Instagram : @peejburhan

pergi majlis belah ice pulak..akhirnyaaaa~

malam tu tido nilai umah jonet.
sebab senang nak pergi linggi..dah kira half way kan.
oh wedding belah ice buat kat rumah dia yg kat linggi.
kira suasana kampung la..

noy adalah pengapit.
ice cakap dorang gerak kul 1.30pm.
kita org sampai around 1.20pm..tgk pengantin dah bergerak..
matiklah bridesmaid xleh pakai.. ;p
padahal jonet dah pecut sakan ok.
tapi agaknya pengantin pun x menyabar nak sanding..tu gerak kot.
sampai tgk dorang tgh sanding..ziha jadi pengapit bidang terjun..hohoh.


:: the lovely couple :D  ::
mak ice suruh aku renjis2..ish xmo la..
aku ni mmg pemalu lg penyegan..so terima kasih la..mak segan.
so terus serbu makanan.
lupa amik pic makanan..kata kelaparan..so terus ngap aje.
lauk2 ada yg nampak pelik aje.
pelik bukan sebab apa..sebab lauk2 yg mmg x biasa jumpa kat kenduri kawin.
tapi pelik2 pun mak ngambik aje la..kelaparan kan.
sekali makan rasa nak pitam uollsss..
sebab gila punya sedap ok..sedap x terkata la.
sebab kat kampung kan..so semua masak sendiri..terbaik la.
siap ada masak lemak labu..yg semua kata sedaaapp bangat.
aku x makan..sebab mula2 aku ingat ikan..hohoh..
tp aku x makan labu..so xpe.
then rupanya siap ada masak lemak rebung n perut ...what..apesal aku x nampak??


 hoh cuaca adalah super panass..like panas mencucuk2.
peluh memang mengalir la sana sini..
muka aku dah ghupe ada orang curah air dah. nice.
tp i guess better la kot..dpd hujan kan.
lg payah...jadi kerja nak bergerak ke sana ke mari pun payah aje.

:: nysys & linjo ::


 :: oh salah satu barang dlm goody bag ialah kipas..hoh..mmg sangat2 la berguna ::

 :: kawan lyna (sorry aku x tau nama) - lyna - jaja ::


huda gila hebat..pakai sarat2 mcm tu..satu peluh pun aku x nampak..
dia kata berpeluh..tp aku tgk elok je muka xde apa ok..
yg aku baju dah kuyup.. bau pun dah ala2 bau ikan masin ok. like seriously.
sampai rasa concious gila..apakah aku berbau ikan masin ni.
aku try jugak bau2 kalau ketiak aku mmg masin..xde pulak.
xpe abaikan.
then later papa n mama dtg :D
sorang kan x jd pergi putrajaya..so dorang dtg belah linggi ni.
which they love it very much..sebab makanan sedap la kan.
mama siap tambah ok..tp ratah lauk aje..gilo.
aku ada jugak feeling nak tambah..tp agak2 la kan.



then masuk toilet..
lepas tu aku terlepas dorang punya session mengambik gambar yg proper
so xpe la..join kemudian je la..
so snap2 gambar2 candid aje...finee.






then before balik dan masing2 berpeluh sakan.
tetap gigih cam-whoring. harussss..







 oh memang best la suasana kampung kan.
music pun pakai gamelan.
then malam tu ada kuda kepang. tp aku x stay la.
sebab katanya xde kereta kan.
so kalau x ikut mama n papa balik. mcm mana pulak kita orang nak balik kan.

masa naik kereta bau ikan masin semakin kuat..like wtf.
aku terus spray2 perfume banyak2.
mula la mama bising2 cakap bau taik kucing la apa la.
aku diammmm aje..sebab janji orang x cakap aku yg busuk sudah.
semua sibuk la check kasut masing2 .
including papa..dalam jam2 tu sempat bukak kasut tunjuk2.
nak jugak buktikan bukan dia yg terpijak taik kucing ke apa..haha..kecoh.
aku diam je x cakap apa.
tp sekejap2 still lagi mama mekak2 cakap 'apa yg busuk sgt ni'
fuck..jgn la sesiapa notice aku yg berbau ikan masin ke apa.

 hoh traffic gila teruk
maybe ramai org balik dpd kampung kot..kata cuti panjang kan.
mmg banyak gila la accident semua.
biasa la malaysia..accident belah lain..tp belah sini pun tumpang jam..sebab nak tengok kan.
so tgh jam2 tu..aku amik2 barang kat handbag.
tiap kali bukak handbag..makin kuat bau ikan masin tu.
so aku check la..apakah ini semua,
sekali sebab telur pecah ok.
dpt je goodies bag aku mmg campak je dlm handbag..kata handbag besar gabak kan.
agaknya aku dok kepit sana sini..so telur pun pecah.
sebab apa busuk semacam?
sebab itu ialah telur pindang ok..hahha..matiklah patut bau segala macam.
no wonder la aku bau ketiak aku mcm ikan masin.
ye la..dah kata kepit handbag kat ketiak kan.
terus bungkus telur tu dlm plastic..baru la boleh bernapas..haha
damn u telur..x pasal aku ingat aku adalah ikan masin tau.

oh begitu la kisah perkahwinan ice di linggi.
yg membuatkan mak terasa diri ikan masin.
but it was a great wedding..good food :D
tu yg paling penting pun kan..wah matiklah makanan yg paling penting katanya . 
ok tu je..ta-ta

12 Comments:

ZIANA ♥ FARREL said... [Reply to Comments]

wakakakakka...u buat i gelak xingat ok...bau ikan masin..i pun feel je baca..betul ke peej bau ikan masin??****teeeeeetttt*** rupenya telur pindang pecah da...isk..i xsuke telur tu..xbest!

Anonymous said... [Reply to Comments]

Babe,

kenduri kt linggi ke.......i pn kg kt linggi gak...hahahahha tah2 bersedara dgn si ice ni kot...kah kah kah....

-watie

A.I said... [Reply to Comments]

wakakakakakaka...giler lawak la wei. citer org kawen bleh tukar jadik criter ikan masin. rupanya telo! adoi...

Leen said... [Reply to Comments]

Hahaha, tetibe peej jadi ikan masin..

afiq said... [Reply to Comments]

telo? ayooooo hai! smpai ke linggi.. dokek dah mo kg den tuh.. huks

PinQib said... [Reply to Comments]

hheheh.,
mint rebung ke??
kalut tol bunyi entry ni..
;)



happy selalu ye peej.,
jarang jumpa gadis pemalu skunk ni:P

NenekPenne said... [Reply to Comments]

i dulu pun kahwin kat kg.. makanan masak sendiri adalah terbaik yer..gulai kawah daging lembu campur tulang lembu campur umbut kelapa..mmmmm...

Tina Banana said... [Reply to Comments]

lawa la makeup si huda.. i like! :)

shiela said... [Reply to Comments]

tegelak gile aku baca cerita ni..haha..lawak benar..

lily lotus said... [Reply to Comments]

cantik pics semua..congrates untuk pengantin :)

peej said... [Reply to Comments]

ziana - pun x suka. rumah ni mama je makan telur tu.


watie - a ah..umah dia kat kundur hilir :)


a.i - haha tu la..masa type aku terasa keji sebab buat entry wedding ice sekali ngan ikan masin..ngeh


leen - serious bau ikan masinnnn ok.


afiq - katanya kawan baik. harus gigih sampai ke linggi. heheh.


pinqib - mmg kalut. ni kes orang pemalas nak baca balik entry utk check typo before publish..hohoh. oh saya bukan la pemalu sgt..kita ada certain things yg malu la.


penne - yea? nice.


tina - tu la..sangat2 lawa.


shiela - oh masa berbau ikan masin tu serious x lawak ok. sampai org nak salam pun x kasi dekat ok.


lily lotus - thanks :D

Anonymous said... [Reply to Comments]

peej, yg aku nih lagik lah kesian. apa itu telur pindang??? huaaa...
tolong lah kasihani aku...

~miss penang

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...