Instagram : @peejburhan

kegilaan sudah kembali..ngeeee~

siapa yang dah berkurun baca blog aku tau la.
betapa aku ni gila main game.
aku suka game pc. sebab senang nak control.
oh n make sure control pakai mouse aje je.
tak suka pakai keyboard ke apa. susah.
mouse senang. click2 aje. ngeh ngeh. tak mencabar langsung. ;p
ye la kan. main game untuk tenangkan jiwa. so biar la senang2 kan.

so dah sekian lama tak main game sebab takda pc.
kat laptop main game tak feel. tak smooth. lembabs aje.
so memang takda la main2 game ni.
pc lama pulak dah uzur. berat segala.
pc main mama selalu guna. so memang tak senang la nak main game.
plus tu pc original. HP punya. so memang specs tak hebat untuk main game.
so berakhirlah zaman gila game ni.

last year masa the sims 3 keluar. menangis aje.
semua kata best. tp tak dapat nak main :(
sampai la noy beli pc baru2 ni. ok tak baru sgt la. dlm 2 bulan lepas kot.
terus cergas beli game the sims 3.
sekali takleh main. sebab kedai tu kata dorang tak janji windows 7 boleh main game tu.
cibais. dah la takleh refund. satu game rm15 ke rm20. keji.

so lupakan je la.
then baru2 takda internet lak.
n tengah berjalan2 ke sg wang. jumpa lak kedai jual game.
oh indahnya rasaaaaaaaaaa. tanya boleh tak windows 7 main.
dia kata ok. "verrry surrre". haha org yang jual tu org philipines. so tau la pekat macam mana english dorang.



so balik. kasi install. n yeeee haaaaaa
boleh main. sukeeeeeeeeeee.
n yessss. the sims 3 adalah sangat best. me loike.
banyak gila boleh explore.

merasa la main tak stop2 kan.
bayangkan dalam masa tak sampai sehari main aku dah ade dua anak ok.
dah la gap tak jauh. ngeh lawak.
cea dalam game boleh la. reality memang tak sanggup la.
bayangkan baru main game aku dah rasa penat nak jaga anak2 tu.
ni pulak betul2. can die.

tapi lama2 aku sangaps.
yang aku perasan. aku ni kerja asyik la pindah umah. hahah.
3-4 hari sekali aku bawak pindah.
semua umah la aku nak rasa. feel mana paling best.



lawa2 la umah dia.
mesti orang yang buat game ni n design2 umah dia pun architect n interior designer. serious lawa.
haaaa..jangan tak tau. aku ni cita2 nak jadi architect or interior designer.
tapi tak berapa nak cerdik. so tak kesampaian la ye.
so aku praktikkan dalam game ni pulak. hahahha
lepas dah try semua umah.
aku beli lot kosong lak. pastu aku design2 umah. syiokkkkkkkkk.
cantik2 ok. kalau betul2 la. dah kaya aku jual plan umah2 aku tu ok.
wah matiklah perasan kan. ;p
then lepas berapa hari dok umah yang aku design berjam2 tu.
aku pindah n design umah lain pulak ok.
ahhhh indah. eh takde ke game kerja aku design umah aje? ngeh ngeh.


then since ada internet ni.
bila nak on game asyik la pop up keluar nak update game tak?
so gatal pergi la tekan yes.
gembira tgk dia update.
last2. lepas tu takleh on ok. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
alamatnya kena uninstall then install again.
shit la. penat ok nak main.
anak aku sorang dah adult. sorang teenager.
yang aku ngan laki aku lagi one day nak jadi warga tua.
wah laki ke nok? oppppssss.

tapi akhirnyaaaaaaaa. bila game tu takleh main.
aku beralih ke game lain.
oh masa beli game tu.
aku siap beli satu lagi game :D
katanya gila game kan. harus tamak2. ;p

mula2 aku beli simcity society ke apa.
tapi takleh lak. so tukar. game tu takda. so aku replace ngan something similar.
aku pilih lah game cities XL.

oh antara the sims n simcity, aku suka lagi simcity.
sebab macam mencabar sikit.
sebab kita jadi mayor n buat dpd tanah kosong jadi city yang pesat.
aku main dpd zaman simcity3000. game tu kekasih lama tina bg aku pinjam. ;p
suka aku. dpd satu city. dah berjaya aku buat connecting city yang lain. 
then keluar simcity4. aku main jugak.  then expension pack dia. simcity4 rush hour. syiok abis la.
Alhamdulillah aku main semua berjaya la. bertambah suke la kan.

so tadi aku try la cities XL ni.
kagum. graphic lawa gila. macam real. me loike.


then tengok la tutorial dia.
banyak gila berchapter2. takpa. tengok gak.
walaupun macam paham aje. aku rasa 60% je aku paham kan.
lain2 bedal aje. janji cepat abis. tak sabar nak main game ni.
ala2 dah macam paham tu. terus main.
uwaaaaaaaaaaaaaaa. nak menangis ok.
sebab mak bankrupt uolls.
matiklah cashflow aku -$30k ok. gila kau. mampuih.


stress gila aku main game ni ok.
apa ni? game tapi nak stress2. herghhhh.
bayngkan stress sampai jantung aku macam berdebar2 aje. gila.
game dia best la.
cuma banyak sangat nak kawal n banyak sangat button itu ini.
kelam kabut aku tak tau nak check mana satu.
kejap office takda orang nak kerja la.
kejap tak cukup retail la.
kejap hotel takda pekerja bawahan la.
hoihhhhhhh..lepas satu kau settle. satu lagi masuk line. gila ok.
kelam kabut la aku. kalau tangan lapan pun belum tentu cukup ok.

terus aku quit. hahahaha. dah la auto save.
memandai tau. tak sanggup aku tengok kehancuran bandar aku. mueheheh.
takpa maybe 1st try kot.
lepas ni aku akan lebih berhati2.

omg. did i just wrote a long entry pasal game?
sorry la. aku memang gila.
pasal game pun nak stress2. pathetic gila.
tapi best ok. bila menang tu best la.
rasa macam kalau ada pertandingan main game mesti aku johan. haha perasan.
tapi kalau kalah?
alamatnya. quit. hisap rokok. makan hilangkan stresss.
wah alasan.

ok. nak sambung main game.
harapnya berjaya. :D

22 Comments:

Che Sue said... [Reply to Comments]

layan sim3 kat ipod nyer.. hampeh xley cheat! terkial2 keja xkaye2!! mcm haram betui!

Nad.is.me said... [Reply to Comments]

Esok pi JB aku nak carik game2 ni. The Sims 3 sangat mengugat keimanan aku. Pergh.

WHYYYY PEEEJAAAA WHYYYYYYYY.

Wahaha.

Anyway, game Cities XL tu mcm challenging gila eh? Skrg ko stress takpa, esok lusa kau dah terrer, siap boleh apply post perdana menteri okay. Dah tau macam mana nak handle area sendiri. Tak sia-sia kauuu tauuuuu stress kau tu. Gagagaga.

(Matilah kene lempang pasni.)

Tina Banana said... [Reply to Comments]

kau kan kalau dpt game, dh tak tengok benda lain dh.. cuba lah tgk aku ngan anak2 ke, ada gak faedahnya, haha

Alia said... [Reply to Comments]

OMG!!!!

Kau tau aku pon beli pirated punya Sims 3 tu skali tak compatible dgn Windows 7!!! Celaka!!!!

Aku dah hampir 6 bulan tak main Sims 3 tu!!!!!!!!!!

KEMPUNAN!!!!! (haha, mcm org mengandung pulak...tp kempunan main games, apakah!?)

OMG AKU NAK MAIN!!!!!!!

Oleh disebabkan aku tak boleh main The Sims 3...aku main World of Warcraft je la hari hari...haha...itu pon best sebab Don yang bayar fee bulan bulan tu. HAHAHASJAHSAH.


Alia the Geek Gamer over and out.

nUR_rOsALiNdA said... [Reply to Comments]

sama la ngan husband kita..kalau dah mengadap ps2 tu, ajak makan pon leh jadi gaduh...mengacau kata nya..hahahaha

Linglung said... [Reply to Comments]

gua pun pernah main 2 game ni..tp yg lama punya. dan gua setuju dgn lu, gua lagi suka main simcity, lagi mencabar dan lagi ralit, sume keje tak jadi bila dah start main. tp sejak akhir2 ni gua tak berapa ada masa nak main game. mungkin nanti gua nak apply AL 2-3 hari khas utk main game. amacam? keh keh keh

bantal bucuk said... [Reply to Comments]

i like this ;P
me pemain tegar the sims 3
best giler sebab cantik la..real je macam life betul2 kan
nasib baik compatible dengan win7 ni
dulu pakai vista takleh bukak langsong >.<
kalau pirate punya jgn update taw..
simcity pun macam best je tengok, tapi tak penah main lagi..teringin pulak nak try..

Leen said... [Reply to Comments]

I loike Sim 3.. Memang gempak graphic dia.. hoih, ni yg rasa nak start balik main ni

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

lama jugak ok xmain the sims.. xsempat2 T_Tv

butterbrownie said... [Reply to Comments]

i cannot install sims 3 sebab xde key dia..sapa ade tolonglah email saya sob sob butterbrownie@hotmail.com

cikcoklat a.k.a Haiza said... [Reply to Comments]

gler bes sims..kalo men slalu cheating2..hahahaha...sbb kalo nk hrp gj mmg xleh nak beli perabot2 tu..plg bes leh woho-woho hahahaha

Lin said... [Reply to Comments]

hi peej.i'm ur silent reader..waa i love sims!!! tapi tu la masa nk main tu takde. beli cd sims tu dah nk dkt 2thn tak main2.kekeke.
then aritu cari tgk casing je tinggal.cd dah ilang.huhu

doll said... [Reply to Comments]

bestlaa dpt main games nie!

nie br nk login anak2 dh menunggu sama x sibuk nk main gak..cane tu?alih2 main farmville jer..tp abis gak laa level kita..ahahah..

men game nie sbnrnye bagus tau..buat kita alert n quick thinker..cececeh..time games mmg semua quick thinker..time kena kejar datelines kat opis, hampes!

Syatilla said... [Reply to Comments]

peej..i suke gak main sim dr 1st yg gmbar org bdoh giler smpai lah sim 3 ni.keje i bagi branak jer..then buang anak tu (jabatan kebajikan dtg hambek).hmpeh kan?seb baik lah bukn btol2.kalo tak i lah mak paling kejam dlm dunia ni:P

muna said... [Reply to Comments]

peej, laki aku dah mati, hahahahha. gila sedih..masa tuh baru je kawenkan anak yang sulong. mati depan menantu lak tu. beriyer2 menanti aku nanges :p

tapi aku tensen..takde letrik ke apa ke tah kan. cucu aku lahir aku tak sempat namakan. selamba dia auto generate nama. apa jadah sume nama melayu, cucu aku nama omputeh? tak sedap lak tu T_T hilang mood terus

lily lotus said... [Reply to Comments]

rajin melayan game sexy ni. hohoho..teruskan usaha utk menjadi champion. kalau ada tournament kompem i sokong u 300%!

Sumijelly said... [Reply to Comments]

waaa.....ko dh main sim city 3 ker?? sumi masih di takuk lama..
nak g beli gak la....x aci la..mcm best jer...

eee..ni yg duk mengadap pc x henti2 nie..asyik nak kaya jer....hahahaah

erkk.burn kasi sumi satu leh..hahahaha (kes malas nak beli la..)


Sumijelly.com

miMiE aZiMaSK ^V^ said... [Reply to Comments]

mem games memang seronok kan.. mie pun kekadang terlayan jugak bersama main games ngan hubby yg hantu games.. hehehe

Munirah Abd said... [Reply to Comments]

hahahha org pun tgh main. kursus2x ni sangap nak main game nasib baik bawak installer the sims3. lappy lembap pun xpela as long as hilang skit sangap.hahhahaha

kolakolakila said... [Reply to Comments]

syok main kalau tau cheats......kalau tak...ades...rasa mmg kalah sentiasa...huhuhu

peej said... [Reply to Comments]

che sue - haha. ok la tu. dulu aku rajin main tak pakai cheat. lagi mencabar gitu. last2 orang aku mati muda kena penyakit ok. sebab sampah sarp banyak. hahahah.


nad - muehehe. sekarang dah terel ok. tp stress jugak jadi mayor. banyak kerenah ok rakyat jelata ni. wahhh. feeling.


tina - aku kalau dah jumpa game. memang lagi tak bergerak la weyh.


alia - kat sg wang ada weyh yang boleh comply ngan wins 7. yeahaawww.


rosalinda - hiahahah. memang ok. nak tido pun teringat2 kat game. hampeh gila.


linglung - betul. sekarang dah start main cities XL tu terus tak check2 the sims. wah gila melampau sampai AL. hahah.


bantal bucuk - ye ke. saya adalah gatal pergi update. padan muka.


leen - ye..ye.. sila la main. ketagihan.


wani - best. sila la sempatkan diri.


butterbrownie - hari tu ada. tapi tak ingat letak mana.

peej said... [Reply to Comments]

haiza - heheh. hampeh. woohoo yang dia suka.


lin - ye ke. sila la beli baru n main. serious best ok.


kak doll - paham2. pija kalau main game. if ada tetamu bawak anak ke apa. terus stop. sebab budak kecik mesti ala2 nak main. masalahnya if dorang main. matiklah kelam kabut semua. takpa. lain kali main time anak2 dah tido. erk. lain macam pulak bunyi ayat tu. hahahah.


syatilla - hahahahha. sama la. tp tu zaman dulu la. rasa2 anak tu tak comel aje abaikan. biar kebajikan amik. tak pun if dah child. jgn bg pergi sekolah. so dia akan pergi military school n terus tak balik2. tsk. kejam gila.


muna - hahah.dramaticnya. dah la mati depan menantu. tiba2 anak nama orang putih lak. kau sure ke tu anak laki kau? ke ada scandal? mueheheh.


lily lotus - takdanya. cakap aje. memang takkan la masuk tournament. takut la. hahah


sumi - ye sila beli. berbaloi-baloi ok.


mimie - tapi tak bagusnya. terus lupa semua. makan, orang semua lupa. memang ngadap pc aje.


munirah - wah bagus. orang busy berkursus, dia ala2 concentrate. tapi sebenarnya main sims.

kola kolakila - betul. tp if takda cheat pun ok. cuma lambat dpt anak. bg stable br boleh buat anak.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...