Instagram : @peejburhan

5 Ramadhan~

menu semalam.
indahhhhhhhhhhhh~
takda yang lebih indah dpd masakan mak.
dan indah lagi. bila balik je semua dah siap. bergolek aje. haha.
anak keji.

:: kari ikan bawal emas ::
:: ikan goreng dan lebihan ayam goreng ::
:: sambal goreng ::
:: bendi n kubis rebus. kacang panjang fresh. ulam buat cicah sambal belacan ::
:: masak lemak rebung (beli). noy tu hantu rebung. kalau boleh hari2 dia mau beli ini lauk. gila kan ::

semalam ke GE mall.
so mama kirim suruh beli kuih nyonya. 
sebab papa ada meeting. so tak dpt nak pergi pasar juadah.
so beli la. 14 ketul = rm15
tapi mmg sedap la kan. 
tapi blk tu papa cakap, "kalau kat pasar keramat. rm15, papa dapat 45 ketul"
huh? baru terasa. hoih mahalnya kuih kau.

btw. ingat tu kuih cara berlauk. tp bukan ok. tu macam otak2 rasa dia.
tp macam tak bakar abis. if garing lg sedap kot.
noy lg bengong.

noy : pija apa nama kuih tu kau cakap?
me : kuih apa?
noy : apa? acar bercara?
me : haaahh? apa tu?
noy : kuih yg korang suka tu. acar bercara kan.
me : hahaha. hotak kau. cara berlauk la. apa yang acar bercara?
noy : heheh. nasib baik saya tak tweet lagi. hihi.

haih. kenapa la aku ada adik begini?
oh rebung n dua bawah ni hasil belian ke pasar juadah au2.

:: caramel. hoh sedap. nak lagiii!!! ::
:: murtabak singapura. saya sukaaaaaaaaaaaaaaaa. ::
:: P.G pulak beli kuih2 ini. lepat pisang, kuih abuk2 n kuih hijau tu. kuih apa tu? kuih bakar yea? ::
:: dan air tebu. blk je terus masukkan kat freezer. nak buka baru keluarkan. lalu ada effect ice belended sikit2. heheheh. nyamannnnn ::

ok itu aje.
selamat berbuka semua. 

12 Comments:

Olivia Chin said... [Reply to Comments]

Bulan puasa ni saya makan banyak. Rambang mata kalau kaki dah jejak bazaar ramadhan. :)

SoFiA.opY said... [Reply to Comments]

ok jadi gilaaaaaa sebab nampak murtabak singapore!

tq peej!

zasst ke au2 asap!wink wink

+ aisyah + said... [Reply to Comments]

sedapnya tengok lauk2 tu...
saya rindu masakan ibu~
apakan daya berada di perantauan sekarang....
T______T
*padahal kat selangor je

haha.noy adalah lawak okeyh :D :D
tunang dia pe cer?lama tak dengar kabar~ (gaya cakap macam kenal je)

Drama Mama said... [Reply to Comments]

air tebu is my fave!!!! kejaop nak suh cik abang pi beli kat pasar ramadhan! hehehehe

kelakar ok noy! acar bercara *gelak guling-guling*

http://twinkywinkystars.blogspot.com

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

ooo u pon suke feeling2 ice blended erk?ai pon suke tp arini ai masukkan cendol dlm freezer..dan hasilnyaaa...arghhhh....

peej said... [Reply to Comments]

olivia - tu la. bahaya if pergi pasar kan. rasa mcm nak semua aje.


sofia - ye ye. sedap. pastu dia tabur2 daging. nyammm


aisyah - kan kan. masakan ibu the best. ada aje. tapi dah tak feature dlm blog ni atas permintaan individu.


drama mama - kannn. tiba2 acar bercara. apakah?


buyui - best sangat kan. rasa ais2 itu. nikmat betul. heehhe

Xuriana said... [Reply to Comments]

pija,

smlm aku jumpa PG kat pasar setiawangsa.. aku ckp hye, pastu dia sengih nampak gusi.. ko tau tak betapa bangga and happy nye aku? u know what i mean? haha

SURIA AMANDA said... [Reply to Comments]

bulan posa mmg kaya ngan makanan..sana sini banyak makanan tapi paling aku x suka adakalanya lom buka posa lagi dah bau basi....nyampahss...wahai peniaga2 semua..meniaga la dgn jujur...bukan senang cari duit weh..

shuweet said... [Reply to Comments]

pergghh.aku rindu murtabak singapore kat param setiawangsa tu....yummyyy

peej said... [Reply to Comments]

tina - kau tak abis2 ngan keseronokan kau. gila ke apa?


suria - kann. kecewa tau. dah la org dah terbayang2 nak makan. bencikk.


shuweet - ada ke? aku mmg x pergi la setiawangsa punya. penuh sgt org la. rimas :|

shuweet said... [Reply to Comments]

ada..aku taun ni lum pegi lagik...memang tak penah mis g param sana..then satu lagik kat situ yang sangat sedap kuih limas(tol ke nama kuih ni, tepung pelita kot), yang dlm daun pisang tu...terbaeekk weih...

Xuriana said... [Reply to Comments]

hello.. ko tau la PG mcmane.. susah ok nak senyum.. 13 tahun aku kawan ngan ko, ada la 3 kali dia senyum ngan aku kot.. ini kira achievement tau?

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...