Instagram : @peejburhan

boleh sakit jiwa..grrr^*GNK#$&H&^%$$#!!~

hoho jiwa adalah sakit.
problem ialah laptop gila.
bila laptop gila. tuan pun boleh jadi gila.

aku rasa virus2.
nak suruh kawan repairkan. x ramai reti betulkan laptop kan,.
so kena hantar kedai la..hoh..confirm mahal.
aku benci nak hantar2 kedai ni.
problem 1 aje. nanti dia kata la 2-3 benda yg rosak..herghhh.
n berapa lama pulak dia nak repair kan.

problem laptop ni ialah x boleh off.
if off aje..rasakan la separuh nyawa nak on balik.
dia macam tgh2 loading nanti dia macam stuck..graphic mengigil2..ok xde la gigil kan. tp mcm goyang2 la.
then kau macam x boleh tekan apa. kau off la mcm mana pun x boleh.
solution ialah kena tutup plug terus la.
ok mmg la tak bagus kan. but takda cara lain..herghhhhhhhhhhh.

ok bila dah tau problem tu.
aku mmg tak off la kan.
takda la panas melampau ke apa. sebab aku pakai cooler pad tu.
tapi problem bila orang lain yg suka off.
samada off plug ke..x pun tutup abis..konon stand by mode la. nan ado nye..tutup terus jadinya.

all this while ok lagi la.
nak on ada la amik dlm 5 minit ke..
paling lama 10 minit la..cuba 5 kali..later ok la..boleh je on.
tp ni dpd semalam sampai ke hari ini x boleh bukak ok.
sekarang ni stuck lain pulak..instead of gambar goyang2..
ni keluar turun2 macam feeling2 cerita matrix. benciiiiiiiiiiiii...
pastu dia off sendiri masa loading..pastu sendiri ter on balik. then loadinggg..then off balik.
hoih mambang..kau main on off pulak mambang.

nice kan.
terima kasih laptop.

6 Comments:

Dils said... [Reply to Comments]

Tak bole bukak safe mode?

Then run virus scan and buang files2 berkenaan kalo jumpa virus itu?

lilRed Farah said... [Reply to Comments]

incik kaseh buat repair2 lappy ni. die amik berapa aku tak tau. biasalah...ignorance. mau di tolongkah??? die tinggal pat subang. kerja subang epot. kalau convenient pd ko, sile roger. atau... kitorg akan ke ikea this sunday. dlm pukul 9 ke 10am mcm tuh. ye... aku mmg ske kuar pg sbb malas bersesak ngan org. mau jumpe di ikea buleyh juge.

kalau nak roger, roger no 017 aku. ade dekat info facebook. :D

Ajipp said... [Reply to Comments]

hahaha pandai buat kelakar laptop awak tu...

bukan tunang noy pandai ke bab2 komputer??
err saya agak je...

Tina Banana said... [Reply to Comments]

aku suh ajib tgk kan, nak?

peej said... [Reply to Comments]

dils - ok mak adalah rabun i.t uolls..serious x paham. hahah.


lilred - akan di roger if apa2 ye.


ajipp - dia pandai pc n software. if problem software ok la kot. if hardware ug rosak dia x reti la.


tina - ok jugak tu. nanti if aku dah x tahan sgt aku bg tau la yea. ni ok pulak dia boleh on..gedik laptop ni.

Marina Monroe said... [Reply to Comments]

Ohh...padan lah mama nengok Peeja tengek kat PC mama pagi tadi, buat hal lak laptop yea..

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...