Instagram : @peejburhan

cerita2 yg x berapa rugi tengok~

aku kan cakap hari tu nak buat review kan.
biasa la..aku ni cakap aje..lepas2 tu kemalasan aje.
so kali ni rajin sikit.
i mean rajin buat entry macam ni la.
ni pun sebab malas nak upload pic semua..so buat entry yg x payah pakai gambar. ;p

nway..lepas aku tgk cerita deadline hari tu.
aku tgk cerita final destination 4.
gila la hampeh.
macam sakit hati..i mean graphic macam melampau.
cerita dia x macam mula2 dulu..yg kau seram n trauma.
tapi sekarang ni dorang just buat mcm ngeri aje..
seram tu dah xde..sebab dia punya sign tu mcm ketara sgt.
mcm 1st punya..kan alex tu mcm kena2 angin aje..so mcm kita x tau dia mati mcm mana.
ni semua sign dah nampak..so apa nak cemas kan..kau tunggu je la aksi terburai2 ke apa.
gila x best...paling benci tiba2 end up semua mati..tah apa2 tah.
so kalau korang x tgk pun aku rasa x rugi..buang masa ajo.

then aku tgk cerita the blind side aku rasa.
sandra bullock berlakon.
based on true story.
oh gila best cerita tu..sila tgk.
aku rasa sedih bila tgk cerita tu.
bg sedikit keinsafan..bila tgk kesusahan orang.
n lagi satu bila tgk..wujudnya manusia kaya yg baik hati macam tu.
oh cerita pasal ada sorang budak black ni miskin bapak xda..mak drug addict.
lembab dlm sekolah semua..tp baik bla bla bla.
one day sandra bullock one family nampak dia jalan malam2...xde arah tujuan.
dia bg tumpang tido umah dia.
lama2 dia dah sayang budak tu..dia jaga terus n last2 jadikan anak angkat.
dia mcm didik budak tu sampai berjaya semua la.
mmg best la..
so sila tgk..kalau korang x suka lantak korang.
sebab aku suka aje.. ;p

oh satu lg cerita sandra bullock jugak.
all about steve.
cerita ringan tp menarik jugak.
pasal sandra bullock yg obsess kat steve ni.
obsess yg gila melampau siap stalk lelaki tu..gila scary ...
memalukan pun ada..lawak pun ada.
best la cerita dia..so boleh la tgk k.

haha gila bengong review aku..
mcm ke hapa aje..
xpe..ni bukan review sangat la.
ni macam aku bg korang cerita apa yg best utk di tengok.
n apa yg x best langsung utk di tengok.

korang ada apa2 cadangan cerita2 baru yg best untuk di tengok?
jgn la bg cerita2 yg kena download ke apa.
bg yg senang untuk di access la yea.. :D
ok tu aje..ta-ta.

12 Comments:

didie said... [Reply to Comments]

hye..im ur silent reader je actually..tapi nk suggest gak few movies nieh..tengok la cite dorian gray..best!!i tgk twice pon,still nk tgk lg..heh..law abiding citizen..the boat that rocked..yg nieh i tgk 3kali..sgt suke dgn music die..plus,suke bill nighy..tp xtau buleh access ke x.. =)tp final destination tuh seriously merepek..kecewe je tgk..seb baek si campo tuh comel.. =p

Pocket said... [Reply to Comments]

pocket setuju part terburai tu,
final destination 4 memang banyak elemen
grotesque dari seram,
tak seram pun...
diorang actually taruk ati lembu ker kambing ker kat tpi kolam tu nak tunjuk kater that guy dlm swimming pool tu mati n the inner component dah masuk dlm paip n dipancutkan keluar..
hek enneeee...

filem baru for u to review:
hindustan ker? hahahahah
(amatlah tak buleh kan.. heheh)

peej said... [Reply to Comments]

didie - oh law abiding citizen tgk kat wayang..best..lain2 belum pernah..nanti akan di carik ye. campo yg mana eyh? tgk je lebih..tp pelakon dia x kenal pun ;p


pocket - kan..mcm tah apa2 aje..rasanya budak kecik tgk pun boleh gelak2 ajeee..
hoh hindustan?? lama gila x tgkkk..rasanya last movie masa zaman mohabatien ke kabhi kushi..x ingat dah..

Anonymous. said... [Reply to Comments]

setuju gak, final destination 4 memang sampah! nasib baik modal RM8 je haha. kesimpulannya lepas ni kalau keluar final destination 5 ke 6 ke, sudah-sudahlah, tak payah tengok, buat rugi je hehe.

lilRed Farah said... [Reply to Comments]

ehhh aku rasa bagus ko review ni apa... tade la mcm sinopsis ke apa... buat org lg nak tgk especially org yg mcm aku... tetiba aku rasa loser gile... wayang apa pon tatau skang, cerite tv pon tatau apa.. so kalo aku jalan2 blog, aku akan take note cerite apa org kata best and pergi crik dvd ke apa. haihhh gile buhsan hidup ini.

ooowwhhh aku suka gila sandra bullock nih. aku rasa cerite die berlakon semua best best je plus she's a hottie

Siti Nornadiah said... [Reply to Comments]

tgk IAM SAM
sure menangis2..

didie said... [Reply to Comments]

ade feeling2 tgk prison break x law abiding citizen tuh?heh..korek2 tunnel sume..campo yg main actor tuh..yg mati paling lasttt skali..nk tgk cite hindustan ke??i dh la tersesat kat india nieh..bnyk cite hindustan kat wayang tuh.. =p

Anonymous said... [Reply to Comments]

sy sokong all about steve sgt lucu!!!! hahaha...gile gelak xhengat..heheeee

bvlgarigirl @ Arianna said... [Reply to Comments]

Peej,

Did You Hear About the Morgans?

AdiHana said... [Reply to Comments]

cik peej, final destination 4 mmg adalah cam haram. Paling xpaham ada scene bogel2 berkongkek~ ( i watched the uncut version - DVD cetak rompak pinjam kawan ngehehe~)

2012 pun xbest. Tahape2..

Sila tonton Avatar. Best!! Or maybe u shud go watch Sherlock Holmes then review kat sini. Kalau best bleh aku g tgk ekekeke~ :P

peej said... [Reply to Comments]

anonymous. - betul betul..say no more to final destination.


lilred - tu la kan..so aku pun xde tau sgt wayang ada apa ke. dah x kaki wayang sgt..org ajak baru pergi..sendiri mau pergi x kot.
yes..aku rasa semua cerita yg sandra bullock berlakon mesti best..


nadiah - ramai ckp mcm tu..rasanya ada dvd tu..tp mcm x pernah tgk pun..i will la after this.


didie - ada la sikit..tp prison break lg best la kan..hohoh.. tp aku lg suka gerard butler berlakon romantic2 la..mcm x sesuai dia ganas2..haha..


anon - kan..mcm itu punya org pun ada..gila scary kalau kena mcm tu..haha


arianna - oh pernah ternampak poster ke apa kat wayang..x pernah tgk..ok will take note..


adihana - i knoww..cerita pelakon x kenal mmg mcm tu la.kena ada scene mcm tu utk tarik penonton kot..xde motif sungguh.
2012 aku suka..tp sekali tgk aje..tgk 2-3 kali dah terasa kebodohan dia.
aku mcm nak tgk wayang..tp xde kereta nak pergi la..nak naik lrt adalah malas..hahaha..hampeh gila.

AdiHana said... [Reply to Comments]

haha~
klo camtu tgu bebila hantu rajin aku dtg nnt kita g tgk wayang sesama di lubuk kegemaranku - KLCC!! (dekat ngn umh sbnrnya, senang nk pegi ekekeke~)

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...