Instagram : @peejburhan

petting zoo~

merasa la cerita pasal haiwan aje kan.
umah kita orang dah macam zoo ok.
segala binatang ade. ni pun aku tak snap pic aku beli ikan untuk aquarium. haha.
noy tak puas hati. hari tu raya. orang kan shopping untuk raya.
tapi aku shopping ikan. ngan shopping panties.
ye la. beli keperluan la kan. takda rasa nak kasut ke baju ke.
ok la ikan bukan keperluan la. tapi aku suka. comel ;p

ok dulu noy ada beli kura-kura.
minah tu memang. suka nak bela macam2 tau.
dah la beli sekali 5 ekor.
ni ada aku snap pic untuk tweet. nasib x buang lagi.


tapi dalam 5 ni. 2 je survive. lain semua mati. :/
aku tak gemar. sebab aku rasa kura-kura ni busuk.
bau ketut. menusuk hidung betul. dah la kuat berak.
tiap-tiap hari kena tukar air. sebab busuk kan.
tapi lantak la. dia yang jaga kan.
aku memang tak pernah kisah la.

sekali masa dia pergi kuwait ari tu.
nak taknak aku kena la bg makan n bersihkan bekas dia kan.
OMG. dah besar ok. besar kotak rokok macam tu.
scary kan. aku tak berani pegang pun.
aku biarkan dia dalam bekas. tapi buang air kotor. tambah air baru.
menggeletik ok kura-kura tu. aku dah menjerit2 dah.
seksa betul la rasa. tapi nak tak nak mmg kena buat. kalau tak satu umah boleh bau busuk.

sekarang dah bertambah2 besar ok.
bagusnya. bila dah besar dia dah kurang busuk ok.
kira tak basuh bekas dia 3 hari pun takda bau.
tapi noy kata sebab makanan. beli makanan mahal. taik dia tak busuk sangat.
maybe la kot.
so hari tu noy bersihkan bekas dia.
aku snap2 la sekali.
tgk la dah besar mana.

:: mr gaga. besar kan. scary. noy berani pegang. aku tak berani. aku geli ngan tangan dia tu ::

:: nampak kecik. tapi sebenarnya dah besar dan menakutkan. heheh aku la yang takut tu. ::

:: ms lala. seronok berenang ::


mula2 aku pelik apesal la nama kura-kura dia macam tu.
rupanya sebab lagu bad romance tu, "gaga ooo lala" hahha bengong.
lantak.

tu takpa. kan kita orang ada kucing luar.
bukan bela pun. tapi bagi makan.
so dorang mmg akan sentiasa lepak kat luar tu la.
hari tu kan belang tu dapat cholomon.
baru2 ni beranak lagi ok!!!
matiklah buat anak je kerojenye.

dah la time beranak tu scary aje.
sebab anak dia macam tak cukup bulan. takda bulu semua.
macam anak hamster. so scary.
ada aku tweet. tapi malas pulak nak korek2 gambar tu kat twitpic.
beranak 4 ekor.
sekor mati. sekor lagi lesap aje ntah ke mana.
so tinggal la dua.

noy kan gila suka kucing.
mesti la sekali sekala dia angkut.
so tengok hari tu dah besar.
tak menakutkan takda bulu ke apa.





macam mana kau tgk ternganga mulut dia tu.
macam tu la bising dia tu. bising tak hengat ok.
tapi geram sebab kenit. rasa nak tempeleng.


dan ini ialah cholomon. dah besr kan.
kejap aje. haih. tak lama lagi dia pulak la beranak pinak.
mampuih.

tu la aku cakap umah dah macam zoo.
aku tak gemar. sebab busuk ok. sikit2 ok la kan.
tapi nak buat macam mana. nak biarkan kesian kan.
terpaksa la hadap.

tu kita orang bising2 kat noy.
cakap. lepas ni kau bela burung pulak noy. lengkap umah kita jadi zoo.
pengsan ok melayan noy ni.
pastu ala2 penat nak jaga. dia suruh papa uruskan.
kesian tak pasal papa kena hadap semua tu.
noy pemilik zoo yang keji.
hahhaa. wah seronok dapat kutuk dia.
dia bukan baca pun.
pemalas. kalau bukak pun dia tgk gambar aje. la la la.

12 Comments:

chics said... [Reply to Comments]

Bestla petting zoo, lepas ni sapa nak pegang kau chargela hehe.

Dulu kawan mak aku pon macam ni, segala burung, arnab, biawak semua ada. tah hapa tah lagi. Tapi aku sukaaa

bRaiN fReEzE said... [Reply to Comments]

HU... Same mcm umah aku la Peej.. Mak aku duke bela... Seb bek skang banyak da bg org... Uih.. Noy menjadi pemerintah zoo yg kejam.. Kerahan tenaga pade orang lain.. Hahaha :)

farra8979 said... [Reply to Comments]

dulu kan, penah bela kura2 gak.. gigih tau, dok putrajaya, blk kg, bawak kura2 tu naik bas..
pastu dia besar n sgt besar.. terus geli.. pastu bg kat kawan jek.. sbb umah dia ade sawah padi..

Olivia Chin said... [Reply to Comments]

hahahha.. saya pun sama macam noy, suka je nak bela puppies. bagi mandi, makan semua. sekali puppies tu dah besar skit dan kurang comel, ayahanda la yg harus mengambil alih. terasa keji disitu. haha

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

ai pn pernah bela kura2 lama2 dia besar sebesar luas kalau kita kembang2kan 5 jari kita tu ..so i lepaskan dia kt tasik titiwangsa..x sanggup dh rasa nk bela...tkt jadik besar mcm kura2 besar nk mampos nanti..gilo imaginasi

syntheare said... [Reply to Comments]

umah sy cuma ada kucing saja...tp bau kencing yg hamat..sbb kucing jantan tu suka-suki pancut semua area. Ada ubat x jgn bagi kucing jantan wat peel mcm tu? org ckp kasi potong dia punya tut? yeke?

Liz Rohaizat said... [Reply to Comments]

owh, suka lala dan gaga. ala, dah besar ok la nak pegang. x la geli sgt. hehe.. tp masa kecik mmg busuk kan? dulu, ktorang jenuh nak basuh tiap2 hari.

setiap kali ambil gambar kucing, mesti mata shining2. buat aku rasa kucing tu ada supernatural power. hahaha

lily lotus said... [Reply to Comments]

ngehehe..cuteness sungguh

bvlgarigirl @ Arianna said... [Reply to Comments]

ya tuhan kura-kura hijau tu geli la..cam katak je rupanya...euuuuu..

Ietams said... [Reply to Comments]

memang rasa geli kan kalu tengok kaki tangan kura-kura tu,
pastu dia kepala tu pun rasa len macam..

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

kura2 tu bila dah besar semakin xbusuk sbb dia berak da tau flush.. hahaha

gle bising ok anak kucing sekor tu. tgk ngangaan je pun da tau :DD

peej said... [Reply to Comments]

chics - wah macam exotic sgt je binatang kat umah aku siap nak charge orang kan.

brain freeze - mmg kejam. tapi aku buat tak tau. pastu dia bebel sebab aku tak bersihkan taik. eh nasib la. sapa suruh nak bela banyak2 kan. :/

farra - kann. mcm ni ikutkan mama suruh lepas kat tasik. tapi noy kesian. sebab dia dah bela dpd kecik.

olivia. - sama macam noy. kejap je teruja dia tu. lepas tu pass2 kat orang lain. mmg keji ok korang.

buyui - omgggggg. takutnya. kecik macma ni pun aku dah geli. ni pulak besar. takoottt. ish bayangkan mmg besar. scary gila kan.

syntheare - mmg takda except sunat bila dorg 6 bulan. if lambat pun kadang2 if dorang dah tau pancut, tetap akan pancut. kira ok la ur cat pancut sebab tak sunat. tp hannan tu. dah sunat pun perangai mcm tak sunat ok.

liz - a ah kecik2 hari2 kena tukar air. dah besar ni 3 hari sekali pun ok. mata shining sebab bukak flash. if tak bukak payah nak snap. sebab dorang gerak2 tak dok senyap.

lily lotus - mmg comel. tp nak jaga tu jenuh.

arianna - ish. perlu la sebut kan. bertambah geli ok. :(

ietams - tak pernah pegang sbb ngeri :p

wani - kann. mmg bising gila ok kenit2 tu.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...