Instagram : @peejburhan

that's why im peejburhan..n u still a nobody~

sesiapa yang berblogging rasanya mesti dah rasa komen2 yg merepek2 dpd anonymous.
siapa yg belum kena tu..xpe..sabar sikit je lagi..nanti2 kena la tu.
x kisah la kau rasa blog kau xde orang baca ke apa.
tapi percayalah..dalam sikit2 orang baca tu..ada jugak yg sakit hati.
nak mengaku x berani..maka pakai la anonymous.

aku ni sebenarnye dah agak immune dgn anonymous semua ni.
sebab seriously..setakat nak kenakan aku..aku boleh terima la.
ok la..aku akan emo kejap la..tipu la x terasa kan.
tp xde la mendatangkan kemudaratan ke apa.
tapi seriously kalau kau nak kutuk..sila direct kat aku aje.
jangan nak corner ke orang2 yg xde kena mengena.
macam kawan2 aku ke..keluarga ke..kucing ke..pokok ke..kereta aku ke.
kalau macam2 tu mmg aku x layan la..aku reject terus.
sebab aku x tau penerimaan orang tu mcm mana kan.

sebenarnye kan..anonymous ni xyah layan.
sebab aku rasa mcm buang masa.
sebab tu kadang2 aku jenis reply sikit aje..kalau org tu continue..aku ignore aje.
sebab aku rasa layan anonymous ni mcm kau dlm keadaan bilik police tau.
yg ada two way mirror ke apa tu..
ala yg kau nampak cermin...tp orang dpd dlm tu nampak kau.
so mcm bangang kita mekak2..tp x nampak apa..nampak muka kita sendiri aje.
yg orang tu menyorok belakang tu tgk je gelagat kau.
mmg mcm bangang.

ok..aku tau mesti akan ada orang cakap disable je komen anonymous.
mmg la boleh..tp aku kesian kat orang2 yg x reti nak komen guna registerd acc.
x semua orang celik I.T kan.
plus aku ni xde la in denial nak orang puji2 aje.
orang kutuk xleh terima ke apa.
so far aku x pernah la x approve comment yg kutuk aku.
unless kau kutuk benda2 lain seperti yg aku mention kat atas tu..tu mmg aku x layan la.

tp aku pelik la..kenapa nak kena guna anonymous eyh?
kalau korang perasan la..usually org pakai anonymous ni yg komen dorang bersungguh2.
i mean they have a hell lot to say.
segala mukadimah ..kata2 nasihat dan pendapat la nak bg.
bagi aku la..komen anonymous ni la yg selalunya paling ikhlas sekali.
tapi tu la..anonymous...apa laaa..
lain kali letak je la nama betul kan.
i mean kalau kata2 kau tu bagus..boleh la orang lain quote ke apa.

x pun nak lagi best..kau buat la blog inspirasi dpd setiap komen2 anonymous yg kau tgglkan tu.
i mean mesti orang akan bertambah suka ngan blog kau.
lagi meletup2 kalah blogger2 terkenal lain ke apa.
tapi i guess u don't have what it takes to be a blogger.
or maybe just a normal human being yang berani pegang to what ever he/she want to say.

so akhir kata...
that's why im peejburhan.. n u still a nobody.

11 Comments:

Tina Banana said... [Reply to Comments]

spot on girl!!!!

:)

momguess said... [Reply to Comments]

aku penah dpt komen dari anony nie
ex fiance bf aku skg
hell betoi

mummysya said... [Reply to Comments]

Yg peliknya, dalam dengki tu nak jugak singgah blog kita kan..

Sungguh banggang org mcm tu...

kak Kin pon msh kena lagi, x habis-habis dan tak putus-putus.

Entah knplah masih wujud spesis banggang mcm nie..

Kita buat pandai jer lah dear, biar dia bodoh sengsorang...

swit@kon said... [Reply to Comments]

busuk ati tu namanya.
biarkan peej!

ms. lili@ said... [Reply to Comments]

huhu this is like so relevant with my latest entry..

memang taknak layan, tapi kalau dapat anonymous comment time emosi tengah kacau tu lah yang tak tahan tuh. i mean kita pun manusia biasa kan, kadang2 leh handle.. kadang2 takbleh.

and i agree with you on disabling anonymous comment, sebab macam malas nak menyusahkan reader nak kene ade acc / log in acc sume kan.

haihhhh.

everybodynme said... [Reply to Comments]

Wehe... Suke nyer kite dengar ayat2kamu tu wahai cik peej.. mmg de golongan bangang mcm 2.. kalo x suke jgn bace kn... watpe na komen bg sakit2 ati.. gilos... bawak2 sabar ye... manusia mcm tuh buat nyusah jerk pk!!!

Penari.Gendut said... [Reply to Comments]

Anonymous = Ppl with NO BALLS, hence their arguments aren't legit.

Apa credibility diorg yang membuatkan diorg punya mukadimah, ayat-ayat sembur ikhlas hati bagai tu boleh pakai? NOTHING.

Sebab tu lah kita selalu ignore comments diorg. KAN!

Voluptuous Vixen said... [Reply to Comments]

biase la tu kak peeja.. bukannye kak peeja mengumpat diorg pon kan yg diorg nak sebok2.. sy pon penah kene smpai kene ugut nak repot polis segala padahal sy tak blog pasal die pon. susah betol ade org perasan nih. haih skrg nak blog pon takde hati dh.

syazana said... [Reply to Comments]

Diaorg sbnrnya cemburu...diaorg x da blog @ nak create blog x pandai @ x da sapa bc blog dia...bl tgk blog org lain best n ramai yg follow..dia panas hati lah...

syazana said... [Reply to Comments]

Diaorg sbnrnya cemburu...diaorg x da blog @ nak create blog x pandai @ x da sapa bc blog dia...bl tgk blog org lain best n ramai yg follow..dia panas hati lah...

Lilianna Mardiana said... [Reply to Comments]

you go girl!!
exactly, they're just a bunch of losers that keep on hating others. :)

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...