Instagram : @peejburhan

betul seperti yang dijangkakan.

susah betul nak jumpa nysya lately.
sebab dia saat2 akhir nak abiskan masters dia.
so busy memanjang.
so cuti raya cina tu dia ada kat rumah.
n dia ajak lepak. harus on aje.

so kita orang ke papparich.
gossip sakan.
tapi takkan gossip je kan. harus la makan2 sekali. ;p
tapi kannnnnnnnn. mmg portion sikit la.
sangat la ketara.

kan aku pernah buat entry dulu.
dengan harga semua yang dah naik2 ni.
harga makanan pun naik.
kalau harga tak naik mesti portion dah tak sama.
tgk la pic2 ni ye.


:: otak2. sedih2 kan. masa sampai tu kita org terkedu gila ok. sepatutnya panjang lagi. ni tgk la kenit mcm mana kan. tsk. oh harga benda ni x silap aku rm5.80 ye ::


:: kuey teow. tah apa kena malam tu kuey teow ni takda tauge. wth. rasa tak lengkap betul. tp tetap la aku bedal sampai licin kan. ;p ::


oh noy n nysya order roti bakar susu tu.
siap susu ala2 nak taknak aje.
dorg kata macam tak rasa.
selalu kan ala2 nak meleleh aje.
aku siap nampak nysya dok korek2 sapu2 kat pinggan dia.

me : kau buat apa tu sya.
nysya : hahaha. aku nak susu tu. tapi takda pun. sedapkan hati sendiri aje.
noy : haha. kan. saya pun buat yang sama. takda. tak best langsung.



anyway.
semua pun dah mahal2 sekarang kan.
paling kelakar masa budget cakap takda tax untuk barang2 macam handbags la segala kosmetik kan.
bengong. benda2 tu bukan orang beli hari2 kan.
so takda effect pun.
patut2 benda2 keperluan ni monitor.
ni mahal tak tentu hala. bengong tau.

emosi di malam hari pulak.
mmg emosi.
noy ni kata mau pulang membawa makan tapau dpd wong solo untuk aku.
katanya tunggu sejam aje. tapi mak dah menunggu 3 jam nok. nak masuk 4 jam.
lapar yang rasa nak marah2 dah ni.
ok la. tu je. sebelum lebih membebel2 kan.
ta-ta

6 Comments:

shazlea shayla @ maria said... [Reply to Comments]

makin lame makin mcanak2 naek inflasi..haih

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

mmg emosi kalau bab2 makanan kan..?sama la kita..

supermommapots said... [Reply to Comments]

lama dah tak blog makan2 ngan tina ekk..

lily lotus said... [Reply to Comments]

yerlah tetiba astro pun dah kena tax. mempasal jer :D

sharifah rosidah said... [Reply to Comments]

Handbag tu untuk mak mak datin sbb tu tak kena tax, untuk kita2 ni semuanya kena tax pastu orang2 yang jual makanan pun mengambil lah kesempatan padahal taugeh tak berapa sen pun. Kalau cakap pasal harga ni boleh tension kita dibuatnya.

peej said... [Reply to Comments]

maria - tu la kan.

buyui - haha. buruk perangai kan.

mommapots - ye ke?

lily lotus - really? cibais.

sh rosidah - kan. patut yang guna hari2 tu la murah. benci tau,.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...