Instagram : @peejburhan

busy bee membuat hantaran :)

hantaran yang 1st batch dah siap lama. 2 minggu lepas kot.
tapi aku takleh nak tepek.
sebab aku rasa macam kesian kat tuan punya.
ye la belum settle majlis aku dah tayang2 kan.
padahal bukan dia baca blog aku pun.

aku rasa 2 minggu tu lambat lagi.
tapi selagi aku tak buat.
selagi tu la papa sms cakap bila aku nak siapkan hantaran orang. very the kecoh tau.

siap ada sekali tu. pukul 11 malam. tiba2 dia sediakan ruang untuk aku gubah hantaran.
padahal aku tak kata pun aku nak buat malam tu.
ciitt. so nak tak nak esoknya tu aku buat la jugak.
benda tak susah. sebab bunga letak tu dah siap lama.
so tinggal nak balut polisterin. ikat ribbon. n susun2 aje.
sedar tak sedar malam tu aku siapkan 7 ok. gila.
tapi mama tolong la monitor. tak berkenan je dia cantas.
jangan main2. boss besar tu.

tapi gambar time buat tu takda la. takda sapa snap. sobs.
siap je malam tu jugak aku hantar.
haha kesian gila. umah dia bilik pengantin tak siap.
merasa tak tau nak letak mana. ;p

then lagi balance 3 tu aku relax2 je sebab tau. 3-4 jam boleh siap 7.
ini pulak 3 je kan.
so aku buat last monday. n mmg betul kejapan je siap :)
oh sirih junjung aku x amik. sebab selalu orang nak pakai fresh flower la apa kan.
aku tak kosser. aku kata tu sila buat kat orang lain.

papa adalah sangat sweet.
dia snap pic2 ni.

:: tah apa yang aku kebek tah ::

:: tengah buat ps3 sambil tengah cakap apa kat mama. tgk la tu muncung2 mulut nak bg mama faham. hehe ::

:: mama pulak buatkan bakul ::

ada kain lebih tu. dia buatkan la cantik2.
bahan aku beli ni semua cukup2.
takda lebih.
kecuali kain n ribbon aje. lain semua licin.
ada la balance bola2 glitter sebungkus. tu pun sbb kawan aku tu suruh tambah.
aku mmg amik 2 bungkus je. dia kat amik lebih.
mmg lebih tak guna.
tp tgk mama ada guna untuk buat bakul tu.

seronok jugak buat benda ni kan.
penat la sikit. tapi kerja apa tak penat kan.
tapi aku adalah pemalu. macam tah apa2.
tadi kat majlis. aunty tu dok promo2 kata aku buat.
pastu orang cakap cantik *uhukk-uhukk. orang cakap bukan aku yang cakap. aku kan suka tak yakin ngan hasil kerja aku*
aku macam pandang lantai aje. macam malu2.
ahahahah. tah apa2. malu ngalahkan pengantin.

nanti aku tepek hasilnya ye. :D

12 Comments:

eyk@_zuL said... [Reply to Comments]

kakakkkkkkkkkk...!!
hehehee..saje je..:p

peej said... [Reply to Comments]

haha. kau sihat ke tak dik?

talkwithmykeyboard said... [Reply to Comments]

nnt nk kwen sis bt smdri jer laa...
xyh tempah2..
then... nnt ltk ok hasil dia...tringin nk tgk..=)
one thing...pndai sis bajet bnda ek..
x rugila g2..=)

deasa said... [Reply to Comments]

penah gak berangan nak hantaran kaler itam...

tapi taktau la tahun bila baru dapat..
huhuhu

nanti tepek eh hasilnya...leh usha2

Latina said... [Reply to Comments]

peeja..usah malu2...bukan smua org ada bakat mcm u ni tau..tahniah!!!

Softtouch [Hanim] said... [Reply to Comments]

nnti nk tgk hasilnya..mesti cntik nie...

*Tinie* said... [Reply to Comments]

wow..ps3 jadi hantaran.?

syida_spears said... [Reply to Comments]

kak peej, nk tgkkkkkk hantaran yg akak wat. hehe. wah kreatif nye!

razzi@ajeet said... [Reply to Comments]

x sabo nak tengok hasilnyerrrr

lily lotus said... [Reply to Comments]

orang kalau tangan memang berseni buat apepun jadi :)

nasaoji said... [Reply to Comments]

kamu cantik la peej!...

peej said... [Reply to Comments]

talkwithmykeyboard - Insyallah. buat sendiri aje. jimat. :D dah pandai budget sebab dah 2-3 kali buat kan. so kira kali ni tu yang reti budget tu.

deasa - skrg trend kan warna hitam ni.

latina - tu la. ramai cakap mcm tu. tp tah kenapa confident tu kurang. ;p

hanim - :p

tinie - tu la. zaman moden.

syida - boleh la sikit2. heheh.

ajeet - dah tepek dah pun. ni br reti2 nak reply komen kan. ;p

lily - Alhamdulillah. tp cantik pada kita tak semestinya cantik kat orang kan.

nasaoji - hahhaa. lari topik sungguh. apa2 pun terima kasih.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...