Instagram : @peejburhan

meriahnya raya~

wah tajuk macam meriah sangat kan? padahallllllllllllllllll.
paling la raya tah apa2 ok.
sebab raya dihabiskan dalam bilik sebab demam tahap kronik.

raya eve aku dah demam teruk.
tapi tetap tolong apa patut.
then malam, terdengar la mama cakap umah tak kemas lagi la apa.
so terus aku bangun bersihkan abuk2. n lap segala antik mantik ni.
dengan demam2 ok. sedih betul.

lepas tu rasakannnnnnnnnnnnnnnn. terus demam panas melampau.
dengan seram sejuk, batuk, selsema. sedih betul.
so memang tido aje.
tapi kul 4ish am macam tu every 1/2 hour akan terjaga.
sebab tak selesa sangat. ngan batuk n rasa dada n tekak kena siat2. herghhh..

paling emosi. sbb makan semua tak rasa apa. tsk.
padan muka balasan kan. tak abis2 kata, "tak rasa nak raya la. tak feel raya la"
ambik..makanan pun terus tak rasa apa. tsk.
so pagi raya semua pakai cantik2. aku ngan baju tido. ngan koyok segala.
tidooo aje. konon nak beraya sana sini semua tak jadi.

oh aku cuma pakai baju raya malam tu aje.
sebab...sebab....sebab...ada org istimewa datang beraya. ngeh ngeh ngeh. ;p
ok kalau ikutkan aku nak buat bodoh aje.
tapi noy kata aku adalah masam. *u bitch!* sebab peluh2 kebah tu kan.
pastu lepas mandi aku nak sarung baju. tiba2 takda ok. takkan nak keluar berkemban.
so pakai la baju kurung yang ada kat almari tu.
oh suka. sebab mama kata sama cantik sama padan. ehemm. eheeemmm..
kelepak.. kelepak. kelepak. kelemmpoonngggg..
e eh. tiba2 bunyi kompang pulak. oppppssssss.
wah tiba2 excited kan. gila ke?

nway, aku demam hinggalah semalam.
semalam baru ok.
ok still ada rasa pelik2 la.
tapi kalau makan tu dah rasa best sikit tu kira ok la kan.
oh sekarang tengah rasa teringin nak tomyam la.
nak hirup2 masam2. tapiiiiiiiiiii. semua kedai tomyam tutup la. tak bukak :(
kena pergi kedai2 mahal kat shopping complex la.
tapi sedapkah? mana yang best?

oh hp jugak kena bar. sungguh menyedihkan tau.
takleh nak tweet2. :|
kesimpulan cerita. tahun ni takda gambar raya. haha/
takpa. tahun depan ada.
takpun nanti kalau ada sapa2 buat open house. aku akan beraya sakan. :D

ok tu je update raya aku.
nice kan?

10 Comments:

PertMuffin said... [Reply to Comments]

saye tak kira, apa terjadi anda tetap kena jemput saye datang masa wedding anda nanti walaupun kita saling tak mengenali antara satu sama lain. heihei! *mode teruja berlebihan*

ah ya... tomyam sedap kat Lerk Thai. macam2 jenis tomyam dia. sumeeeee sedap.. jangan tanya Lerk Thai KL kat mana sbb saye cakap pasal Lerk Thai melaka.. :D

Lyana said... [Reply to Comments]

akak jaga diri elok2 okeh.time raya nilah kene makan besh2 :D hehehe btw selamat hari raya, sila makan obat...

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

ko saja je kan xnak letak gambar raya & org istimewa itu!! kejiness!! haha

lilRed Farah said... [Reply to Comments]

amboi amboi amboiiii dah bincang bincang rege n tarikh kah??? aku nak dtg!!!! ko jemput ke tak, aku tetappppp dtg!!!!!

bRaiN fReEzE said... [Reply to Comments]

Adui... Siannye ko demam di ariraye... Notgud kan??? Ehem2.... Aik? Bile nih?? Sungguh aku tak tau... Ari2 ngadap blog ko.. Isk isk... Semoga bahagie.. Bile nasik minyaknye??? Wink wink

A.I said... [Reply to Comments]

sian sungguh la raya kau. bleh lak demam dtg time tu pulak kan..isk.
aku ni byk gmbr raya. tp malas nk mampos nk upload. ayoyo..

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

wahhh bau nasik minyak sudah mariiiii....

Papapoko said... [Reply to Comments]

dah baik dari demam?

chics said... [Reply to Comments]

Memang musimla aku rasa aku pon kene :(

Get well soon!

lily lotus said... [Reply to Comments]

salam aidilfitri peej :)

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...