Instagram : @peejburhan

14 Ramadhan~

makanan semalam.
banyak beli. :)
tapi as usual. tetap serbu apa yg mama masak dulu.
semalam semua best2. sampai tak tau nak makan apa.

:: mama buat spaghetti bolognese. berbuka semua makan ni aje. lepas tu baru repat nasi. ::
:: huish tgk ni mcm nak lg lak. smlm mkn sikit aje.  ::

oh pastu tgh duduk2. mama cakap kelmarin dia makan gerang asam.
aku dah emosi. sbb ye la. aku cakap aku nak.
tp bila aku takda dia masak. i wanttttttttttttt.
pastu dia kata ada tinggalkan aku sikit. nanti panaskan. yeay.

oh tah apa kena banyak sangat pic rotation gila. bodoh ok.
so pandai2 la korang rotate kepala korang.

:: gerang asam ::
:: tempoyak. tak makan :( sbb to many lauk :: 
:: mama buat lempeng pisang. sedap sangattttttt ::
oh sebab semalam tak masak.
so papa pergi pasar juadah. mama pesan beli la dua lauk.
sikit aje.
sekali balik. haaaa kau. semua sedap2.
tak mendengar arahan tau papa ni.

:: masak lemak sembilang n pucuk ubi ::
:: masak lemak siput sedut ::
:: masak lemak daging salai ::
:: pajeri terung ::
:: murtabak singapore ::

malam around 10ish kita orang repeat makan nasik pulak.
stone ok masak lemak tu. pedas pekat semua,.
dah 3 thn kot mokcik tu meniaga kat au2 tu. mmg terbaik masakan dia. semua sedap.
dia tak buat banyak. rasanya ada la 5-6 lauk mcm tu aje. semua sedap.
kira macam masakan kat umah la.
ok jangan nak tanya aku makcik mana ke apa. letih aku.
pandai2 la agak sendiri.
aku tak pergi sana. if pergi boleh la tolong snapkan pic ke apa kan.

so itulah menu berbuka semalam.
hari ni tak tau nak makan apa.
ada ikan jacket(cencaru) je ni. :(

10 Comments:

Sa-buah hati... said... [Reply to Comments]

ala peejaa....murtabak singapore fav kite..isk isk..mana nak cr ni..

nak blik muar jauh.. sob sob..

SURIA AMANDA said... [Reply to Comments]

huii..cair dah air liur ni ha...dh terasa rasa dah sodap eh...

Tijah said... [Reply to Comments]

isk. bedoser ok tayang2 ginihhh. huwaaaa. lapa...

landaklaut said... [Reply to Comments]

Peeja, apekah gerangannya gerang asam tu? Mcm masak asam pedas ke? Ingat kerang. tgk2 gambar, bkn pulak. huhu.

Arin said... [Reply to Comments]

kitaorg kat melaka panggil " jerang asam " ..yang daging byk tetel ( bahagian lemak-lemak ) tuh kan?

Misterious Yuyu said... [Reply to Comments]

sedapnya spageti!..xpnh mkn gerang asam..tp nmpk cam kari je

Intan ~ Nur Azlina said... [Reply to Comments]

sedap nye masak lemak daging ngan siput sedut itu... ade belimbing sekali kan.. pergh... tetiba lapar blk...

buyuiazliana said... [Reply to Comments]

masak lemak daging tu letak rebung x?kalau x de, noy x bising ke rebung dia x de..heheh!

Mommy Lily said... [Reply to Comments]

spagetttiiii sedapnyeee..pandaila mama dia masak. kalau masak sendiri lagi sedap dari beli kan spagetti tu sbb boleh alter resepi. kasi pedas sikit ke apa kan

HaNa NyoTa uHArA said... [Reply to Comments]

aishh lapa la plakk...!!

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...