Instagram : @peejburhan

tempat makan best untuk orang-orang yang pandai makan~

eee..tah apa-apa tajuk kan.
semua orang pandai makan kan. ada ke orang tak pandai makan kan.
apa yang dimaksudkan ialah bagi sesiapa yang pandai makan banyak la kan. ;p
sebab konsep adalah seperti buffet.
so siapa perut kecik takleh terima makanan banyak-banyak macam tak berbaloi la kan.

anyway, noy telah membawak aku makan kat tempat yang best and puas hati.
makanan adalah thai steam boat.
nama kedai pun 'eat all u can' amik. tak reti-reti lagi.
jawabnya. memang melantaks la kan uolls.


tengok la pilihan makanan dia weyh.
banyakkkk gila. cendawan pun ada macam-macam.
sayur la, fishball segala balls ada. yang basah2 pun ada kat freezer2 tu.
ketam, ikan, ayam, daging, sotong, udang, kupang, kerang hoih segala macam la.
memang ala-ala agak tamak je tak tau nak mana satu kan. menggila ok.


mula-mula pergi aku takut sikit la.
ye la selalu pergi johnny's kan pakai electric punya.
ni pakai gas ok. siap kat meja kau ada tong gas.
aku dah ala-ala paranoid.
aku cakap la kat noy, tak bahaya ke smoke kan.
katakan la ada leaking gas ke apa.
elok nyalakan rokok terus meletup ok. tak ke takut kan.
tapi kejap aje paranoid tu kan. nampak makanan lupa terus. hahaha.

kedai ni baru bukak rasanya.
so masa pergi takda la ramai sangat.
ada la customer tak sampai 10 orang kot.
sekali ada announcement ala-ala kat shopping complex ok. macam feeling airport pun ada.
siap dua bahasa, in english n malay. rasa nak pitam.




oh kedai ni dekat deretan kedai2 baru dekat taman dagang.
dekat galaxy ampang. eh galaxy ke nama dia. entah.
ala yang ada wayang mbo tu. siapa tau. tau la yea. tak tau nasib ah.
oh satu kepala x silap dalam rm20++ aje. x sure ++ tu berapa.
tp aku hari tu makan ngan noy berdua. campur air buah 2. total rm55 macam tu.
murah kannn?? tah bagi aku ok la.
if nak banding ngan johnny's la.
tapi jangan la kau membazie ambik banyak2 tapi tak makan kan.
sebab if dalam mangkuk kau tu ada lebihan macam lebih 100g macam tu dia akan charge rm10.
rasakan. bak kata pepatah, orang tamak selalu rugi. ngeh ngeh.





oh boleh pilih dua soup.
ada 5 soup tak silap. tp time ni kita orang pilih chiang mai & tomyam.
tomyam dia terbaik hoih. sukeeeeee. haih tengok gambar ni terbayang-bayang kesedapannya. nom nom nom
oh siap ada tempat bakar2 n panggang2. aku tak tau.
nak balik baru tau. hampeh.
kalau tak boleh pilih mana nak n suruh dorang bakar kan. sukeee.

will definetely go again.
puas hati betul la makan.
tu pun gerak awal sebab noy tak sihat pulak.
kalau tak stay je lama-lama makan sampai 10 round.
hahah tamak kan. tp ye la. kata eat all u can kan.
memang 'can' sangat la weyh. ;p

so kalau sesiapa penggemar steamboat n tau area2 ni sila la try ye.
best. gerenti puas hati.
orang cakap lebih kurang tupai-tupai la.
tp takleh challenge la tupai2 macam class2 sikit kan.
ni macam biasa2 aje. tp makan puas hati la. :D

ok itu aje. buhbye.

20 Comments:

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

whuah kite teringin nk mkn steamboat!!

DeeDee said... [Reply to Comments]

mmg murah la tempat ni. dahla boleh pilih 2 jenis sup pulak tu. malangnya aku tak biasa area ampang @ tmn dagang. sobs.

DeeDee said... [Reply to Comments]

mmg murah la tempat ni. dahla boleh pilih 2 jenis sup pulak tu. malangnya aku tak biasa area ampang @ tmn dagang. sobs.

DeeDee said... [Reply to Comments]

mmg murah la tempat ni. dahla boleh pilih 2 jenis sup pulak tu. malangnya aku tak biasa area ampang @ tmn dagang. sobs.

NenekPenne said... [Reply to Comments]

Korean BBQ steambot kat plaza pantai n ioi mall kat puchong pun ok, ada steambot n bbq..

ada satu lagi flaming steambot kat sunway..tu pun not bad

tapi as u said, tupai2 stakat ni yang the best laa... tapi mungkin ada lagi kot yang best which kita tak tahu kan kan...

kat taman dagang? kena try ni...

Leen said... [Reply to Comments]

Meleleh air liur tengok ni.. tapi tak tahu kat mana *muka sedih mintak2 peej kesian n bagi direction* haha

Uncle Lee said... [Reply to Comments]

Hi PeeJ, Wow! To have makan here, looking at that half a mile long food display, must puasa whole day, ha ha.
And that steamboat looks delicious. From the smiles of your friend, it must have been good.
I guess you all live to eat, not eat to live, ha ha.
Have a nice day and keep a song in your heart, Lee.

Sue@Iza said... [Reply to Comments]

Peej, ape nama kedainyer...kang aku masuk sume kedai kat situ nnt...

erh, kau ada try ayam penyet kat warung solo ke hape nama kedai kat situ...

shiela said... [Reply to Comments]

sgt dekat ngan my house tpt tu..tp tak penah try lg steamboat die..just try mknn biasa2 je..hee

A.I said... [Reply to Comments]

aku yg nk pitam tengok!! mmg kene sangat la ngan tembolok aku ni. ayoyo...tppppppppp..itu galaxy ampang pon gua x tau ktna. apa macam?

Anonymous said... [Reply to Comments]

peej,u must try seoul garden at one utama..ala2 mcm ni jugak,superb!

- nasz

aNnAsUe'G said... [Reply to Comments]

aku baru mkn steamboat kat desa park city. tp takleh lawan johnny's la. kat ampang aku tak terer sgt la. kang sesat kelaparan. huhu!
tp serius murah tmpt ko pegi tu ok! terlioq! ;p

F A R Y N said... [Reply to Comments]

peej,sederet ngan galaxy ke apa?
nanti ko kasi direction kat chatbox aku eh...aku nak pi terjah kedai tu nanti..

suezensuzanna said... [Reply to Comments]

taman dagang...tau!..dekat mbo...!!. tauu!!..ape name kedai??

anlene said... [Reply to Comments]

sri Q thai kan..
memang best gile...
u should try satay daging bakar kat kedai tu.. memang beshhh

khairie said... [Reply to Comments]

pergh.. meleleh air liur.
pasne wat entry jalan-jalan cari makan camne banyak2. hahaha. i like.

alexa said... [Reply to Comments]

halal ke?

SaraGurL said... [Reply to Comments]

haiyyoo
very d yummmyyyyy :P

Anonymous said... [Reply to Comments]

Bole bagi address steambot tu tak? Nak pegi mlm ni

Anonymous said... [Reply to Comments]

aduh,dh ar pregnant neh..terliur aku..hubby tlgggg...nk mkn,nk mkn steamboat...!!!!

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...