Instagram : @peejburhan

busy bee~

ok not exactly busy la.
as if i have a lot of things to do pun.
but busy with weddings kot.
plus since kita org xde kereta.
kena tumpang sana sini.
membuatkan rasa lg tight..sebab kena la ikut kesenangan orang ramai.
xkan nak ikut sendiri aje kan.

first adalah busy sebab wedding week ice.
dah la mamat tu nak aku pergi 3-3 sekali kan.
then wedding ayol pulak nak dekat.
kita org kan suka last2 minute..
tu yg mcm terkejar2 itu ini.
mula2 plan xnak buat belah kita org.
tiba2 last minute cakap nak buat pulak.
tp buat mcm doa selamat n sambut menantu la.
buat kecik2 je.
tp kecik2 pun jemputan ratus2. fengsan jugak kan.
tu yg mcm rush2 je.

dengan baju x tempah apa lagi.
bagus betul kan. tp xpe..ada pengkhabaran gembira.
kerana aku sekarang dah muat baju ready made..muahah.
ok before this pun muat la..tp size XL..so limited.
baru2 ni i can fit baju ready made size M uollsss..sujud..muahhaha..

then nak pikir favours semua la..penings.
aku rasa yg buat pening sebab semua nak bg pendapat aje kan.
ikut aku semua nak lawa2..tp mahal.
ok mama mmg suka yg lawa..tp xmo mahal sangat pulak.
noy pulak..apa2 pun boleh janji masuk theme color..
amik kauu..semua nak bg pendapat..tu yg kecoh lebih kan.

then pasal hantaran pulak.
nak jimat mmg la aku boleh je buat sendiri.
aku ok aje buat sendiri..tp jgn la expect utk jadi melampau lawa ke apa.
yg noy kata x payah la aku buat..sebab nanti kecoh bergaduh2.
aku cakap la..aku ok aje..janji time aku buat jgn org banyak complain ke apa.
biar aku je buatttt...
dorang nak beli yg siap aje..
tp adalah gila utk 9 set cost about RM1.5 k.
crazy madness...ok mmg la lawa gila hantaran tu..but still ..aku rasa if buat sendiri x sampai seribu pun kot.
tah la..aku rasa baik buat sendiri la..
i mean lg jimat kot..tp of coz xkan sama la..
but ok la kan.
benda nak pakai kejap aje..hantar..amik2 pic.
lepas tu tah2 orang campak aje.
so why waste kan.
aku rasa la.

omg..penat jugak memikirkan preparation ni semua kan.
even utk yg kecik2 mcm ni kan.
kalau kaya kan best.
hire je wedding planner..
biar dia je buat semua..jumpa utk mintak approval ke apa aje.
indah dunia kalau mcm tu.

ok nanti dah mengumpul tenaga kembali.
akan kembali bersama update bergambar ye. :D
chiow..

7 Comments:

A.I said... [Reply to Comments]

a'ah..kalau x, senang je kau. hire je aku & the team! muahahahaha...wat hantaran pon x smp ribu2 noks. lalalalalala

BROVO my pren! kau dah mengecut beb. suke la tu senang nk sopin2. (^_^)

lilRed Farah said... [Reply to Comments]

M peeja???????????????
ini melampooooooooooo
berkesan sungguh usana ko tu yeh
ini membuat kan mak jeles...

lilRed Farah said... [Reply to Comments]

eh cop,kalo ko tak nak approve komen atas tu pon takpe...
i understooded.
bahhahahhaha

Faressa said... [Reply to Comments]

i really think you should just do it yourself... you have the creativity. I think for ninie's hantaran we made were less than RM600. Just do smtg simple and nice and susun2 bunga je =p

aNnAsUeJiE said... [Reply to Comments]

ko dah size m?? kagumnye aku. :)

green apple said... [Reply to Comments]

buat sendiri lagi berbaloi-baloi. aku dulu gentel riben bunga telo dalam komuter otw nak pegi balik opis.

peej said... [Reply to Comments]

a.i - mengecut sikit aje..mcm xde perubahan pun ada..cuma ada surprise tiba2 muat baju itu..miahahah..


lilred - x tau la kalau baju tu mainkan perasaan aku..saje2 nak tampal label M kan..haha


faressa - tu la kan..plus kita org ada je balance ribbon2 ...so maybe akan savve lg cost..rasanya mmg buat sendiri kot..save banyak :D


annasuejie - hahaha..maybe baju kurung kot..x pun itu size M utk yg plus size ke..ntah la. rasanya kalau pergi kedai baju aku gedik nak try M..meletup ade la baju tu ;p


greenapple - kau mmg gigih.. aku rasa aku x segigih itu kot..beli siap lg senang..ngehh.

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...