Instagram : @peejburhan

kursus kahwin day 2

yang day 2 ni lagi melampau.
daripada pukul 8am - 7.30pm
tak gila.
yang aku pukul 2 lebih takleh tido2 lagi. padahal badan punya la penat.

set la jam pukul 6am. melampau kau 6am.
macam zaman nak pergi sekolah. sekolah pun aku tak bangun awal macam tu.
pukul 6 pun bunyi la hp aku.
usually aku akan bagi snooze handphone aku.
tapi the day before tu aku snooze, every 5 minutes bunyi ok.
so macam pening kepala tido terganggu.
so semalam. aku tekan dismiss.
ambikkkk. baik punya tido.
nasib terbangun pukul 6.40am sebab yoki baring sebelah aku.
muka dia betul2 depan aku. pastu dia ngiau2.
yoki ni ngiau bukan jenis kuat. jenis kucing sakit tekak. suara takdak.
ada la 80 kali dia. eeeeekkkkk....ekkkkkk. eeekkkkkk.
so harus terjaga. terus melompat la bangun n bersiap.

so gerak dpd umah kul 7.30 mcm tu.
sampai kul 7.55am.
aku ngan confident merasakan. mesti half dewan takda orang lagi.
sebab gila ke? siapa yang nak bangun pagi2. dah la penat.
man, i was wrong. dewan dah penuh. aku kena duduk belakanggggggggggg sekali. motha focker.

ustaz 1st tu jenis serious. ada la dia try buat2 lawak. tapi aku macam tak berapa paham.
ok senang cerita. tak berapa kelakar la.
omg. seksanyaaaaaaaaaaaaaa.
aku rasa masa berjalan dengan slow sekali.
tiap kali tgk jam baru 3-5 minutes berlalu.
kau bayangkan kelas dia 2 jam. dah la lapar tak breakfast lagi.
ngantuk n mata kelat toksah cerita la.
tapiiiiiiiiii. problem aku ni. aku tak reti tido duduk. kalau kat sekolah ada meja takpa. boleh placing.
aku macma gayat. aku takut. tak pasal aku tersungkur ke apa. tak pasal kan.
kang terus tak jadi kawin. hahaha. wah tiba2.
so aku rasa. lepas ni kena buat kerusi ada seatbelt la. baru selamat.
hahhaa. aku mmg fetish seatbelt. kahhhhhhhhhhhhh

then lepas breakfast tu. ustaz no 2 adalah super best. pun lawak nak mampos,
terus rasa ceria.
memula aku ingat lepas makan mesti lagi mengantuk kan.
so oleh itu. aku rasa if nak jadi penceramah kena ada sense of humour la. baru best.

then datang lagiiiiiiiiiii. pakcik borang tu.
seriously i dont get it la.
kenapa nak buat benda yang sama berulang kali.
kau bayangkan dia suruh buat benda yang sama.
sorry to say. aku tak tau la orang2 lain ni pun bengap ke apa.
buat jugak apa yang dia suruh sebanyak sepuluh kali.
aku mmg tak sentuh la file tu.
sebab semalam dia dah suruh susun. tiba2 ni nak susun lagi. deeeeyyyy.
tapi kekecewaan sebab aku tak tau nak buat apa. nak tido tapi tak retiiiiiii :(

tu takpa lagi. elok boleh keluar awal. rehat.
dia amik 10 minutes dpd tu ok. urghhhhh.
lepas tu kelas lagi. letih sungguh.

yang annoying nya pasal tempat ni.
sebab rempit tu la.
dah la dok belakang kan.
so mmg sederet.
dorang ni fucking rude la.
semalam sorang. ni dah ada la geng 6-7 orang.
kira mcacam cikgu tanya.

cikgu : kamu faham tidak?
remp : x paham la. kau cerita je la. tanya2 pulak.

kurang ajar kan? suara kuat2 nak bg whole class dengar.

cikgu : jika kamu cakap begini...bla bla bla..maka sabit (tersabit la cerai tu. cikgu tu asyik sebut sabit la)
remp : e eleh kau. asyik sabit sabit. pakai la cangkul pulak.

rasa nak sepak tak?
they're trying to be funny. but the problem is. they're not. instead. they're fucking annoying.
like really..really really annoying.
siap gelak2 lepas cakap. tapi yang gelak geng dia je. urghhhh.
hoih banyak lagi la. sumpah rasa macam, haih kenapa la kau ni tak kena gelek aje.

tu yang dia cakap kat penceramah.
yang cakap2 lain.
aku tak tau la tuju ke siapa. tapi everytime aku lalu mesti keluar bunyi2 n ada yang aku terdengar.

"perempuan sekarang hisap rokok la. dah kawin nanti aku bagi hisap lain"
"hoih ramainya yang comel. bakal bini siapa la ni. kalau aku dapat ni"
"hmmm..selesanya badan"

fucking disgusting.
aku dah macam. siapa la yang sanggup kawin ngan orang2 macam ni kan.
ok of coz la ada.
aku bukan menghina la. maybe dia dibesarkan surrounding macam tu. tu yang hasil macam tu. i mean jadi rempit n all.
tapi boleh tak sopan sikit. kalau rasa tak perlu cakap. takyah. dengar aje la.

pastu time cerai2 tu. ada la 10 kali tanya lebih.
ada sorang tu bukan geng tu la tapi asyik tanya pasal cerai n ada gf lain.
contoh : ustaz, kalau la kita dah kawin. tapi kita ada gf lain. pastu kita cakap kat gf kita tu. i ngan bini i dah takda apa2. jatuh ke talak?

n trust me. ada banyak lagi ok soalah merepek macam tu.
bakal laki siapa la tu? kalau laki aku tanya banyak sangat pasal cerai n gf lain.
mmg aku sepak muka dia time2 tu jugak.
tak. kau datang kursus kawin. kau happy nak kawin.
yang kau berminat sangat pasal cerai n gf lain ni apesal?
orang cerai tu mintak dijauhkan ok. taknak pikir pun.
tapi andai kata jodoh tak panjang. baru la kau rujuk balik kat pejabat agama ke apa.
herrgghhhhhh.

lepas2 tu ok la.
ada ceramah dpd doktor pasal kesihatan.
dia sempoi aje. tak bermaya aje. tapi sekali2 keluar lawak. best.
n thennnnnnnnnnnnnnnnnnn datang balik pakcik borang.
kau bayangkan how ridiculous it is. pasal borang je. campur2. slot ada 4 jam.
ok tau la kau owner. jangan gila kuasa plisssssssssss.
aku rasa patutnya pakcik tu dah tak boleh buat ceramah la.
sebab dia macam dah ala2 x betul sikit.
he's 70 btw.
kau bayangkan tiba2 session karaoke dalam tu.
ok bukan la karaoke. dia nyanyi2. memula besame mucho, pastu sway, pastu tah lagu melayu apa tah. oldies la. panjang okkkkkkkkkkk. siap ngan gaya2. ngan pitching tinggi semua.
kau tau la. all the rempt n cendols suka la. swiiitt2 semua.
orang kalau nyanyi kena swiiittt. mmg feeling la.
aku rasa nak hantuk kepala kat dinding ok.
somebody help me.

then ceramah lain.
patutnya ceramah 1 jam 1/2. tp sejam aje.
sebab pokcik borang nak cakap pasal borang lagi. boleh?
pastu orang2 sekeliling pun buat lagi benda yang sama all over again.
siap suruh isi. orang2 ni pun isi la siap stapler bagai dia suruh.
nice.

pastu ada sketsa itu ini pulak.
last2 pukul 7.30pm gerak. :(
i was fucking annoyed the whole day.
ok kecuali time ada penceramah best la.

so kalau la nak bagi markah. out of 10. i'll give it 5/10
tu pun sebab penceramah yang super best.
if markah untuk tempat tu aje. aku bagi 3 kot.
sebab buntuit mak kematu nok. rasa nak pitam. sebab kerusi mmg la ada span konon. bontot aku pun ada span. haha. tapi rasa kayu. macam mana itu?
tapi Alhamdulillah. semalam takda pulak trip electric ke apa. ok je.


akhir kata. aku akan simpan sijil kawin aku baik2.
kalau ada peti besi aku nak masukkan dalam peti besi.
sangat seksa weyh nak abiskan masa ni. tobat takmo pergi lagi.
kalau boleh jangan la pergi sorang.
bawak la geng. kalau x sumpah bosan.
tapi takpa. seksa aku dah lepas. ngeh ngehhhhhhhhhhh.
seksa lain pulak menunggu kan lepas ni. pffffttttt.

p/s : tgk la betapa annoyed nya aku. gambar sekeping pun aku x ambik ok. blk rumah check. rupanya battery camera pun dah abis. nampak sangat camera pun tak sanggup lagi. hahahhaa.

21 Comments:

Liz Rohaizat said... [Reply to Comments]

wah, mau kahwin ke? jgn lupa jemput kitorang nie. hehehe

CidaZam said... [Reply to Comments]

Peeja ambik krusus swasta ke atau majlis islam yang anjurkan?

Saya yang baca je ni pun dah meluat dengar cerita rempit tu... malang la perempuan2 yang jadi bini diorg... bukan hina but perempuan kalau boleh nak suami yang leh membimbing. kalau isu cerai kawin diorg boleh buat main, than perkahwinan tu pun bagi diorg mainan je la... patutnya kurang ajar macm tu, tenaga ceramah halau je... ingat besar sangat duit yang diorg bayar? heheh sori emo kat sini

nasaoji said... [Reply to Comments]

hehe..tingat pulak kursus kawen aku p dulu..

peej, soklan mamat tu tang kalu dah kawen, then ckp kat gf dia tak dak ape2 dah ngn bini dia tu, satu pembelajaran tu..jwpan ustz tu aper, jatuh tak talak?...

biasa (sb aku 2 3 kali jg urusetia kursus nih), soklan yg glamer adalah bab2 cerai ni la...

tu ada peratusan jugak, lepas p kursus, peh tu tak moh kawen..sb tak sedia nak cerai, erti kata lain, kawen nak, tp, tup tup mai kursus, baru tahu tanggungjawab kawen tu beso.. ;)

an15 said... [Reply to Comments]

I dulu pegi yg sebelah ofis KRU tu. Beriya book tempat sb katanya femes tmpt tu. Sikit lg nak tumbang bila dgr never-ending ceramah :p

Softtouch [Hanim] said... [Reply to Comments]

waa...peej dah pergi kursus kawin...xlama lagilah tu...tahniah..

tp betullah penceramah kene best kalu x mesti akan ngantuk punya...

Nurul Izzah Nasir said... [Reply to Comments]

terbaek la.heee
tp seriously bila bace pasal rempit2 tu boleh buat sakit hati.
oh my god wonder jugak eh.sapelah bakal isteri diorang tu.
bakal isteri diorang tau tak attitude diorang mcm tuh?
fuhh speechless bila bace.
dunia..duniaa :(

~ mizzAmy ~ said... [Reply to Comments]

thanks kak peeja dah reviewed pasal temoat kat Bangsar tuh. ada few peoples suggested that place tapi tgh berbelah bagi lagi. now dah baca, so no need to go kot. hahaha...

Lady SharpShouter said... [Reply to Comments]

haha. sian ko peej. tp mmgla, ko pegi mana pun ade je mamat kerempitan mcm tuh. diorang ni mmg annoying siot.aku biasa kena dlm wayang. gila bodoh kot tak reti diam. rasa mcm best sgt agaknya.mmg malanglah sape yg bakal bini tu..

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

haha..kerusi ade seat belt?hahahaha!adoilah peej..

pakcik borang lak..adoi obses dgn borang kehhh?siap ade nyanyi2?lol

the rempitness...ish bangang sape la nk kawen ngn laki cmtu..mulut mcm ape je...lempang je lain kali..cuba srh ckp kt depan berani ke?eh apesal aku emo?:P

Preloved Shop said... [Reply to Comments]

peeja, i dulu pon kursus kawin sana,ustaz sorang ni (yg u ckp tua/owner tu) siap cite ada artis ppuan ni siap mintak tolong kat dia nak nikah coz dah ngandung..dia siap kasitau nama artis tu..tak baik bukak aib org kan..tak pasal2 yg dgr ceramah masa tu tahu..tapi patutla artis tu tup2 tahu dah kawen tak sanding pon..opps tergossip plak..hehe

talkwithmykeyboard said... [Reply to Comments]

remp2 tu dtg nk kursus ke dtg nk bt onar??? i yg bc ni pon gila annoyed...
xtaula cmna org yg hadapi tuuu~
mcm nk sepak j rsa...~

aNnAsUe'G said... [Reply to Comments]

hahahahahahah! aku sgt memahami situasi ko dgn pakcik tu! sebab aku pon dah kene dulu2. sigh.

sweethOneY said... [Reply to Comments]

aku mmg tak suka jenis2 lelaki mcm tu. xleh tgk pompuan. lalu je semua nak ditegur. kot ye pun mata tu nak tengok bdn org, dok senyap2 boleh ? haihhh.. spesis tu mmg lah aku antiiiiiii

Leeds Al-Malique said... [Reply to Comments]

Dua benda yang mati hidup balik pun saya takmau ulang;

1. kursus kawin
2. kursus memandu

Leeds Al-Malique said... [Reply to Comments]

Dua benda yang mati hidup balik pun saya takmau ulang;

1. kursus kawin
2. kursus memandu

Daily Dose Of My Ramblin' said... [Reply to Comments]

Bloody annoying punye rempit. Kalau aku, sumpah I've walked away from the room and made a report at the organizer. Giler annoying. My tolerence level is VERY LOW when it comes to rempit.

For future references (to sape2 yg nk kawen anytime soon and are reading this comment), I went to tempat kursus kawen kat Setiawangsa right next to KRU nye building tu. Memang bagus, bersih and the room is small and alhamdulillah during my kursus (and my friends when they went there few years after that) tak de lagi rempit. Maybe sebab tempat tu kecik and kurang fames. But It really helped in getting us thru the kursus yg sememang nye bosan nnk mati.

Tak sanggu wei nk deal ngan rempit. Seksa mati hidup balik lagi boleh tahan dari seksa dealing ngan rempit.

~Rempit hater

A.I said... [Reply to Comments]

kau criter psl bebudak rempit tu pon aku dah bleh bayangkan batapa 'panas'nya ati kau kt sana. eeee...geli!

eh pija, kau jgn simpan lelama sijil tu. harus diperguna pakai cecepat tau!

Mommy Prince said... [Reply to Comments]

giler lah mcm ni nyer kursus kawen kak Peej.dak opis aku td lepa baca blog ko terus dtg kat aku sebab dia pun experience same cam ko.
kalau aku pun berangin( tak sukelah rempit, kasar sangat , kurang ajau)

bRaiN fReEzE said... [Reply to Comments]

OMG kan Peeja.. Budak2 Remps memang macam tu kot.. Suke nak jadik perhatian dgn menjadi kurang ajar... But dieorang tak sedar pun ape dieorang buat tu menampakkan kebodohan masing2.. Ee. Tak boleh tahan lah! Bukan nak jadik prejudis ke hape but seriously annoying!

peej said... [Reply to Comments]

liz - kawin? gulp.

cida zam - entah la. rasanya swasta. tapi di pantau oleh jakim la. susah nak cakap la. takkan nak halau. sebab ni bukan zaman sekolah2 kan. semua dah besar. patut boleh pikir sendiri.

nasaoji - jawapan ustaz tu tak jatuh talak. sebab dia kata takda apa2 ngan bini dia. kecuali kalau dia cakap, "i ngan isteri dah cerai/i dah ceraikan dia" then jatuh talak. :)

an15 - penat kan. macam tak berkesudahan je rasa kursus ni. :|

hanim - kan. sebab bendanya lama. so mmg boleh bikin pening id penceramah buhsan melampau.

izzah - takkan tak tau. maybe dorang suka kot.

amy - try tempat lain la. tempat tu ok la. out of 10 rasanya 7 penceramah best. tapi tang borang2 tu tak tahan tu. n ada terselit remps tu kan. nasib kot. tak tau la kalau amy pergi tiba2 best ke apa kan.

sharpshouter - aku pernah kena kat wayang. wayang mbo. lepas taubat tak pergi lagi. dah la scary pastu annoying.

buyui - masalahnya macam la aku berani nak lempang kan. hahaha. bebel kat blog berani la. hahha.

preloved shop. - omg. kejinya. time kita orang takda la pulak. tapi keji kan. i mean people trust u. suddenly dia kecoh2 mcm tu. ramai gila kot dlm satu kelas tu kan.

peej said... [Reply to Comments]

talkwithmykeyboard - entah. ada yang ada pasangan. tapi yang paling memekak tu datang sorang aje. dia kata dia nak kawin ni ngan indonesian. entah ye ke tak. saje nak kecoh ke apa.

annasueG - tension nak mampuih kan. aaaaaaaaaaa...

sweethoney - sbb tu la mereka spesis itu. sbb mereka mulut begitu. kalau geng lain x terima kot spesis mcm tu.

leeds - hahaha. a ah la. kursus driving 6 jam kan. tp driving better kot. sbb umur tgh muda n semangat nak bawak kereta. eh tp skrg pun semangat nak kawin kan? haha.

ddomr - omg tell me about it. sama la. belum lg i cerita pengalaman2 kita org kena ngan rempit. sangat durjana ok. tah bila la nak cerita. tp serious. i focking hate em. kalau mati katak pun mak tak kesian ok. opppss. matiklah mulut takda insuran kan aku ni. erghhh.

a.i - insyallah. heheh. aku pun tak menyabar. tapi kena kumpul duit uolls.

mommy prince - tu la kan. nak buat macam mana. nasib badan.

brain freeze - kannn. dorg rasa mcm best. tp dorang tak tau betapa orang meluat n menyampah. betul bukan nak hina. tak kisah dorang nak naik motor ke apa. tapi budi bahasa tu.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...