Syukur dengan kewujudan Twitter sebab aku bertambah mesra dengan ramaaaaaiiii sangat orang. Tau la. Aku ni pemalash balas komen kat blog. Fb pun jarang main. So twitter ni merapatkan silaturahim la kan. Serious I feel very blessed. Terharu je. Selalu mcm emo2 rasa mcm sayang semua orang. Haha.

10. Syukur sebab walaupun entry blog aku macam sampah je for the past one year, tapi Alhamdulillah masih ramai yg masih sudi baca n bagi sokongan. Eventhough ada masa rasa macam dah x kuasa nak blogging.

11. Syukur sebab Allah dekatkan aku dengan orang2 yang baik walaupun aku x berapa baik ;p contoh kwn2 aku, pengkomen2 kt blog ke twitter ke, my lawyer n ramai lg la. They're such a lovely people. Like super seriously.

12. Syukur jugak sebab Allah jauhkan aku dpd orang2 yang negative. Selalu akan rasa x sedap hati. N usually instinct tu betul :) harap aku terus dilindungiNya.

13. Syukur sebab Allah limpah kurniakan rezeki tidak putus2 kepada aku. Mungkin rezeki nak kawin? Hahha. Insyallah.

14. Syukur sebab ada adik yg sangat pemurah. Contoh if makan. Aku hulur duit rm30 dia amik rm10 aje. Mihahhaah. Tapi kadang2 if dia gila. Tiba2 aje, "eh kau ada hutang saya rm5. Saya ingat. Bagi blk". E eh pelik.

15. Syukur sebab Allah bagi aku kesabaran yg tinggi. Ok kadang2 terlepas la sana sini. Tapi knowing me, aku akan lagi kejiii. Tapi tahan aje. Allah tak mahu aku deal ngan benda2 merepek aku rasa. Ngeh.

16. Syukur sebab kek birthday aku tahun ni sedappp walaupun manissss. Harapnya manis tu melekat dan terus manis supaya aku bertambah manis. ;p jgn jadi lems sans sins plisssss.

17. Syukur sebab hadiah birthday tahun ni best. ;p refer above pics. Nanti akan elaborate kat entry lain. Maybe ada more hadiah coming? Haha perasan. No? Fineeeee!!!!!

18. Syukur sebab orang kata dah kurus sikit. Tapi aku rasa macam tak. Tapi mereka lebih tahu mungkin. Thanks to I & N sebab kenalkan aku kat PB. ;p

19. Syukur sebab walaupun aku ni xlah cantik, tambun pulak tu. Tapi manis tu ada. E eh ni senarai syukur ke senarai puji diri ni? ;p

20. Syukur sebab masih boleh menikmati makanan yang best2 yang ada kat dunia ni. Teringin je, Insyallah dapat. X pernah la kempunan telur tembakul lalu di telan batu belah batu bertangkup. ( Eh telur tembakul ke? X ingat tiba2).

21. Syukur sebab adanya Ayam Penyet. Ya Allah sedapnya. Makan hari2 pun xpa.

Eh chop. Ni dah macam senarai kesyukuran makanan pulak ni.
Ok focus.

22. Syukur sebab wujudnya kucing2 untuk dibela dan disayangi. Sayang lulu, kaseh, hannan n yoki. Oh n dua kura2 yg dah besar, gaga n lala. :D

23. Syukur dengan wujudnya bantal peluk. Lalu boleh tido ternganga dengan bestnya. Xde bantal peluk rasa boleh hilang akal.

Eh boleh tahan panjang kan.
Penat pulak nanti korang baca nanti.
Wah dan2 kan.
Padahal dah xde idea. Tiba2 bantal peluk. ;p
Ni kira pendek ok. Hanis dulu ada 50 x silap.

Ok settle syukur.
Nak wish pulak sempena birthday ni.

Semoga aku akan sentiasa memperbaiki diri. I'm trying.

Semoga aku dan semua ahli keluarga aku di murahkan rezeki, diberi umur yg panjang dan kesihatan yang baik.

Semoga kami dijauhkan daripada manusia dan benda2 yang tak elok. Alhamdulillah Allah tunjukkan. Amin.

Semoga Allah permudahkan urusan perkahwinan aku jika betul dia lah jodohku.


Semoga kebahagiaan n kasih sayang kami berkekalan ke akhir hayat.

Semoga dapat lagi hadiah birthday. Hahah ok over. Kata bersyukur td kan. ;p

Semoga hati ku bersih daripada berpra sangka buruk dan diberi pekerti yang baik bila berurusan dengan insan2 lain. Insyallah.

Apa2 pun. Kita merancang. Allah yang menentukan.
Yang baik dari Allah. Yang buruk semua dari kita sendiri.
Semoga hari2 ku lebih baik pada masa2 akan datang.
Amin.


P/s : wahhh kagum ngan entry sendiri. ;p ketaqwaan betul *sambil betulkan selendang*. Maklumlah. Dah 28 uolls. X sedor diri lagi ke kan.


Sent via BlackBerry from Maxis

42 Comments:

vagg© said... [Reply to Comments]

hepi besday bebeh. ai dah wish kat TUWITTER tp ai rasa u xleh baca sbb i tersangat gedik memprivatekan tuwitter jugak. haha.

paling xtahan bersyukur masih dpt mkn makanan best2 dlm dunia ni. tp betul ape. makanla yg paling best aku rasa hahahaa

shasha said... [Reply to Comments]

tanjoubi omedeto peej!!

marinahunny said... [Reply to Comments]

hepi birthday peeja. moga kamu sentiasa dimurahkan rezeki dan dipayungi rahmat Allah selalu. dan cepat lah kawen nanti. semoga sentiasa gembira dan sihat selalu disamping keluarga tercinta dan dot dot dot ;)

cik1356 said... [Reply to Comments]

hepi besday peej! aku x online dah 3 ari,x sempat nak bukak twitter lagi. anw, semoga panjang umur, murah rezeki & diberkati selalu. amin!

fatster said... [Reply to Comments]

hahaha a very awesomely cute kesyukuran entry!
anyway happy birthday kak peej!
may u have awesome years ahead with family, friends and your loved ones!
:))

Lya Colours said... [Reply to Comments]

selamat hari lahir
moga panjang umur dan murah rezeki sentiasa, serta di berikan kesihatan yg baik hendaknya

Rina277 said... [Reply to Comments]

hepi b'day Peeja cyg bucuk2..smoga berbhgia n dirahmati ALLAH sentiasa..aku harap ko berjaya dgn apa yg ko wish kan tu ye..

Ayu said... [Reply to Comments]

Heheheh.. Ayam penyet mmg patut masuk senarai kesyukuran. Makcik sokongg!!! :D Happy b'day Peej!!

syazana said... [Reply to Comments]

Peej,Happy Birthday sweet 28....hehehehe =)

NUR AIN ZULAIKHA said... [Reply to Comments]

hepy bufday kak peej..=)

MK said... [Reply to Comments]

happy birthday peej! akak mmg hari-hari baca blog peej. keep on writing ok.

semoga segala cita-cita & harapan tercapai hendaknya. Amiiinnnn

A.I said... [Reply to Comments]

SELAMAT HARI JADI PIJA (^_^)
Bagussss...byk tol syukur kau tu.
Aku doakan semoga hidup kau sentiasa diberkati Allah S.W.T. + Dimurahkan lg rezeki + Diberi Kesihatan yg baek + Hepi2 Selalu...

muahhhhhhhh utk kau ^x^

VFN said... [Reply to Comments]

Happy 28 weis....semoga vogue slalu..
ari ni besday twin ko jugak,si aie..
hahaahaha

Siti Humairah said... [Reply to Comments]

haha,,plg xle bla taim noy mntk blk 5 hengget dier,,klaka,,tp best ok dpt adek mcm tu,,

neway,,hepi besday peej,,have a blast,,n smoga sentiasa trs brsyukur,,

Shahrizat said... [Reply to Comments]

Happy Birthday peeja!

Umie said... [Reply to Comments]

peeja, otanjyoubi omedetou.. semoga panjang umur & dimurahkan rezeki selalu hendaknya...;-)

Tart LovEr said... [Reply to Comments]

happy besday peej..moga bertambah rezeki tahun ni=)

Va Va Voom said... [Reply to Comments]

Happy birthday Peej. May all ur dreams come true. God Bless!

estee_8980 said... [Reply to Comments]

hepi besday peej...
semoga pjg umo n bahagia selalu...

jemput la singgah ke blog saya :
estee8980.blogspot.com

Pink Mama said... [Reply to Comments]

Happy Birthday Peej. Akak pun nak ucap terima kasih kat Peej sebab hari-hari menyerikan hidup Akak dengan post2 yang menghiburkan.

Ogy Rosli said... [Reply to Comments]

happy birthday, peej

-kak g-

arda said... [Reply to Comments]

WAHHH..heppy besday....

tgk kek telan air liur je uolssss.

semoga akk pnjg umur, murah rezeki dan happy selalu.

psstt..nasi ayam penyet tu mmg best especially dkt jb..hahaha..tetiba je kan..

lilRed Farah said... [Reply to Comments]

hepi besday peejaaa!!!! reading ur syukur list makes me cry! i'm glad i get to know u, tho dulu aku rasa kau mcm high class betul. aku je hamba picisan yg hina. eceh.

be well peeja, semoga sentiasa diberkati dan dirah mati Allah. Semoga dipercepat dan dipermudahkan jodoh.

one thing i want u to know on ur birtday is that, u r my new role model. Aku nampak hidup kau, walau kau kata tak sempurna, tp sbb kasih sayang dan taat kau pada parents, Allah sgt permudahkan jalan hidup kau. Aku sentiasa jadikan kau contoh supaya aku lebih taat dan baik dengan parents aku.

Lof ya bebeh! poreberh!

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

syukur sebab dapat baca entry berjela cmni...syukurr...dan harap entry akan terus berjela supaya aku x sangap sbb ada bahan bacaan..syukurrrrrr [eh mcm nk panggil nama org lak..haha!]

ok merepek..happy bday peej!

p/s:tetb tergelak pasal no 14 tu..tetb hutang lak..tektik nak duit tu...tp x pe...adik kan...?:P

yatie chomeyl said... [Reply to Comments]

hepi bestday peej- senoga besday tahun ni lebih baik dr tahun2 sebelum ni

semoga semua impian tercapai..amin :)

shidah said... [Reply to Comments]

happy birthday peej...wish all ur dream cme true babe

Farina said... [Reply to Comments]

Happy birthday Peej!

Liz Rohaizat said... [Reply to Comments]

happy Birthday peej! you know, i tak sabar nak tgk u kahwin. hopefully, u akan ajak pembaca2 blog nie. hehe... sure gempak!

niQue_naQ said... [Reply to Comments]

happy birthday babe! (^_^)

ayam penyet kat mana paling sedap ya? i like the one yg kat the curve tu, tp ade org ckp kat tempat lain lagi sedap hehe

sweethOneY said... [Reply to Comments]

happy birthday babe!!

kek tu nampak meletupssss :D

SJ said... [Reply to Comments]

kena ada 28 senarai kesyukuran sebab dah 28tahun. lagi 5 je lagi!

heheheh

alhamdulillah.

bRaiN fReEzE said... [Reply to Comments]

Selamat Hari Lahir yg ke 28.. Syukur!!!

Siti Fairuz said... [Reply to Comments]

happy birthday peej. may Allah bless u & family always. hope all ur dreams come true ;)

lily lotus said... [Reply to Comments]

hepi hepi hepi bestday peej :)

SURIA AMANDA said... [Reply to Comments]

Happy birthday to u....may success yeah...

farra8979 said... [Reply to Comments]

happy birthday peej... ^_^

Lady SharpShouter said... [Reply to Comments]

Happy birthday peej.moga murah rezki slalu.aku doakan ko jd blogger kaya raya 12ribu tp tak lupa diri ok? hehe :)

~Ati_Hime~ said... [Reply to Comments]

happy birthday peeja..semoga pnjg umur dan murah rezeki..moga cpt jodoh ko..n aku..ahahhaha...ala..kite sebaya rupenye...nasib aku x panggil ko ahkak..bahahahah..jangan marah...hehehe

Princess Kekuri said... [Reply to Comments]

happy bufday k.peej,wish u all the best...;p

nasaoji said... [Reply to Comments]

peej, aku tk bukak belog smlm, tak tau bday ko..

nway..hepi blated bday!..

aku suker ngan sumer kesyukuran ko tu...

selit bab ayam penyet, smlm nak p mkn, tutup la pulok kedai tu..sediss.. :(

moga kamu sentiasa diiringi segala kebaikan drpd Dia...

mmuuaahhhh...<-- adiah tuk kamu!.. :)

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

HAPPY BIRTHDAY PEEJA semuga panjang umur, murah rezeki dan ditemukan jodoh dgn orang yang baik.AMIIN.

Gembo said... [Reply to Comments]

Mrs G:

Happy belated birthday. Wishing you health, wealth and happiness. Amin..

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...