Instagram : @peejburhan

best la pulak langkah bendul. kan best ada adik ramai~

as u all know.
noy akan kawin dulu dpd aku.
budak tu mmg x menyabar.
tp xpe..dia kaya..so boleh la nak kawin2.

masa merisik hari tu.aku masih ada kekasih.
so masa berbincang.
parents edan tanya pasal langkah bendul.
mama kata x payah sebab aku pun dah ada bf. nak kawin pun dah (sob sob).
so x payah la bg apa2.

sekali tiba2..x berkekalan..sekarang mak kesepian.
so mula la timbul barang2 untuk langkah bendul ni.
semua dok tanya2 aku nak apa.
aku kata aku xde nak apa2.
plus aku mcm kesian je kat edan nak kena belikan aku barang2.
semua la mokcik2 dok kecoh2 kata mana boleh.
aku kena mintak.
cincin la..cincin berlian la..
ada yg siap suruh mintak sepersalinan..amboi overnya.
aku xde la keji sgt..tu bakal adik ipar aku tu..xkan nak mengikis dia kan.
dah la diri x laku..lagi mau menyusahkan orang.
eeee..sadis pulak ayat aku..haha

entah kenapa..tiba2 satu idea tertimbul dalam otak aku..
haaaaaa..bolehkah kalau hadiah langkah bendul aku nak camera dslr..ngehhhhh..
x pasal noy n edan lak marah2 aku..kata aku over.
what?????
i dont want diamond ring. aku dah ada byk cincin.
aku nak benda yg aku xde la kan..
tp adakah over.????

tp since dslr agak mahal la kan.
aku down grade sikit ..aku nak lumix lx-3 la.
macam best jugak camera tu kan..mcm suke aje :D
so..akhirnya dorang agree la..la la la~
tapi satu lg masalah..macam mana nak convince mama.
perempuan tu kadang2 cerewet.

x silap aku few days back noy bg tau aku.
mama kata ok kalau aku nak camera..hahaha..wehooo..
ke aku mimpi eyh?
entah la aku pun x sure.
tp hope fully betul la kan.

wah kalau mcm ni gila best kan.
kalau ada adik ramai lg best.
semua main langkah2..kejap mintak handbag gucci..
dpt pulak adik kawin ngan anak raja ke..terus mintak kereta seketul ke..
miahahha..wah matiklah berangan kan.
takpe berangan freee..
hmmm...lambat lg pulak dorang kawin.
x menyabar nak dpt camera baru ni ;p





19 Comments:

Tijah said... [Reply to Comments]

ok per camera. sok2 ko nak kena amek gamba diorang gak kan? hikhik

farra8979 said... [Reply to Comments]

bestnye klu betul2 dpt dslr tu kan..

nora said... [Reply to Comments]

hahhaha,,lawak la kak...

linda said... [Reply to Comments]

heheh pija.. best gak ek, dpt camera impian...

kojah said... [Reply to Comments]

wahhh bestnyer kakkk

F A R Y N said... [Reply to Comments]

aku nak soh adik2 aku kawen dulu la!
hahahaa

peej said... [Reply to Comments]

tijah - kan kan kan..utk kesenangan bersama ;p


farra - tu la..tp ni tiba2 dorg dgr harga kata xnak..kena tambah duit sendiri. shit.


nora - apakah yg lawak?


linda - tu la kan..kalau dpt betul2 mesti best :D


kojah - yeay.


faryn - ye ye..sila sila..mesti best je..kau ramai adik ke?

sodi said... [Reply to Comments]

tak yah noy, edan. buang duit je. simpan duit tu.

initrahartini said... [Reply to Comments]

xpe...kite akan senasib....ok la tu mintak camera...skali skala.. :)

NenekPenne said... [Reply to Comments]

orang lain mintak cincin bagai
u mintak kamera...good and genius ok!

Anonymous. said... [Reply to Comments]

nice thinking! hehe. alang-alang tu baik sambar nikon or canon je peej :P

Dayah said... [Reply to Comments]

Salam Kak Peej,
Wahh syoknya dpt camera! Wohoooo best tu ^_^

peej said... [Reply to Comments]

sodi - jgn dengki please..or u wanna buy it for me?


hartini - ho ho..oleh itu sila mintak benda best2. ;p


penne - bosan la cincin.


anon - over la tu..mahal gila kot..aku x keji lagi.


dayah - mintak2 dapat. mintak2 dapat. mintak2 dapat *feeling ala2 mantera jampi2*

ai said... [Reply to Comments]

idea terkini dari peej! kagum mak! (^_^)

ZIANA ♥ FARREL said... [Reply to Comments]

hahahhaha...okla tu mintak camera...skrg dh xmacam dulu..sepersalinan la..tah ape2...mintak je as long as ur bakal adik ipar mampu & agree.. *wink*

Cek Rosy Daisy said... [Reply to Comments]

best2 nak gak.. huhu~

murn!e said... [Reply to Comments]

aku dulu kawen pun melangkah bendul. aku bagi cincin ngan kain sepasang. kakak aku hentan pilih kain kat gulatis. nasib ade sale dulu. hahaah.pastu atuk2 sedare aku kate mesti wajib kasi duit adat. oh, i org n9. konon2 kuat adat lagi la.hahahha!!~bape henggget aku lupe. tp naseb bek dia tak paw kamera kat aku macam ko. hahahah!!

well..untuk melegakan ati ko..kakak aku sampai la ni pun lom kawen lagi. udah umur 28.so chill.jodoh sume kat tgn tuhan. ko doa2 murah jodoh untuk ko..ko doakan sekali kat akak aku la yerk. :)

lily lotus said... [Reply to Comments]

best2..semoga impian jadi kenyataan

wani ezryl * said... [Reply to Comments]

yosh dslr adalah mahal.. adik kite mintak kite belikan dia lens, da la mintak 2.. satu lens da 6ribu. takgunamahalgile!! *terbalikkan meja*

oo kite xtau pulak ada hadiah2 camni. cool la camtu kn xD there's someone for you out there, tggu dia dtg carik ko je ^^v

Post a Comment

Heyyyyaaaaaa...